Premiera na Steamie spotkała się z mieszanymi recenzjami.
Gra Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 w końcu trafiła na rynek 21 października 2025 roku. Tytuł ten, opracowany przez The Chinese Room i wydany przez Paradox Interactive, borykał się z poważnymi problemami na długo przed swoim oficjalnym debiutem. Dodatkowo, na zaledwie dwa miesiące przed premierą, ogłoszono kontrowersyjną decyzję o zablokowaniu dwóch klas postaci za dodatkową opłatą premium, co natychmiast wywołało powszechne oburzenie w społeczności, ostatecznie zmuszając deweloperów do wycofania się z tego pomysłu.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Bloodlines 2 rozczarowuje fanów. Oceny i opinie mówią same za siebie
Odbiór Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 jest daleki od entuzjastycznego. Produkcja otrzymała średnią ocen na poziomie 65/100 w serwisie Metacritic. Reakcja społeczności graczy, którzy w końcu otrzymali produkt do rąk własnych, nie poprawiła ogólnego, słabego wrażenia.
Na platformie Steam odbiór klasyfikowany jest bowiem jako „mieszany”. Jedynie 56% z ponad 2 tysięcy opinii jest pozytywnych. Wśród licznych zastrzeżeń, gracze wskazują na fundamentalny brak głębokich i znaczących mechanik, które powinny cechować produkcję RPG. Krytykowane są między innymi mocno okrojone drzewko umiejętności oraz całkowity brak systemu ekwipunku. Gracze wskazują również na brak suwaka pola widzenia czy brak możliwości wyłączenia rozmycia w ruchu.
Jako wampir starszej krwi przedzieraj się przez współczesne Seattle na skraju otwartej wojny. Spotykaj graczy u władzy, szukaj sojuszy i zdecyduj, kto będzie rządził i jak będzie wyglądało to miasto.
Trzyfrontowe oblężenie Seattle, brak władcy na dworze wampirów i przebudzony starszy skonfliktowany z głosem we własnej głowie – wszystko to znajdziesz w grze studia The Chinese Room, laureata nagrody BAFTA. – czytamy w opisie gry.
GramTV przedstawia:
Przypomnijmy, że Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 ukazało się 21 października 2025 roku. Gra jest dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Grafika jak na dzisiejsze czasy i zapowiedzi jest na nie najlepszym poziomie. Fizyka na poziome Half-Life 2. Grafika powiedzmy podrasowanego Far Cry 3, który wyszedł kilkanaście lat temu.
Sama Grywalność całkiem spoko. Bardzo niewykorzystany potencjał.
Fabuła 9/10, mi się bardzo podoba. Chociaż te detektywistyczne sprawy Fabiena są trochę banalne i irytujące.
Warto zagrać dla samej fabuły, obecnie nie ma w co grać. Nie ma nic ciekawszego na rynku, przynajmniej nic nowego.
Silverburg
Gramowicz
23/10/2025 17:54
wolff01 napisał:
World of Darkness ma jedną poważną barierę dla potencjalnych wydawców - rating PEGI. Żeby zrobić dobrą grę w tym uniwersum musi być dosyć wysoka kategoria wiekowa. To imo przekreśla wogóle MMO bez odpowiedniego zaplecza rozpoznawalności marki (dorośli gracze wykazaliby zainteresowanie gdyby wiedzieli ze warto). Pamiętasz jakim niewypałem był Redfall? A to było MMO 17+. WoD nie jest to tak ukształtowana marka jak GTA gdzie wydawca może sobie pozwolić na kategorie 17+ lub 18+ (zresztą Rockstar miał kiedyś niezłe jazdy przez Hot Coffe mod) a swoje i tak zarobią. Owszem WoD w świecie TTRPG to marka kultowa, ale z punktu widzenia gamedevu ma na razie "tylko" wąską grupę fanów... na tym etapie gra AA to jedyne na co można więc liczyć a niestety najwyraźniej studio Chinese Room spaprało tę szansę...
Dobrze, że życie mam tak poukładane, że w Świat Mroku gram 3+ razy w tygodniu, inaczej by mnie szlag trafił, że wypuścili taki chłam.
wolff01
Gramowicz
23/10/2025 13:33
Kresegoth napisał:
Zakładając, że w ogóle taka wyjdzie. Czasami mam wrażenie, że po tym, jak w 2014 anulowano MMO World of Darkness (nad którym pracowało studio odpowiedzialne za EVE Online), nikomu nie chce się robić dużej i poważnej gry w tym świecie, a teraz jeszcze Bloodlines 2 będzie podawane jako wymówka, dlaczego nie warto się w to ładować.
World of Darkness ma jedną poważną barierę dla potencjalnych wydawców - rating PEGI. Żeby zrobić dobrą grę w tym uniwersum musi być dosyć wysoka kategoria wiekowa. To imo przekreśla wogóle MMO bez odpowiedniego zaplecza rozpoznawalności marki (dorośli gracze wykazaliby zainteresowanie gdyby wiedzieli ze warto). Pamiętasz jakim niewypałem był Redfall? A to było MMO 17+. WoD nie jest to tak ukształtowana marka jak GTA gdzie wydawca może sobie pozwolić na kategorie 17+ lub 18+ (zresztą Rockstar miał kiedyś niezłe jazdy przez Hot Coffe mod) a swoje i tak zarobią. Owszem WoD w świecie TTRPG to marka kultowa, ale z punktu widzenia gamedevu ma na razie "tylko" wąską grupę fanów... na tym etapie gra AA to jedyne na co można więc liczyć a niestety najwyraźniej studio Chinese Room spaprało tę szansę...