Lords of the Fallen 2
O grze
Lords of the Fallen 2 to w istocie nie druga, lecz tak naprawdę trzecia - po Lords of the Fallen z 2014 roku i wydanym niespełna dekadę później reebocie zatytułowanym po prostu Lords of the Fallen - odsłona cyklu RPG-ów akcji w konwencji souls-like’a od CI Games (“jedynka” powstała we współpracy z Deck 13 Interactive, natomiast druga część została stworzona przez studio Hexworks należące do wspomnianej firmy). W istocie mamy tutaj do czynienia z pełnoprawną kontynuacją Lords of the Fallen z 2023 roku.
W grze Lords of the Fallen 2 wcielamy się w bohatera, którego zadaniem jest stawić czoła przerażającym istotom i przywrócić równowagę w królestwie opanowanym przez cień Umbralu. Przedstawione wydarzenia rozgrywają się 100 lat po historii ukazanej w poprzedniczce. Całość oferuje rozbudowaną kampanię dla jednego gracza zapewniającą kilkadziesiąt godzin rozgrywki skupiającej się na eksplorowaniu lokacji, gromadzeniu przedmiotów, rozwijaniu postaci i eliminowaniu wrogów, w tym potężnych bossów.
Lords of the Fallen 2 oferuje rozbudowany system walki. Całość charakteryzuje się wysokim poziomem trudności, więc kluczem do sukcesu okazuje się umiejętność obserwowania zachowania przeciwników, wyczucia momentu na wyprowadzenie ciosu czy też zablokowanie, sparowanie bądź uniknięcie ataku wroga. Do dyspozycji śmiałków oddano rozmaite typy broni białej (w tym do walki w zwarciu oraz na dystansie), jak i rozmaite czary, co pozwala na dostosowanie stylu rozgrywki do własnych preferencji).
Ważnym elementem w Lords of the Fallen 2 jest znana z poprzedniej części Latarnia Umbralu, dzięki której bohater może przemieszczać się między światem żywych a umarłych. Każda z tych sfer kryje własne ścieżki, sekrety oraz koszmarne kreatury, a eksploracja umożliwia odkrywanie ukrytych wyzwań i nagród. Lokacje w grze obejmują zarówno oświetlone księżycem cytadele, jak i zniszczone świątynie, ruiny i tereny pogrążone w mroku.
Lords of the Fallen 2 charakteryzuje się wysokiej jakości grafiką w pełnym trójwymiarze. Za generowanie oprawy wizualnej odpowiada technologia Unreal Engine 5.




