Producent Diablo IV o problemach z wersją beta. „Mieliśmy trudny początek”

Radosław Krajewski
2023/03/21 11:15
8
0

Rod Fergusson podkreślił, do czego służą testy wersji beta.

Blizzard ma długą tradycję z nieudanymi startami swoich gier i najwyraźniej przeniosło się to również na beta testy. W miniony piątek wystartowała pierwsza faza bety Diablo IV, która przyniosła graczom wiele frustracji. W pierwszy dzień trwania wiele osób nie mogło zalogować się do gry, a gdy im się już udało, napotkali wiele błędów, które uniemożliwiały lub utrudniały rozgrywkę. Jeszcze w sobotę deweloperzy wydali nowe aktualizacje, które na bieżąco eliminowały najpoważniejsze bolączki bety czwartej części Diablo. Teraz do całej sytuacji odniósł się menadżer marki, Rod Fergusson, który bronił stanu testów i przypomniał graczom, dlaczego Blizzard zdecydował się je przeprowadzić.

Producent Diablo IV o problemach z wersją beta. „Mieliśmy trudny początek”

Menadżer marki Diablo przypomina, do czego służą testy wersji beta

W wywiadzie dla serwisu nme.com Fergusson podkreślił, że obecnie testy beta mają zupełnie inne znaczenie i gracze przyzwyczaili się do możliwości sprawdzenia gry przed premierą bez żadnych większych problemów. Diablo IV to jednak ogromna gra i Blizzard chciał wykorzystać pierwsze publiczne testy na sprawdzenie najróżniejszych technologii, w tym rzecz jasna przede wszystkim serwerów.

Słowo beta jest obecnie trochę błędnie interpretowane. Ludzie zaczęli używać tego terminu do określenia tego, czym jest marketingowa wersja beta, która jest po prostu demem gry. To wcale nie jest nasz przypadek. Nasza wersja beta polega na testowaniu wykorzystanej przez nas technologii — zwłaszcza związanych z serwerami. W piątek mieliśmy trochę trudny początek.

W dalszej części Rod Fergusson podkreślił, że w ciągu weekendu Blizzard wydał aż sześć poprawek, w których rozwiązali dziesiątki problemów. Zaprocentuje to w drugiej fazie testów, które ruszą już w najbliższy weekend. Jednocześnie producent wskazał, że gracze mogą poczuć się sfrustrowani, ale pomogli deweloperom w uczynieniu gry jeszcze lepszej na premierę.

W ciągu weekendu opublikowaliśmy sześć poprawek, rozwiązaliśmy dziesiątki problemów, a cała ta praca zaprocentuje w następny weekend, a następnie utoruje drogę do premiery. Czasami dla graczy może to być trochę frustrujące, ale muszą zdać sobie sprawę, że pomagają nam w ulepszeniu gry na premierę.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że od 24 do 27 marca odbędzie się druga faza testów beta Diablo IV, tym razem dostępna również dla osób, które nie zdecydowały się na zakup gry w przedsprzedaży. Diablo IV zadebiutuje na rynku już 6 czerwca. Produkcja pojawi się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4 i Xbox One.

Komentarze
8
Silverburg
Gramowicz
21/03/2023 16:39

Obym musiał odszczekać, ale jak świat światem u Blizzarda przy premierze każdej gry sieciowej była masa problemów. Nie ma znaczenia, czy nazwą to alfą, betą, sigmą, early accessem, czy pełną grą. Będę szczerze zdziwony, jeśli na w dniu premiery czołowymi hasłami związanymi z D4 nie będzie "Error 404 server not found" i inne problemy z logowaniem lub serverami.

Xeoo
Gramowicz
21/03/2023 16:11

Znam przynajmniej dwie osoby ktore wziely preorder dla kodu do bety. Nie mowie ze pre ordery powinny byc teraz tansze. Miales dokladnie napisane kiedy bedzie beta. Jednak kupujac pre order przed jej rozpoczeciem raczej oczekujesz ze kod bedzie dzialal. Nie rozni sie to dla mnie niczym od kupczenia early accessem

ZubenPL
Gramowicz
21/03/2023 15:33
Xeoo napisał:

Wybacz ale jeśli coś jest dodawane do pre ordera to jest jego częścią i za nią płacisz. No chyba że nie brali kasy z góry to masz rację.  Każdy z tych ludzi powinien mieć dostęp do bety w najgorszym przypadku kosztem "darmowych kodów" i "Influencerów" którzy ofc wszyscy grali.

ZubenPL napisał:

Sprzedawali? Nie widziałem by przy jakiejkolwiek edycji należało dopłacić za dostęp do bety. Gdyby to byłby jakiś element super ultimate to jeszcze miałbyś rację ale miał go każdy z preorderem. A kody błędu wywalały części ludzi z jakimiś kluczami z kfc chyba. 

Xeoo napisał:

Jego tłumaczenie byłoby ok gdyby nie fakt że literalnie sprzedawali dostęp do bety z pre orderami, później jakimś cudem część osób nie miała dostępu do bety bo launcher rzucał dziwne kody błędu.

Czyli twierdzisz że teraz preorder jest mniej wartościowo i powinni go sprzedawać taniej skoro już po close becie? xD Zresztą ta beta to tylko demko i tak każdy może anulować preorder po zagraniu w nią. A dostęp każdy miał, problemy były tylko w piątek z kolejkami i wcale nie wynikały z przeciążania serwerów tylko błędów w kodzie sieciowym. No i byli jacyś ludzie z nie wiadomo skąd kodami którym autoryzacja nie przeszła, ale ich raczej nie było dużo bo wśród wielu płaczów na oficjalnym forum takiego nie widziałem.




Trwa Wczytywanie