Została mi raptem nieco ponad godzina, więc muszę się streszczać. Rok 2007 był bardzo ważny dla naszej redakcji. Całe grono specjalnie dobranych najemników - na co dzień między innymi prawników, przedsiębiorców, informatyków, pracowników korporacji prasowych, studentów - dotarło się i wypracowało metody sprawnej współpracy pomiędzy sobą. Zalążki redakcji powstały przecież całkiem niedawno - wiosną 2006 roku. Dziś działamy w licznym, lecz zgranym gronie. Gronie, które możecie łatwo poznać (jeszcze nie w komplecie, ale wkrótce, wkrótce...) dzięki naszej stronie redakcyjnej.
Wiele eksperymentowaliśmy, dopracowaliśmy dzięki temu - między innymi - optymalną metodę tworzenia wszelakich Tygodni z..., czyli mini-cykli publikacji poświęconych danemu tematowi (chyba nikogo nie dziwi, że są to przede wszystkim gry...). Tylko dzięki temu byliśmy w stanie udźwignąć tak obszerny projekt, jak Dwa tygodnie z Wiedźminem(link znajdziecie na ostatniej stronie podsumowania). Dwa tygodnie... ale nie z samą grą przecież, tylko poświęcone całej gamie zjawisk, jakie wywołał swą autorską kreacją Andrzej Sapkowski. Skąd takie podejście? Cóż, po prostu nie zamierzamy przestać sięgać wysoko i nie planujemy zacząć spłycać swojej publicystyki. O tym zresztą chyba przekonały się wszystkie osoby, które znalazły czas na przeczytanie redakcyjnych felietonów (gapowiczom polecam wizytę na dziewiątej stronie).W wielu przypadkach mieliśmy nosa - wiedzieliśmy, czemu poświecić odpowiednio dużo uwagi. Nie żałowaliśmy ani przez chwilę, że oddaliśmy nowej produkcji Cryteku cały tydzień na naszych łamach. Crysis nie zawiódł pod żadnym względem. Jest dynamiczny, piękny i... zgodnie z naszymi przypuszczeniami może służyć jako grywalny benchmark. Nieco za mało uwagi poświęciliśmy za to niekwestionowanemu liderowi wielu zestawień - Call of Duty 4. Zamiast trzech powinien od nas dostać siedem dni na łamach gram.pl. O czym byśmy pisali w wypadku tak krótkiej i liniowej gry? Z pewnością nasi autorzy znaleźliby mnóstwo świetnych tematów...
Nie trzeba było zdolności wieszczych, by przewidzieć, że nowy Unreal Tournament podbije serca graczy. Ekipa go tworząca zdobyła swe pierwsze szlify już dawno, od dłuższego czasu zapewne może nosić tytuły mistrzów cechu sieciowych wyrzynek. Trudniej jednak było uwierzyć, że odkładany latami S.T.A.L.K.E.R. nada się do czegokolwiek. Daliśmy mu kredyt zaufania i nie żałujemy - mimo licznych zmian i cięć nadal jest bardzo nowatorski i niebywale klimatyczny.Dobrze się też działo na poletku RTS - akolici Total Annihillation doczekali się na Supreme Commandera i z pewnością nie są zawiedzeni. Dla mniej sfanatyzowanych graczy pojawił się za to rewelacyjny World in Conflict. Cóż, twórcy z Massive Entertainment po raz kolejny udowodnili, że kroczą w forpoczcie gatunku, u boku studia Relic.
Gorzej się czują z pewnością fani cRPG. Po sutym roku 2006 nastał chudy 2007. Jeden Wiedźmin wiosny nie czyni, nawet jeśli spogląda zza Maski Zdrajcy. Zresztą, co ja się będę rozpisywał, skoro na stronach 5 i 6 podsumowania znajdziecie dziesiątki naszych recenzji, zapowiedzi i betatestów...Na tym kończę, bo za kwadrans wybije północ, gospodarze imprezy już mnie nagabują, czy aby nie oszalałem...
Przed Wami mnóstwo lektury - bo mam nadzieję, że skorzystacie z tych sześciu stron linków, które specjalnie dla Was naszykowaliśmy...
Weekend z grą Assassin's Creed
Weekend z grą Call of Duty 4: Modern Warfare
Tydzień z grą Command & Conquer 3: Wojny o tyberium
Tydzień z grą Dark Messiah of Might and Magic
Weekend z grą Ghost Recon: Advanced Warfighter 2
Piłkarski poker z managerami piłkarskimi
Tydzień z grą Medal of Honor: Airborne
Tydzień z grą Need for Speed ProStreet
Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy
Tydzień z grą Piraci z Karaibów: Na Krańcu Świata
Weekend z pisarzem: Siergiej Łukjanienko
Tydzień z grą SpellForce 2 i dodatkiem Władca Smoków
Tydzień z grą S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Tydzień z grą Supreme Commander
Tydzień z grą Test Drive Unlimited
Tydzień z grą Unreal Tournament III