Star Wars Outlaws bez kontynuacji. Ubisoft anulował projekt na wczesnym etapie rozwoju

Patrycja Pietrowska
2025/07/25 10:30
2
0

Problemy pierwszej części zebrały żniwo.

Jak wynika z ostatnich doniesień, kontynuacja gry Star Wars Outlaws została anulowana na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Informację tę ujawnił Tom Henderson podczas najnowszego odcinka Insider Gaming Weekly, podkreślając, że Star Wars Outlaws 2 zostało porzucone, zanim weszło w fazę pełnej produkcji.

Star Wars Outlaws
Star Wars Outlaws

Star Wars Outlaws 2 anulowane, zanim zdążyło się rozwinąć

Według Hendersonsa, choć istniały plany na prace nad drugą częścią, projekt nigdy nie został w pełni ugruntowany ani nie wszedł w etap produkcyjny. Taka sytuacja nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę odbiór i wyniki sprzedażowe pierwszej części, która nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań.

Niedawno anulowano także Star Wars Outlaws 2, gra była planowana i nad nią pracowano. Z tego co wiem, nie weszła w fazę produkcji. Nic nie było przesądzone.

GramTV przedstawia:

Star Wars Outlaws spotkało się z mieszanymi reakcjami wśród krytyków. Jakiś czas później reżyser gry przyznał, że był „trochę rozczarowany” średnią ocen w serwisie Metacritic. We wrześniu ubiegłego roku spadły też akcje Ubisoftu.

Guillemot sugerował, że słabe wyniki Star Wars Outlaws były spowodowane malejącym zainteresowaniem samą marką Star Wars. Ta opinia została podważona przez graczy, którzy wskazywali na wewnętrzne problemy gry, takie jak niedociągnięcia techniczne.

Na zakończenie przypomnijmy jeszcze, że Star Wars Outlaws zadebiutowało 30 sierpnia 2024 roku. Gra jest dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Zainteresowanych tytułem zachęcamy do lektury: Star Wars Outlaws – recenzja. I nie ma mocy.

Komentarze
2
wolff01
Gramowicz
25/07/2025 10:54
dariuszp napisał:

Generalnie Disney powinien w celu ratowania marki trochę wyluzować z licencjonowaniem i ile chcą za udzielenie licencji.

Albo zrobić jakiś program dla studiów Indie. 

Wtedy była by szansa że ktoś z talentem zrobił by dobrą grę w świecie Star Wars. 

Danie licencji Ubisoft czy EA to jak podparcie się papierem toaletowym i liczenie że na papierze będzie czekolada. 

Ty serio myślisz że oni tam w Disneyu są w stanie poprawić sytuacje? Żeby mieć plan trzeba mieć najpierw kompetentnych ludzi. Oni ubili te franczyze, jedyny plan jaki obecnie mają to dowiezienie obecnych tematów i remake-i/nostalgia bait-y. 

Imo jedyny plan to posypanie głowy popiołem, zaoranie ich SW, powót do Legacy uniwersum, zatrudnienie ludzi którzy mają jakiekolwiek pojęcie o SW (może ludzie z fandomu, ale nie te shille które ich całują w tyłek żeby być zapraszanymi na pokazy - tu trzeba ludzi którzy byli krytyczni wobec ich uniwersum). Nie ma bata żeby namówili Lucasa do powrotu, być może udałoby im się załatwić jakąś umowę o "duchowe wsparcie" projektu. Ale nigdy tego nie zrobią bo to narcyzy i ostania rzecz do jakiej się przynają do porażka.

Tak że spodziewaj się remake-u oryginalnej trylogi jeśli już, bo Disney, patrząc że remake-i (bajek) to praktycznie jedyna rzecz która przynosi im obecnie dochody, to podwoją ciśnienie na nie. Ludzie mają zasadniczo w tyłku "ich" SW, żadna z ich oryginalnych postaci poza Mando się nie przyjęła, jedyne co mogą jeszcze robić to powrót do legacy postaci. I to się odbija na grach - jeśli chcą coś robić to mogą jedynie polegać na remake-ach czy czymś innym co ludzie kojarzą. 

Najlepsze co mogliby zrobić z tą franczyzą to ją komuś sprzedać, ale tego na pewno nie zrobią.

dariuszp
Gramowicz
25/07/2025 10:39

Generalnie Disney powinien w celu ratowania marki trochę wyluzować z licencjonowaniem i ile chcą za udzielenie licencji.

Albo zrobić jakiś program dla studiów Indie. 

Wtedy była by szansa że ktoś z talentem zrobił by dobrą grę w świecie Star Wars. 

Danie licencji Ubisoft czy EA to jak podparcie się papierem toaletowym i liczenie że na papierze będzie czekolada.