Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę survivalu, troszkę rajdów. Oraz troszkę wielkiej polityki i wspinaczki górskiej.
Kwiecień to początek wiosny - słońca jest więcej, a temperatury wyższe. Wraca optymizm – również nadzieja, że będzie to dobry rok dla polskich studiów deweloperskich. Okazji w ostatnim miesiącu było kilka. Dobra informacja - obyło się bez większego rozczarowania. Kto miał dowieść, ten dowiózł, nawet jeśli nie wydarzyło się nic ponad stan.
Oczywiście gwiazdą miesiąca jest Forever Skies, które efektownie wyszło z wczesnego dostępu. Zespół Far From Home dowiózł jakość i wyraźnie poprawił wyniki na Steamie. Na razie nie mamy żadnych, konkretnych danych z PlayStation, ale wiele wskazuje na to, że tam też polski survival radzi sobie całkiem nieźle.
Jeśli chodzi o całą resztę, obyło się bez spektakularnych premier. Kilka gier prezentuje się jednak całkiem nieźle, a więc warto się nimi zainteresować. To bez wątpienia najlepszy miesiąc w tym roku dla polskich gier - najważniejsze wydarzenia jednak dopiero przed nami.
Dane sprzedażowe pochodzą z serwisu Gamalytic i dotyczą tylko Steama. Stan na 1.05.2025.
Najważniejsze polskie premiery gier w kwietniu 2025 roku
Forever Skies
Far From Home
Premiera miesiąca to bez wątpienia Forever Skies. Co do jakości nie było większych wątpliwości. Już wczesny dostęp potwierdził poziom gry. Po wydaniu pełnej wersji udało się wyraźnie poprawić peak graczy na Steamie. Z kolei na PlayStation do teraz gra otrzymała ponad dwa tysiące recenzji, co jak na realia tej konsoli jest bardzo dobrym rezultatem. Główną platformą jest PC, ale dobrze wiedzieć, że miłośnicy sprzętu Sony również doceniają Forever Skies.
Oceny na Steam: 81% Sprzedaż na Steamie (tylko od premiery wersji 1.0): 1,1 mln $ przychodu, 63 tys. kopii Sprzedaż na Steamie (razem w wczesnym dostępem): 7,2 mln $ przychodu, 337 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 5 653 Platformy: PC, PS5
#DRIVE Rally
Pixel Perfect Dude
Prawie każdy miesiąc przynosi jakieś mniej oczywiste, ale warte sprawdzenia gry - w kwietniu było to #DRIVE Rally. Są to rajdy samochodowe w otoczce mocno przypominającej bardzo dobre art of rally. Gra ma do zaoferowania dosyć sporą liczbę tras oraz wyścigów, dzięki czemu skutecznie zaspokaja potrzebę pościgania się - niekoniecznie z przeciwnikami, bardziej z czasem. System jazdy jest dobry, a grafika cieszy oko. Czego chcieć więcej od niezależnych wyścigów?
Oceny na Steam: 79% Sprzedaż na Steamie (tylko od premiery wersji 1.0): 110 tys. $ przychodu, 10 tys. kopii Sprzedaż na Steamie (razem w wczesnym dostępem): 235 tys. $ przychodu, 17 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 129 Platformy: PC
Nasza recenzja
Used Cars Simulator (wczesny dostęp)
DreamWay Games / PlayWay
GramTV przedstawia:
Jak zwykle nie mogło zabraknąć kilku premier symulatorów. W kwietniu najlepiej poradził sobie Used Cars Simulator. Zabawa kręci się wokół używanych samochodów - legalnie, ale też nielegalnie zdobytych. Pojazdy remontujemy, ulepszamy i handlujemy nimi. Gra oferuje nawet otwarty świat. Póki co jest to wczesny dostęp, ale już pokazuje spory potencjał. Warto będzie obserwować ten tytuł.
Oceny na Steam: 69% Sprzedaż na Steamie: 278 tys. $ przychodu, 23 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 556 Platformy: PC
Realpolitiks 3: Earth and Beyond
Jujubee
Wydawać by się mogło, że obecna sytuacja geopolityczna będzie sprzyjać sprzedaży takich gier - niestety każda kolejna odsłona serii Realpolitiks radzi sobie coraz gorzej. Można więc zastanawiać się po co katowickie Jujubee brnie w ten temat. Warto też zapytać jakie będą dalsze losy tego dewelopera, który od dawna ryje dno. Nie pomogą mieszane recenzje oraz znikoma liczba graczy. Zdecydowanie porażka - niestety, spodziewana.
Oceny na Steam: 51% Sprzedaż na Steamie (tylko od premiery wersji 1.0): 12 tys. $ przychodu, 900 kopii Sprzedaż na Steamie (razem w wczesnym dostępem): 64 tys. $ przychodu, 3,3 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 81 Platformy: PC
Farm Manager World
Cleversan Games / PlayWay
Jak patrzę na tę grę to żałuję, że nie miała większej widoczności. Wizualnie Farm Manager World to bardzo udany produkt. Jakości też nie brakuje. Gracze docenili połączenie strategii z symulatorem farmy, w którym możemy prowadzić własne gospodarstwo. Grze na pewno pomógł wczesny dostęp, który pozwolił dopracować kilka elementów. Wielkiego hitu sprzedażowego z tego nie ma, ale bez wątpienia warto dać tej produkcji szansę.
Oceny na Steam: 71% Sprzedaż na Steamie (tylko od premiery wersji 1.0): 27 tys. $ przychodu, 2 tys. kopii Sprzedaż na Steamie (razem w wczesnym dostępem): 318 tys. $ przychodu, 19,5 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 568 Platformy: PC
Viking Frontiers
BLUM entertainment / GameHunters
Projekt ze sporym potencjałem, bo łączy dwa popularne gatunki - symulator i survival. Do tego wszystko z udziałem wikingów. Duża część rozgrywki stanowi zbieranie surowców, polowania i budowania osady. Mogło wyjść z tego coś bardzo ciekawego, ale niestety zawiodły oceny graczy. Koszty produkcji nie były zbyt duże, a więc Viking Frontiers raczej zwróci się, ale nic ponad to. Jeśli raptem co druga recenzja na Steamie jest pozytywna, ciężko liczyć na dobry wynik sprzedażowy w długim okresie.
Oceny na Steam: 53% Sprzedaż na Steamie: 87 tys. $ przychodu, 5,7 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 633 Platformy: PC
Ten Forever Skies jakoś poprawili? Pamiętam Early Access i w zasadzie lokacje były robione na zasadzie CTRL + C - CTRL + V. Od tak nie było znaczenia w którym kierunku lecisz i do czego. Co sprawiało że gra była przeraźliwie nudna. Zanim upłynęło 2h zwróciłem.