Retrogram: narodziny BioWare i Infinity

Lucas the Great
2007/12/14 18:20

Opowiadając o historii ekipy z Black Isle Studios i ich projektów, nie sposób nie zahaczyć o inną firmę deweloperską: BioWare. Dlatego dzisiejsza odsłona Retrogramu dotyczyć będzie najdawniejszych losów owego studia i historii powstania silnika Infinity. Zapraszamy do lektury!

Retrogram: narodziny BioWare i Infinity

Witamy ponownie w naszym cotygodniowym kąciku wspomnień. Ostatnich kilka felietonów poświęconych było twórczości i działalności ekipy znanej wszystkim jako Black Isle Studios. Przypomnieliśmy Wam historię tegoż studia oraz przedstawiliśmy kilka osób, które odegrały kluczową rolę w procesie tworzenia jednej z najbardziej znanych serii gier cRPG – Fallouta. O ile jednak obydwa te tytuły powstały w oparciu o autorski engine wyspiarzy, to już kolejne ich produkcje – nie mniej znane i popularne niż postnuklearny cykl – oparte zostały na silniku o poetyckiej nazwie Infinity.

Pełen tekst znajdziecie tutaj.

GramTV przedstawia:

Komentarze
32
Usunięty
Usunięty
20/05/2009 15:15

Przeszkadza wam to że założyli ją lekarze?Mi nie ,nawet to udowadnia że pasja i dązenie do celu praca i rozumem przynosi olbrzymie efekty.Bioware i Black isle (Obsidin) ,na zawsze wielcy.

Usunięty
Usunięty
05/07/2008 23:22

Śliczne screeny.Tekst,który czyta się z zapartym tchem.Ciekawy.Może dlatego,że to temat który mnie interesuje.BioWare to bardzo wyrazista firma.W końcu wydali najlepsze tytuły cRPG,i założyli je lekarze :)

GeoT
Gramowicz
31/05/2008 10:21

Wiem, że tym postem odkopuję stary wątek, ale właśnie czytam sobie tą część Retrogramu i zastanawia mnie jedno: jak łatwo było w tamtych czasach napisać grę, ba założyć całe studio. Trzech lekarzy rzuca praktykę, zamyka się w piwnicy i ni z tego ni z owego robią grę (Shattered Steel). Wiem, że ten opis to taki skrót myślowy, ale jest on nie do pomyślenia dzisiaj.Jakie doświadczenie w programowaniu, projektowaniu i co tam chcecie jeszcze mieli ci lekarze?Żadne?A założyli BioWare :D




Trwa Wczytywanie