Beta Diablo IV z problemami. Długie kolejki, błędy i słaba optymalizacja

Wincenty Wawrzyniak
2023/03/17 20:00
13
0

Beta wystartowała, ale – jak nietrudno się domyślić – nie obyło się bez poważnych problemów.

Dziś o godzinie 17:00 czasu polskiego wystartowały beta-testy gry Diablo IV dla graczy, którzy zdecydowali się na zamówienia przedpremierowe. Jak jednak nietrudno się domyślić, od momentu startu w sieci pojawia się coraz więcej doniesień o sporych problemach w postaci niekończących się kolejek na serwery, licznych błędach i problemach technicznych, a także słabej optymalizacji. Poniżej znajdziecie m.in. listę najczęściej zgłaszanych problemów.

Beta Diablo IV z problemami. Długie kolejki, błędy i słaba optymalizacja

Diablo IV – beta z poważnymi problemami

Jeszcze przed rozpoczęciem beta-testów Blizzard opublikował listę problemów, o których deweloperzy wiedzą, ale nie zdążyli ich jeszcze rozwiązać:
  • Jeżeli wprowadzający przerywnik filmowy zostanie uruchomiony wtedy, gdy w grze jest dzień, cienie bohatera gracza oraz jego towarzysza NPC zaczną migotać. Migotanie będzie utrzymywać się do zakończenia prologu. Błąd nie wystąpi, jeżeli zdecydujemy się pominąć przerywnik filmowy.
  • Wewnętrzny chat głosowy może nie działać poprawnie dla wszystkich graczy.
  • Prace nad optymalizacją wciąż trwają – aktualnie pozostawia ona wiele do życzenia, szczególnie w przypadku starszych sprzętów.
  • Widoczny na ekranie postaci przycisk Graj nie działa poprawnie.
  • Dubbing jest dostępny wyłącznie w języku angielskim. W pełnej wersji gry ma znaleźć się więcej języków, ale na razie musimy poratować się napisami.
  • Jeżeli drugi gracz spróbuje dołączyć do nas w lokalnym (kanapowym) trybie kooperacji, a stworzył już wcześniej postać, możemy napotkać problemy.

Oprócz tego bardzo dużo użytkowników napotyka komunikat o treści:

Game servers are not available. Please try again later. (Code 34202)

Serwery gry są niedostępne. Proszę spróbować później. (Błąd 34202)

GramTV przedstawia:

Wina najprawdopodobniej leży po stronie Blizzarda, więc na razie nie można temu w żaden sposób zaradzić. Sporo osób donosi, iż postacie są usuwane po rozłączeniu z grą i/lub z powodu różnych błędów. Na koniec mamy jeszcze bardzo długie kolejki. Ba, w niektórych przypadkach gracze nie zostają zalogowani nawet po upływie wskazanego przez system czasu.

Przypomnijmy jeszcze na koniec, że gra Diablo IV zadebiutuje na rynku 6 czerwca bieżącego roku na wspomnianych platformach sprzętowych. Po więcej informacji zapraszamy do naszej encyklopedii.

Komentarze
13
GThoro
Gramowicz
Ostatni czwartek
ZubenPL napisał:

Drop mikstur w trakcie walki z bossem jest losowy.

Mi tam zawsze dropiły 1 czy 2 ładunki po zjechaniu HP bossa do kolejnego progu oznaczonego dzióbkiem na pasku HP, które są co 25%. W Immoralu owszem to health orby padały, a nie ładunki potki, ale trudno się nie oprzeć wrażeniu, że to podobne jest.

> W d3 ros masz poziomy trudności które są dokładnie tym samem co tu rangi świata i w immortal.

Nie do końca, w D3 mogę sobie iść na dowolny poziom od razu, jedyne ograniczenie to >U6 jest od 70 poziomu postaci. W Immoralu trzeba ubić bossa na jednym poziomie, aby móc przejść na wyższy i tam musze ubić kolejnego bossa, żeby przejść na jeszcze wyższy.

ZubenPL
Gramowicz
Ostatni wtorek
GThoro napisał:

Elementy MMO, potiony na ładunkach, bossy dropiące ładunki potek co 25%, przechodzenie na wyższe poziomu trudności (ie. ranga świata), trochę by się znalazło. Na szczęście największa bolączka D:I, czyli skalowanie do współczynnika bojowego wydaje się nie istnieć w D4.

ZubenPL napisał:

Na jakich forach huczy? xD Przecież tu nie ma prawie nic z diablo immortal xD

Elementy MMO miał być w tej grze od pierwszej zapowiedzi i to immortal skopiował jest od d4, zresztą w obu przypadkach są to pomysły z destiny. Potiony to przecież to zupełnie inny system, w immoratal masz kule zdrowia wypadające potworów i ograniczone długim cooldowanem mikstury jak d3 jedyna różnica(od d3) że mikstury się odnawiają od zabijania wrogów a nie że jest ich nieskończona liczba. W d4 masz misktury zdrowia praktycznie bez cooldownu ale ładunki dropią z potworów i trzeba jest zebrać. 

"bossy dropiące ładunki potek co 25%"

Drop mikstur w trakcie walki z bossem jest losowy. 

W d3 ros masz poziomy trudności które są dokładnie tym samem co tu rangi świata i w immortal.

