Ponad 50 nowych deweloperów w CD Projekt RED. Studio koncentruje siły na Wiedźminie 4

Patrycja Pietrowska
2025/11/27 08:00
3
0

CD Projekt RED zwiększa zatrudnienie.

Podczas prezentacji wyników finansowych za trzeci kwartał 2025 roku, CD Projekt Red przedstawiło aktualny stan finansowy studia oraz szczegóły dotyczące rozszerzenia swoich zespołów deweloperskich. Zanim skupiono się na kwestiach kadrowych, poinformowano, że gra Cyberpunk 2077 osiągnęła sprzedaż na poziomie 35 milionów egzemplarzy. Studio aktywnie powiększa swoje zasoby ludzkie, zatrudniając od 31 lipca 2025 roku ponad 50 nowych deweloperów, co skutkuje tym, że całkowity zespół deweloperski liczy obecnie 851 osób.

CD Projekt RED
CD Projekt RED

CD Projekt RED mocno powiększa zespół. Już 851 deweloperów pracuje nad nowymi grami

Prezentacja kwartalna szczegółowo określa, w jaki sposób 851 deweloperów zostało rozmieszczonych pomiędzy różnymi inicjatywami produkcyjnymi. Największa część zasobów ludzkich jest skoncentrowana na tworzeniu gry Wiedźmin 4, gdzie pracuje 447 deweloperów, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu do 444 osób zatrudnionych przy tym projekcie w lipcu 2025 roku. Kolejnym istotnym przedsięwzięciem jest Cyberpunk 2, w którego rozwój angażuje się 135 deweloperów. Oznacza to znaczące powiększenie kadry, gdyż wcześniej nad projektem pracowało 116 osób.

Zespoły zajmujące się Project Sirius również odnotowały wzrost liczebności, zwiększając się z 51 do 56 deweloperów. Podobnie, liczba specjalistów pracujących przy Project Hadar urosła z 22 do 29 osób. Wzrost zaobserwowano także w działach wspierających: kategoria Shared Services powiększyła się do 162 deweloperów, co oznacza wzrost z 149 osób. W kategorii „Inne” zatrudnienie również wzrosło z 17 do 22 specjalistów.

GramTV przedstawia:

Przy okazji przypomnijmy, że nadchodzące The Game Awards 2025 niestety nie przyniesie wieści związanych z Wiedźminem 4. Michał Nowakowski z CD Projekt RED potwierdził bowiem, że podczas tegorocznej gali nie otrzymamy żadnych nowych materiałów dotyczących kolejnej odsłony popularnej serii.

Warto też dodać, że do CD Projekt RED dołączył niedawno twórca Kingdom Come: Deliverance 2. Zespół został wzbogacony o nowego projektanta zadań, Karela Kolmanna.

Komentarze
3
wolff01
Gramowicz
27/11/2025 11:20
dariuszp napisał:

Bo to zależy od studia. Gry CDPR są nieliczne ale sprzedają się ekstremalnie dobrze. Co ciekawe można ich porównać z Ubisoftem pod względem przychodów. 

Oczywiście że tak. Redzi mieli też zupełnie inną filozofię przez ostatnich parę lat - stabilnego budowania projektów przy wpływach z ich dostępnych i popularnych tytułów. U innych był "boom w IT" i kupa kasy, to się zatrudniało na potęge. Jesteśmy w 2025 i sytuacja wielu firm AAA (i nie tylko) jest inna i po serii porażek trzeba kombinować. Z nieba spadło AI dzięki któremu można "optymalizować koszta" i zwalniać ludzi bez skrupułów.

Ale firmy gamingowe od zawsze upadały przez decyzje finansowe i różne inne zależności. Ostatnio czytam książke o latach 90-tych i o tym jak na przestrzeni 90-00 wiele znanych firm przestało istnieć, zostało wchłoniętych itd. I tak to zawsze będzie wygladąć, jedynie że wartość rynku gamedev z roku na rok rośnie i prześcignęła już dawno np. branżę filmową (i dlatego Hollywood będzie coraz częściej sięgać po adaptacje gier jako lek na "Superhero fatigue").

dariuszp
Gramowicz
27/11/2025 10:44
wolff01 napisał:

Zatrudnianie w studiu AAA w erze zwolnień w gamedevie? Nietypowo.

Bo to zależy od studia. Gry CDPR są nieliczne ale sprzedają się ekstremalnie dobrze. Co ciekawe można ich porównać z Ubisoftem pod względem przychodów. 

Wg ChatGPT (bo nie chce mi się grzebać w raportach i tego zbierać) w 2023/2024 Ubisoft miał zysk operacyjny na poziomie 401 mln EUR. CDPR miał go na poziomie 104 mln EUR.

Dlaczego da się ich porównać przy takich rozbieżnościach? A no Ubisoft miał ~18 600 pracowników. CDPR w tym okresie miał ich ~1 130.

To oznacza że na jednego pracownika Ubisoft zyskuje ~21 500 EUR a CDPR ~92 000 EUR. CDPR jest w znacznie lepszej pozycji.

Dodatkowo CDPR jest dużo bardziej lubiany i respektowany przez społeczność graczy. Nie mają tyle porażek i kontrowersji co Ubisoft. I taką przewagę CDPR dodam zyskuje bez agresywnej monetyzacji. Dzisiaj każda gra Ubisoftu, nawet dla jednego gracza ma sklep gdzie kupujesz syf za realne pieniądze jakby to była gra mobilna. 

No i CDPR musi zwiększyć trochę zatrudnienie bo ich głównym celem było mieć możliwość pracy nad więcej jak jednym projektem. Więc muszą mieć minimum dwa zespoły AAA. Teraz jest ku temu świetna okazja bo są po 2 bangerach. W3 i CP2077 łącznie sprzedały się do dzisiaj w liczbie 95 milionów sztuk. I zanim coś nam pokażą minie pewnie ze 2-3 lata. Co też sprawia że sytuacja na rynku powinna się uspokoić w tym czasie. 

wolff01
Gramowicz
27/11/2025 08:33

Zatrudnianie w studiu AAA w erze zwolnień w gamedevie? Nietypowo.




Trwa Wczytywanie