Porażka MindsEye ma konsekwencje. W Build a Rocket Boy szykują się zwolnienia

Patrycja Pietrowska
2025/06/24 08:15
0
0

Build a Rocket Boy w tarapatach.

Studio Build a Rocket Boy, znane z niedawno wydanej gry MindsEye, rozpoczęło proces redukcji etatów w następstwie katastrofalnej premiery swojego najnowszego tytułu. Według źródeł portalu IGN ponad stu pracowników może zostać dotkniętych tym procesem zwolnień grupowych. Deweloperzy z Build a Rocket Boy wydali już oficjalne oświadczenie dotyczące sytuacji.

MindsEye
MindsEye

Po nieudanej premierze MindsEye twórcy mogą zwolnić nawet 100 pracowników studia

Chociaż studio nie podało dokładnej liczby, spekulacje na temat skali redukcji wynikają z faktu rozpoczęcia czterdziestopięciodniowego okresu konsultacji z dniem 23 czerwca. Prawo brytyjskie nakazuje rozpoczęcie takiego procesu konsultacyjnego w przypadku zamiaru zwolnienia co najmniej stu pracowników, jak informuje IGN. Obecnie Build a Rocket Boy zatrudnia około pięciuset osób, z czego trzysta w Wielkiej Brytanii, a dwieście za granicą.

Możemy potwierdzić, że musieliśmy podjąć bolesną decyzję o poinformowaniu naszego ciężko pracującego zespołu o wewnętrznych zmianach w Build A Rocket Boy. Chociaż staramy się przydzielić nowe role jak największej liczbie osób dotkniętych tymi zmianami, niestety rozpoczynamy formalny proces konsultacji, który może zakończyć się redukcją etatów. Decyzja ta nie została podjęta lekkomyślnie – zobowiązujemy się do przeprowadzenia tego procesu w sposób przejrzysty, uczciwy i z szacunkiem wobec wszystkich pracowników. W nadchodzących tygodniach przekażemy zespołowi więcej szczegółów.

Premiera MindsEye była ważnym kamieniem milowym dla Build A Rocket Boy, ale wiemy, że przed nami jeszcze wiele pracy, by w kolejnych latach rozwijać naszą społeczność. Wyzwania, z jakimi się mierzymy, tylko wzmocniły nasze zaangażowanie. Choć dzisiejsza decyzja jest dla nas bardzo trudna i jesteśmy ogromnie wdzięczni naszemu niesamowitemu zespołowi, ta zmiana pozwoli nam skupić się na dostarczaniu dalszych aktualizacji i optymalizacji MindsEye, a także na zapewnieniu długoterminowego sukcesu przyszłym projektom Build A Rocket Boy. – czytamy w oświadczeniu twórców.

GramTV przedstawia:

Nieudana premiera MindsEye, która miała miejsce 10 czerwca bieżącego roku, przyczyniła się do obecnej sytuacji w studiu. Po premierze w mediach społecznościowych ukazały się nagrania wideo i zrzuty ekranu ilustrujące fatalną wydajność gry oraz liczne problemy. Problemy techniczne gry skłoniły Build a Rocket Boy do wycofania sponsorowanych transmisji.

Przypomnijmy, że MindsEye zadebiutowało 10 czerwca 2025 roku. Produkcja jest dostępna na PC, PlayStation 5 oraz konsolach Xbox Series X/S.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!