Gregario
Gramowicz
Ostatni niedziela

Skoro bety nie umieją ogarnąć, to co się dopiero będzie działo w dniu premiery :D

Tsalimon
Gramowicz
18/03/2023 18:08
GThoro napisał:

Elementy MMO, potiony na ładunkach, bossy dropiące ładunki potek co 25%, przechodzenie na wyższe poziomu trudności (ie. ranga świata), trochę by się znalazło. Na szczęście największa bolączka D:I, czyli skalowanie do współczynnika bojowego wydaje się nie istnieć w D4.

ZubenPL napisał:

Na jakich forach huczy? xD Przecież tu nie ma prawie nic z diablo immortal xD

Pewnie wiele elementów nie pokazano w becie, i możemy boleśnie przekonać sie o ich istnieniu na premierę. A zuben musi być już bardzo stary i bardzo ślepy skoro nie widzi podobieństw.

GThoro
Gramowicz
18/03/2023 17:17
ZubenPL napisał:

Na jakich forach huczy? xD Przecież tu nie ma prawie nic z diablo immortal xD

Elementy MMO, potiony na ładunkach, bossy dropiące ładunki potek co 25%, przechodzenie na wyższe poziomu trudności (ie. ranga świata), trochę by się znalazło. Na szczęście największa bolączka D:I, czyli skalowanie do współczynnika bojowego wydaje się nie istnieć w D4.

Gotenssjgoddark
Gramowicz
18/03/2023 15:41

​KotRyszard napisał

'' Tylko że to nie jest premiera. To są beta testy i mają jeszcze kilka miesięcy na optymalizację i usuwanie problemów.''

Szczerze wątpię by blizzard ogarną problemy z serwerami i otymilizacje .

ZubenPL
Gramowicz
18/03/2023 15:05
Tsalimon napisał:

Na forach Blizza wręcz huczy od postów , że to kopiuj/wklej D:I tylko zmieniona grafa. Dotarłem tylko do lvlu 7 bo potem oczywiście kick z serva i kolejka na 100+ minut. Oczywiście nie pokazali jak będzie wyglądał sklepik i season pass i obawiam się , że to będzie również powtórka z D:I...

Na jakich forach huczy? xD Przecież tu nie ma prawie nic z diablo immortal xD 

KotRyszard
Gramowicz
18/03/2023 14:00
Gotenssjgoddark napisał:

Blizzard nic nie nauczył sie na porażce premiery diablo 3 ........

Tylko że to nie jest premiera. To są beta testy i mają jeszcze kilka miesięcy na optymalizację i usuwanie problemów.

Tsalimon
Gramowicz
18/03/2023 09:38

Na forach Blizza wręcz huczy od postów , że to kopiuj/wklej D:I tylko zmieniona grafa. Dotarłem tylko do lvlu 7 bo potem oczywiście kick z serva i kolejka na 100+ minut. Oczywiście nie pokazali jak będzie wyglądał sklepik i season pass i obawiam się , że to będzie również powtórka z D:I...

Gotenssjgoddark
Gramowicz
18/03/2023 08:58

Blizzard nic nie nauczył sie na porażce premiery diablo 3 ........

dariuszp
Gramowicz
18/03/2023 03:36
ZubenPL napisał:

Tak tak kiepska optymalizacja xD ponad 6 letni GTX 1060 trzyma 60-80 klatek na najwyższy w natywnym full hd xD Średnio 80 w na medium. To na czym to niby źle działa? 

https://www.youtube.com/watch?v=Asie6e36LQM

"Optymalizacja" to jest to samo co "polityczny". Jak ktoś Ci mówi że serial jest "polityczny" to znaczy że albo chce ponarzekać na kobiety, albo na gejów lub transów albo na osoby innej rasy niż biała. Ale że nie chcą wyjść na jakiegoś świra to się nauczyli używać termin "polityczny".

No i jak ktoś mówi w wypadku gier coś o "optymalizacji" to po prostu oznacza że ich ziemniak tego nie ciągnie bo albo ma wąskie gardło, albo system jest zasyfiony albo po prostu mają słaby sprzęt. Ale nie chcą tego powiedzieć na głos więc krzyczą "optymalizacja!" co ma oznaczać że w ich mniemaniu to ma działać w 4k i min 60 klatkach na ich ziemniaku.

Oczywiście są sytuacje kiedy rzeczywiście jakaś gra ma problemy techniczne bo developer coś skopał. Ostatnimi miesiącami taką grą było Gotham Knights które dopiero miesiące po premierze naprawiono. 

ZubenPL
Gramowicz
17/03/2023 21:07

Tak tak kiepska optymalizacja xD ponad 6 letni GTX 1060 trzyma 60-80 klatek na najwyższy w natywnym full hd xD Średnio 80 w na medium. To na czym to niby źle działa? 

https://www.youtube.com/watch?v=Asie6e36LQM

ZubenPL
Gramowicz
17/03/2023 20:38

no nie wiem ja na 3060TI mam od 100-170 klatek w QHD. Jedyny problem jaki widziałem to trochę doczytujących się tekstur, też najwyższej jakości tekstur nie mogę włączyć bo tylko dla kart 12gb pamięci są.