Leslie Benzies, szef studia Build a Rocket Boy i były prezes Rockstar North, miał według najnowszego raportu stwierdzić, że problemy jego studia oraz gry MindsEye są wynikiem działań wewnętrznych i zewnętrznych sabotażystów.
Jak donosi serwis IGN, Leslie Benzies po raz pierwszy od dłuższego czasu zabrał głos wobec pracowników studia po nieudanym debiucie MindsEye, pierwszej gry Build a Rocket Boy. Według relacji, podczas spotkania z zespołem Benzies miał obarczyć winą za obecną sytuację sabotażystów z wewnątrz i z zewnątrz.
MindsEye
Twórca MindsEye uważa, że jego studio było sabotowane
Już w czerwcu pojawiły się doniesienia, że studio szykuje masowe zwolnienia po katastrofalnym starcie gry. Według najnowszych informacji, około 300 pracowników otrzymało maile z informacją o zagrożeniu utratą pracy. Dotyczy to również zespołu z PlayFusion, studia przejętego przez Build a Rocket Boy w 2024 roku.
MindsEye, które zadebiutowało 10 czerwca, zostało wręcz zalane negatywnymi opiniami w mediach społecznościowych. Gracze masowo udostępnili filmy z błędami technicznymi, bugami i ogólną niestabilnością rozgrywki. Sytuacja stała się na tyle poważna, że PlayStation zaczęło przyznawać graczom zwroty pieniędzy, co jest rzadkością. Ostatnia podobna decyzja miała miejsce przy premierze Cyberpunk 2077, który ostatecznie został czasowo wycofany ze sprzedaży.
Studio wydało oświadczenie, w którym przyznało, że jest załamane tym, jak przebiegła premiera, dodając:
Jesteśmy w pełni zaangażowani w to, by wszyscy gracze mieli jak najlepsze doświadczenie.
GramTV przedstawia:
Na dzień dzisiejszy, MindsEye ma średnią ocen 38/100 na Metacritic (wersja PC) i zaledwie 28/100 na PS5, co czyni ją najgorzej ocenianą grą roku i jedną z najniżej ocenianych w historii portalu. Na Steamie sytuacja również nie wygląda lepiej, ponieważ gra ma status “w większości negatywne”. Spośród 1833 recenzji użytkowników, tylko 37% jest pozytywnych.
Przed premierą gry, w rozmowie z serwisem VGC, Adam Whiting, asystent reżysera gry przyznał, że większość zespołu skupiała się na MindsEye, mimo że studio równolegle pracuje nad projektem Everywhere:
Choć mamy duży zespół deweloperski i część pracowała nad Everywhere, to większa jego część była zawsze skoncentrowana na MindsEye. Gra o takiej skali i jakości potrzebuje wielu artystów, programistów, wszystkiego. Potrzebuje dużo miłości.
Jak widać, tej miłości chyba jednak zabrakło, bowiem gra wyszła w fatalnym stanie, o czym możecie przeczytać w naszej recenzji. Jesteście w stanie uwierzyć, że Build a Rocket Boy było faktycznie sabotowane i ktoś bardzo nie chciał, aby MindsEye odniosło sukces?
Albo boty albo sabotaż. Rosyjskich szpiegów brakuje.
Yarod
Gramowicz
04/07/2025 11:28
Ta hamerykańska niezdolność do przyznania się do błędu... Uwielbiam ich za to.
Pomijam, że teksty o sabotazystach pachną bardziej wschodem :D ale skoro ich własny prezydent robi takie szopki...
Sosna88
Gramowicz
04/07/2025 09:04
Biedny Benzies, no wszyscy się dosłownie na niego uwzięli, cały świat chce go pogrążyć :D i pewnie nie widział że gra wygląda jak g*wno przed wydaniem :) ehh