Wiedźmin 4 zaliczy graficzny downgrade? „Spokojnie” – uspokajają Redzi

Radosław Krajewski
2025/06/04 10:40
3
0

Gracze już nastawiają się, że pod względem oprawy wizualnej Wiedźmin 4 nie będzie wyglądał tak dobrze, jak na technologicznym demie.

Na State of Unreal 2025 zorganizowanym przez Epic Games zaprezentowano nowy zwiastun Wiedźmina 4, a także pierwszy gameplay pochodzący z dema technologicznego. Działało ono na zwykłym PlayStation 5 w 60 klatkach na sekundę z ray tracingiem. Niedługo później CD Projekt Red wyjaśniło, że demo technologiczne nie przedstawia finalnej wersji gry i jeszcze wiele może się zmienić do czasu premiery gry pod względem oprawy graficznej, jak również zaprezentowanych mechanik, a nawet samych lokacji, postaci, czy wątku fabularnego. Gracze nie powinni więc przyzwyczajać się do tego, że Wiedźmin 4 będzie wyglądał aż tak dobrze.

Wiedźmin 4
Wiedźmin 4

Wiedźmina 4 czeka spory graficzny downgrade? Nie według CD Projekt Red

Nic więc dziwnego, że szybko pojawiły się głosy, że przygodę Ciri czeka graficzny downgrade, gdyż obecna wersja zaprezentowana w demie technologicznym wygląda zbyt dobrze dla konsol obecnej generacji, a nawet współczesne potężne komputery mogłyby mieć problem z uzyskaniem zadowalającej wydajności. Swój komentarz w tej sprawie napisał Marcin Łukański, prowadzący kanał Na Gałęzi:

Wygląda to pięknie. Teraz czekamy na downgrade w finalnej wersji ;)

Odpowiedział mu Sebastian Kalemba, reżyser Wiedźmina 4, który najwyraźniej pewny jest graficznej strony swojej produkcji:

spokojnie ;)

Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Ten wymowny komentarz daje graczom jasno znać, że tym razem wcale nie musimy spodziewać się podobnego graficznego downgrade’u, jaki miał miejsce przy okazji premiery Wiedźmina 3: Dziki Gon. CD Projekt Red zaznaczyło, że celuje w taką oprawę wizualną, jaką prezentuje technologiczne demo, a że do premiery pozostało jeszcze sporo czasu, deweloperzy mają możliwość odpowiedniego dopracowania swojej gry pod kątem graficznym.

Warto zaznaczyć, że Wiedźmin 4 będzie działał na najnowszej wersji Unreal Engine 5.6, która ma znacząco poprawić wydajność gier z otwartymi światami na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Fanom pozostaje więc trzymać kciuki, aby Wiedźmin 4 rzeczywiście wyglądał tak dobrze na swoją premierę.

Studio odniosło się również do kontrowersyjnej kwestii twarzy Ciri. Przyznali, że w najnowszym demie technologicznym bohaterka jest bezpośrednią kopią modelu z Wiedźmina 3.

Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
04/06/2025 22:35

No właśnie w tym wypadku wg to jest absolutnie OK. To jest demo technologiczne a te bywają nudne bo to po prostu techniczny żargon. Głównie dla specjalistów. Jako ktoś kto się bawi w UE robiąc hobbystyczny projekt - cała prezentacja była szalenie ciekawa mimo że niektórych rzeczy raczej nigdy prywatnie nie użyje. Raczej nie będę modelował zwierzęcia czy człowieka z mięśniami bo to samo w sobie mogło by być dla mnie projektem na tym etapie. 

Ale np. informacja że mogę mieć dużo aktorów na ekranie i będą obsłużeni na wątkach to szalenie dobra informacja bo chcę mieć całe miasto latających samochodów na około gracza i chcę by było tłoczno. I ostatnio właśnie próbując generować miasto z użyciem proceduralnych algorytmów musiałem decydować jak ciasno ma mieć między budynkami by stworzyć wrażenie o które mi chodzi. Bo mogę dać dużo mniejszych budynków i ciasne "ulice" albo mniej większych i dać więcej NPC pomiędzy. 

Tak samo skoro masz latające samochody to ulice to już nie są drogi tylko to są korytarze i ich cechą jest to że nie musisz mieć np. linii w dwie strony tylko jak lecisz samochodem to np. na północ latasz na innym pułapie jak na południe i nie wchodzisz sobie w drogę. Co Cię też uwalnia bo możesz mijać innych na lewo i prawo. 

Tylko wiele osób wydaje mi się nie zrozumiało i myślą że widzieli dosłownie Wiedźmina 4 a nie demo technologiczne Unreal Engine ale w klimacie Wiedźmina żeby było ciekawsze. 

koNraDM4 napisał:

    W ogóle to już kolejny raz z kolei kiedy studio tak wcześnie publikuje jakiś materiał, a żeby było zabawniej to jest demo technologiczne czego wielu graczy albo nie rozumie albo nawet nie zwrócili uwagi na to co jest mówione na samym początku materiału więc to się im odbije czkawką. 

    W tym jednym mogliby się czegoś nauczyć od R* - to studio zawsze wypuszcza materiały z aktualnych lub starszych buildów (nieraz mieszane) ale nie robi pojedynczych lokacji na bóstwo by dobrze na zwiastunie wyglądały i to widać szczególnie po pierwszych zwiastunach i ostatnich przed premierą - grafika potrafi dość mocno zaliczyć poprawę. Ludzie nie chcieli wierzyć, że RDR2 będzie wyglądać jak na zwiastunach ale wyszło jak wyszło i główne różnice były w tym, że np. pociąg wypuszcza mniej dymu z komina :D

koNraDM4
Gramowicz
04/06/2025 18:31
dariuszp napisał:

Z drugiej strony ja już nie ufam komunikacji CDPR. Utracili to zaufanie tym jak przedstawiali CP 2077 na starych konsolach. 

https://youtu.be/rViiAA3qs50?si=_8A_FV4zE4EWajZK

Jaka była rzeczywistość wszyscy wiemy. 

    W ogóle to już kolejny raz z kolei kiedy studio tak wcześnie publikuje jakiś materiał, a żeby było zabawniej to jest demo technologiczne czego wielu graczy albo nie rozumie albo nawet nie zwrócili uwagi na to co jest mówione na samym początku materiału więc to się im odbije czkawką. 

    W tym jednym mogliby się czegoś nauczyć od R* - to studio zawsze wypuszcza materiały z aktualnych lub starszych buildów (nieraz mieszane) ale nie robi pojedynczych lokacji na bóstwo by dobrze na zwiastunie wyglądały i to widać szczególnie po pierwszych zwiastunach i ostatnich przed premierą - grafika potrafi dość mocno zaliczyć poprawę. Ludzie nie chcieli wierzyć, że RDR2 będzie wyglądać jak na zwiastunach ale wyszło jak wyszło i główne różnice były w tym, że np. pociąg wypuszcza mniej dymu z komina :D

dariuszp
Gramowicz
04/06/2025 10:47

Z drugiej strony ja już nie ufam komunikacji CDPR. Utracili to zaufanie tym jak przedstawiali CP 2077 na starych konsolach. 

https://youtu.be/rViiAA3qs50?si=_8A_FV4zE4EWajZK

Jaka była rzeczywistość wszyscy wiemy. 




Trwa Wczytywanie