[Aktualizacja] Nadchodzi przykry koniec Xbox Polska? „Cała ekipa szuka pracy”

Mikołaj Ciesielski
2025/06/10 19:55
4
0

Smutne wieści z polskiego obozu marki Xbox.

Aktualizacja:

Oświadczenie Monday PR w sprawie:

W nawiązaniu do artykułu „Nadchodzi przykry koniec Xbox Polska? „Cała ekipa szuka pracy”” opublikowanego na łamach Waszego portalu chcielibyśmy podkreślić, że cytowane w nim osoby nie są bezpośrednimi pracownikami Xbox Polska, a współpracownikami naszej agencji pracującymi w zespole odpowiadającym za obsługę Xbox Polska w mediach społecznościowych.”

Oryginalna treść artykułu:

Wczoraj informowaliśmy, że cena The Outer Worlds 2 w Polsce należy do najwyższych w Europie, a gra nie otrzyma nawet polskich napisów. Okazuje się jednak, że to nie koniec złych wieści fanów Microsoftu. Amerykańska firma najwyraźniej postanowiła wprowadzić duże zmiany w polskim oddziale marki Xbox.

Xbox Series X
Xbox Series X

Zmiany w Xbox Polska

Zgodnie z przekazanymi informacjami „cała ekipa” Xbox Polska szuka obecnie nowego miejsca zatrudnienia, a dokładniej osoby odpowiadające za obsługę mediów społecznościowych marki. Przykrą wiadomość za pośrednictwem wpisu na portalu społecznościowym X przekazał Bartosz Wysocki, który pełnił funkcję głównego menedżera ds. społeczności i mediów społecznościowych marki Xbox w Polsce. Niestety nie dowiedzieliśmy się, dlaczego Microsoft zdecydował się zrezygnować z usług naszych rodaków.

W ciągu ostatnich kilku lat nasze kanały rok w rok trafiały do TOP 3 polskich profili gamingowych z największym zaangażowaniem. Do tego w trakcie ostatnich 9 lat udało nam się zebrać kilka całkiem „niezłych” osiągnięć, takich jak bardzo mocne rozwinięcie średnio działających kanałów z naciskiem na zaangażowanie, duże doświadczenie w tworzeniu i używaniu organicznego (niepłatnego) contentu do generowania wyników, wprowadzenie w życie wielu pomysłów na poziomie globalnym, dobre stosunki z naszymi lokalnymi partnerami wydawniczymi, ciągłe wspieranie polskiej społeczności graczy, stały i systematyczny nacisk na lokalizację (w tym eventów), czy nawet sprowadzenie Xbox FanFest to Polski – czytamy we wpisie opublikowanym przez Bartosza Wysockiego.

GramTV przedstawia:

Na koniec warto przypomnieć, że jakiś czas temu Sony podjęło podobną decyzję. Pod koniec lutego informowaliśmy bowiem o „gigantycznej fali zwolnień” w PlayStation Polska. Obecnie oficjalnym dystrybutorem produktów PlayStation w Polsce jest natomiast firma Plaion.

Wczytywanie ramki mediów.

Dop. red.: zmiana w artykule została wprowadzona po błędzie ze strony autora na prośbę Monday PR.

Komentarze
4
wolff01 napisał:

Hmm, jest to oczywiście przykre, natomiast nie chce nic mówić ale wymienianie sukcesów i "robienie dobrych wyników" dla korporacji nic nie znaczy. Wizards of the Coast zredukował w 2023 m.in. swój dział gry karcianej MtG przed Bożym Narodzeniem mimo że jako jedyny ciągnął im wyniki finansowe. Niestety ktoś kto komuś podlega w łańcuchu korporacyjnym nigdy nie może czuć się bezpieczny. Widocznie polski dział znajdował się w pechowym miejscu w tabelce w Excel-cu...

Ja mam trochę inną teorię - aktualnie polskie giereczkowo w Excelu znajduje się w pechowym miejscu patrząc jak mocno cięty jest temat związany z budowaniem community jako takiego w Polsce.

I tak naprawdę jest to o tyle dziwne, że jeszcze po pechowym 2020 roku zaczęło się powolne, ponowne wychodzenie do ludzi. Tak, oczywiście ktoś powie "to tylko social media", ale prawda jest taka, że społecznosci nie buduje się PRem, z którym często kontakt mają redakcje oraz partnerzy. To właśnie przez SM, streaming czy też tworzone wydarzenia gracze czują, że mają kontakt z marką i chcą się z nią w jakiś sposób identyfikować. 

Zwyczajnie Big Bro Corpo powoli zaczyna zauważać, że budowanie społeczności w Polsce nie przynosi profitów takich, aby wyrównać wydatki. Jest co oczywiście zrozumiałe, ale w dalszej perspektywie czasowej niestety bardzo smutne, bo jak jeszcze jakiś czas temu można było mieć nadzieję na fajne wydarzenia np. to, co działo się na Warsaw Games Week, to powoli tych możliwości jest coraz mniej. Inną sprawą jest fakt, że akurat w przypadku MS coraz częściej polskie wersje językowe albo są wspierane AI, albo nie ma ich wcale. To trochę pokłosie tych wszystkich cięć związanych z naszym regionem.

Szczęście jest takie, że Nintendo (w jakimś stopniu) nadal widzi w nas pozytywnie. Niedawno Bandai Namco i Capcom otworzyły swoje wersjie PL, więc tutaj jesteśmy kryci. Ekipa z Bethesdy robi co może i również to widać, a i Plaion również stara się robić dużo w tej materii. Koniec końców zasadniczo behemoty w postaci Sony i Microsoft w Polsce niejako upadły. 

wolff01
Gramowicz
Ostatni środa
Muradin_07 napisał:

Szkoda, że MS to też po stronie PC robi... ale no... 

Frezko napisał:

PC master race !!!!

Hmm, jest to oczywiście przykre, natomiast nie chce nic mówić ale wymienianie sukcesów i "robienie dobrych wyników" dla korporacji nic nie znaczy. Wizards of the Coast zredukował w 2023 m.in. swój dział gry karcianej MtG przed Bożym Narodzeniem mimo że jako jedyny ciągnął im wyniki finansowe. Niestety ktoś kto komuś podlega w łańcuchu korporacyjnym nigdy nie może czuć się bezpieczny. Widocznie polski dział znajdował się w pechowym miejscu w tabelce w Excel-cu...

Frezko napisał:

PC master race !!!!

Szkoda, że MS to też po stronie PC robi... ale no... 




Trwa Wczytywanie