Perfect Dark anulowane. Microsoft zamyka studio odpowiedzialne za tytuł

Patrycja Pietrowska
2025/07/03 07:30
4
1

Kolejna ofiara fali zwolnień.

Jak informowaliśmy wczoraj, Xbox rozpoczyna kolejną rundę zwolnień, która ma objąć około 9000 osób. Redukcje etatów dotknęły między innymi studio Rare, które anulowało produkcję Everwild. Sytuacja negatywnie wpłynęła również na The Initiative, odpowiedzialne za Perfect Dark.

Perfect Dark
Perfect Dark

Perfect Dark nie będzie już rozwijane

Microsoft ogłosił zakończenie prac nad Perfect Dark oraz zamknięcie odpowiedzialnego za nią studia, The Initiative. Matt Booty z Xbox Game Studios wyjaśnił, że te kroki są elementem planu „dostosowania priorytetów i przekierowania zasobów”. Decyzja jest związana z falą zwolnień w Microsofcie, która może objąć nawet do 4% wszystkich pracowników firmy, co przekłada się na około 9100 osób w różnych działach.

Podjęliśmy decyzję o zakończeniu prac nad Perfect Dark i Everwild, a także o wygaszeniu kilku niezapowiedzianych projektów w naszym portfolio. W związku z tym zamykamy jedno z naszych studiów — The Initiative. Te decyzje, jak i inne zmiany w zespołach, są częścią szerszego działania mającego na celu dostosowanie priorytetów i przekierowanie zasobów, by lepiej przygotować nasze zespoły na sukces w zmieniającym się krajobrazie branży. Nie były to łatwe wybory — każdy projekt i zespół to lata pracy, wyobraźni i zaangażowania.

Nasza ogólna strategia się nie zmienia: chcemy tworzyć gry, które ekscytują graczy, rozwijać nasze największe marki oraz budować nowe historie, światy i postacie. Obecnie mamy ponad 40 projektów w aktywnej produkcji, utrzymujemy tempo prac nad tytułami planowanymi na jesień i przygotowujemy mocną ofertę na rok 2026.

Dla osób bezpośrednio dotkniętych zmianami współpracujemy ściśle z działem HR i liderami studiów, by zapewnić wsparcie – w tym odprawy, pomoc w zmianie pracy oraz, tam, gdzie to możliwe, szansę na dołączenie do innych zespołów.

GramTV przedstawia:

Przy okazji przypomnijmy, że zwolnienia dotknęły ostatnio studio DON’T NOD Montreal. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku Bend Studio. Cała branża zmaga się z redukcjami etatów, a według gaminglayoffs.com, w tym roku już niemal 2,5 tysiąca osób straciło pracę.

Komentarze
4
koNraDM4
Gramowicz
04/07/2025 17:10

A pamiętacie jeszcze jak Microsoft przejmował ActiBlitza i wiele organów państwowych tak amerykańskich jak i europejskich było przeciwne? Sony również mocno było przeciw. Baaardzo wiele dyskusji było pod artykułami o tej sprawie i bardzo dużo osób broniło MS, że robi dobrze i w ogóle to jak ktoś twierdzi inaczej to się nie zna i to wszystko z pożytkiem dla nas graczy. No to pożytek w sumie można powiedzieć, że zaczęliśmy od słabego Starfielda, drugiej części Hellblade która się nie sprzedała, kiepskiego Avowed czy paru zamkniętych studiów i masy ale to masy zwolnionych pracowników.

tupolew519
Gramowicz
03/07/2025 17:20

Zaczynam ich coś nienawidzić.

wolff01
Gramowicz
03/07/2025 10:56

Tu akurat korpo-bełkot jest mocno nietrafiony bo obie gry wzbudzały zainteresowanie. I były chyba dosyć zaawansowane w produkcji. No ale kto zrozumie Microsoft/korpo, przecież uwalili swego czasu Scalebound a to mógł być murowany hit...




Trwa Wczytywanie