Microsoft ogłosił zakończenie prac nad Perfect Dark oraz zamknięcie odpowiedzialnego za nią studia, The Initiative. Matt Booty z Xbox Game Studios wyjaśnił, że te kroki są elementem planu „dostosowania priorytetów i przekierowania zasobów”. Decyzja jest związana z falą zwolnień w Microsofcie, która może objąć nawet do 4% wszystkich pracowników firmy, co przekłada się na około 9100 osób w różnych działach.
Podjęliśmy decyzję o zakończeniu prac nad Perfect Dark i Everwild, a także o wygaszeniu kilku niezapowiedzianych projektów w naszym portfolio. W związku z tym zamykamy jedno z naszych studiów — The Initiative. Te decyzje, jak i inne zmiany w zespołach, są częścią szerszego działania mającego na celu dostosowanie priorytetów i przekierowanie zasobów, by lepiej przygotować nasze zespoły na sukces w zmieniającym się krajobrazie branży. Nie były to łatwe wybory — każdy projekt i zespół to lata pracy, wyobraźni i zaangażowania.
Nasza ogólna strategia się nie zmienia: chcemy tworzyć gry, które ekscytują graczy, rozwijać nasze największe marki oraz budować nowe historie, światy i postacie. Obecnie mamy ponad 40 projektów w aktywnej produkcji, utrzymujemy tempo prac nad tytułami planowanymi na jesień i przygotowujemy mocną ofertę na rok 2026.
Dla osób bezpośrednio dotkniętych zmianami współpracujemy ściśle z działem HR i liderami studiów, by zapewnić wsparcie – w tym odprawy, pomoc w zmianie pracy oraz, tam, gdzie to możliwe, szansę na dołączenie do innych zespołów.
A pamiętacie jeszcze jak Microsoft przejmował ActiBlitza i wiele organów państwowych tak amerykańskich jak i europejskich było przeciwne? Sony również mocno było przeciw. Baaardzo wiele dyskusji było pod artykułami o tej sprawie i bardzo dużo osób broniło MS, że robi dobrze i w ogóle to jak ktoś twierdzi inaczej to się nie zna i to wszystko z pożytkiem dla nas graczy. No to pożytek w sumie można powiedzieć, że zaczęliśmy od słabego Starfielda, drugiej części Hellblade która się nie sprzedała, kiepskiego Avowed czy paru zamkniętych studiów i masy ale to masy zwolnionych pracowników.
tupolew519
Gramowicz
03/07/2025 17:20
Zaczynam ich coś nienawidzić.
wolff01
Gramowicz
03/07/2025 10:56
Tu akurat korpo-bełkot jest mocno nietrafiony bo obie gry wzbudzały zainteresowanie. I były chyba dosyć zaawansowane w produkcji. No ale kto zrozumie Microsoft/korpo, przecież uwalili swego czasu Scalebound a to mógł być murowany hit...