Coraz więcej negatywnych opinii. Oblivion Remastered na Steamie z problemami

Patrycja Pietrowska
2025/09/08 15:30
4
0

Odbiór wśród graczy jest już „mieszany”.

W kwietniu bieżącego roku Bethesda niespodziewanie udostępniła The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. Już po kilku dniach od premiery tytuł przyciągnął na Steamie całą masę graczy. Okazuje się jednak, że użytkownicy komputerów osobistych wyrażają coraz większe niezadowolenie z powodu licznych problemów z grą.

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered z mieszanymi ocenami

Ostatnie recenzje Oblivion Remastered na Steamie spadły do poziomu „mieszanych”. Negatywne opinie koncentrują się na niedociągnięciach technicznych, takich jak spadki klatek na sekundę i długie czasy ładowania. Część graczy twierdzi, że początkowo gra działała płynniej, a późniejsze aktualizacje, zamiast poprawić, wręcz pogorszyły jej wydajność.

GramTV przedstawia:

Mimo że ostatnie duże aktualizacje ukazały się w czerwcu i lipcu, nie wprowadzono żadnych dalszych poprawek adresujących pozostałe błędy. Nie pozostaje nic innego, jak obserwować ruchy twórców, którzy być może wkrótce zdecydują się na udostępnienie nowej łatki.

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered odnawia Grę Roku 2006 i daje jej oszałamiającą grafikę oraz wzbogaconą rozgrywkę. Odkryj ogromne połacie Cyrodiil jak nigdy dotąd i powstrzymaj siły otchłani w jednej z najwspanialszych gier RPG wszech czasów od nagradzanych Bethesda Game Studios. – czytamy w opisie gry.

Przypomnijmy, że The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered zadebiutował 22 kwietnia 2025 roku. Gra jest dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
4
koNraDM4
Gramowicz
12/09/2025 00:53
dariuszp napisał:

Ja mam problem z tym że Skyrim jest w zasadzie uproszczony w stosunku do Obliviona czy Morrowinda.

Jeżeli dungeony są lepsze w Skyrim to ja tego nie widzę. Tam też nuda i monotonia. 

Nie pamiętam już tak dobrze Obliviona ale w Skyrim masz sporo, że tak powiem rodzajów dungeonów (lodowe jaskinie, jaskinie zwykłe, falmerskie, norskie ruiny, dwemerskie ruiny itd.), w oblivionie chyba jednak była mniejsza różnorodność. 

W Skyrim chyba dopiero pojawiły się proste bo proste ale łamigłówki, w niektórych dungeonach i tu już nie pamiętam dobrze ale chyba w Oblivionie nie było pułapek albo ich różnorodność była mniejsza.

Jedno co było naprawdę męczące to, że tych podziemi było od groma, Bethesda umyśliła sobie też że lokacje będą się odnawiać więc po jakimś czasie powtarzalny quest mógł nas wysłać do już odwiedzonego miejsca i jako, że gra już jak na tamte czasy była spora to mogliśmy dość często doświadczać Deja Vu, szczególnie że nawet jeśli układ się zmieniał to motyw podziemi nie, więc po pewnym czasie Norskie Ruiny stawały się bardzo nudne bo niczym nie zasakakiwały - wpadamy, rozwalamy draugry, zbieramy loot po drodze, czasem jakaś łamigłówka, a na koniec walka z bossem, odczytanie smoczego słowa od Thuumu i skrzynia ze skarbem po czym wychodzimy. Po około tygodniu w grze jakiś powtarzalny quest nas tam wysyła i mamy Deja Vu.

Serio, jak ja nienawidzę powtarzalnych questów tego typu, tydzień wcześniej wyczyściłeś lokację i teraz znowu tam siedzą te same draugry.

Gdyby powiedzmy Wiesiek 4 takie coś wprowadził to pewnie też bym dość szybko olał temat bo nawet przy użyciu najbardziej zaawansowanego AI te questy to dalej będą proste, nudne zadania wyczyszczania już wyczyszczonych miejsc lub dostawy jakichś przedmiotów. Jednak jeśli już zabieram się za RPGa to wolałbym mniej sandboxowych powtarzalnych treści tego typu. Oczywiście są też wyjątki kiedy twórcy pomyśleli w jaki sposób można ponownie użyć lokacji po jej wyczyszczeniu żeby nie było to najbardziej oklepane i nudne ale to rzadkość. 

dariuszp
Gramowicz
09/09/2025 00:51

Ja mam problem z tym że Skyrim jest w zasadzie uproszczony w stosunku do Obliviona czy Morrowinda.

Jeżeli dungeony są lepsze w Skyrim to ja tego nie widzę. Tam też nuda i monotonia. 

Headbangerr
Gramowicz
08/09/2025 17:50
ZubenPL napisał:

Największym problemem tego remastera jest samo oblivion który jest nudną grą z 3 layoutami podziemi skopiowanym setki razy. 

Zawsze myślałem podobnie. Tym razem robiłem co mogłem żeby podejść do tej gry inaczej: skupiłem się na wyszukiwaniu najciekawszych questów. Efekt? Po pierwszych 10 godzinach ekscytacji skończyłem... przemierzając setki bliźniaczo podobnych lokacji. Za każdym razem kiedy próbowałem od tego uciec, gra pchała mnie z powrotem w monotonię.




Trwa Wczytywanie