Twórcy pozostawiają graczom pełną kontrolę nad tym, jak spędzają czas.
Ghost of Yotei spotkało się z niezwykle pozytywnym przyjęciem ze strony krytyków i graczy. Produkcję zachwalali też japońscy deweloperzy – twórcy gier takich jak Nioh i Devil May Cry. Teraz Jason Connell, reżyser kreatywny gry, wyjaśnił, że filozofią przy projektowaniu tego tytułu było umożliwienie użytkownikom maksymalnej swobody działania.
Ghost of Yotei
Ghost of Yotei daje graczom wiele swobody. Twórcy zdradzają swoją filozofię
Connell podkreśla, że deweloperom nie zależy zbytnio na tym, by kontrolować, w jaki sposób fani spędzają czas w grze, o ile „dobrze się bawią”. Jeśli gracz zdecyduje się pominąć jakąś zawartość poboczną, twórcy akceptują ten wybór, traktując to jako indywidualną decyzję.
Jeśli ktoś nie chce tego robić, mówimy po prostu: OK, to twój wybór. Dopóki dobrze się bawisz, nie zależy nam aż tak bardzo. [...] Naszym filozoficznym podejściem do tej gry było danie graczowi większej swobody niż kiedykolwiek wcześniej.
Connell zaznacza, że chociaż narzucenie tempa narracyjnego jest relatywnie proste, to już osiągnięcie odpowiedniego tempa w otwartym świecie stanowi spore wyzwanie. Aby temu sprostać, deweloperzy stosują szereg „małych trików”.
To naprawdę skomplikowane, a tempo rozgrywki działa według nieco innego modelu dla każdego elementu. Tempo narracji jest trochę łatwiejsze do zrozumienia, więc to prostsza kwestia, ale tempo w otwartym świecie to już poważne wyzwanie. Stosujemy różne małe triki, żeby to jakoś działało.
Gra jest relatywnie mała i to jest raczej ten trik. Wszystko jest "za rogiem". Zamiast jednej dużej mapy mają małe regiony które są połączone wąskimi korytarzami. Tak by mapa wyglądała na większą niż jest w rzeczywistości.
Do tego dochodzą praktycznie zerowe czasy ładowania przy fast travel. I fakt że jeżeli Ci zależy by pchnąć skille albo np. umiejętności wilka albo coś innego to są "piosenki" które kierują się we właściwym kierunku. Wcześniej mogłeś sobie to po prostu na mapie wybrać.
No i każdy region ma taką samą strukturę. Masz cel do wykonania, broń do nauczenia i obozy do zdobycia. Broń wymaga podbicia obozów. Plus jest "nagroda" jeżeli wyuczysz się wszystkich umiejętności danej broni co Cię popycha w tym kierunku.
Sugeruje jak najszybciej odblokować Kusarigame. Z odpowiednim pancerzem sprawia że czyszczenie obozów staje się banalne. Na początku umiejętność wymaga spirit ale można wziąć perk by było za darmo.