Borderlands 4 radzi sobie całkiem nieźle. Sprzedano ponad 2,5 mln egzemplarzy gry od premiery

Pomimo sporych kontrowersji, tytuł od studia Gearbox, Borderlands 4, sprzedaje się bardzo dobrze.

Borderlands 4 to kolejna odsłona bestsellerowego cyklu looter shooterów ponownie okazała się dużym sukcesem dla studia Gearbox oraz wydawcy Take-Two Interactive. Z danych firmy Alinea Analytics, opublikowanych przez serwis GamesIndustry wynika, że od premiery, która miała miejsce 12 września, grę uruchomiło już ponad 2,5 miliona graczy, którzy eksplorowali planetę Kairos. Szczególnie dobrze tytuł radzi sobie na Steamie, gdzie sprzedaż przekroczyła 1,3 miliona kopii, co przełożyło się na około 80 milionów dolarów przychodu.

Borderlands 4
Borderlands 4

Borderlands 4 sprzedaje się dobrze pomimo kontrowersji

Warto podkreślić, że taki wynik osiągnięto mimo początkowej krytyki dotyczącej wydajności wersji PC. Sprawa zaszła tak daleko, że szef Gearboxa, Randy Pitchford, w mediach społecznościowych sugerował niezadowolonym graczom… składanie wniosków o zwrot pieniędzy. W jednym z komentarzy stwierdził nawet, że jeśli komuś nie odpowiada silnik gry, to “powinien napisać własny”. Na zwrócenie uwagi w kwestii optymalizacji, szef studia poinformował, że Borderlands 4 jest grą premium, przeznaczoną dla graczy premium z mocnymi sprzętami do gry, co rozwścieczyło wiele osób.

GramTV przedstawia:

Od tego czasu Gearbox opublikował aktualizację poprawiającą stabilność i wydajność produkcji na komputerach osobistych, więc sytuacja została poniekąd opanowana, choć niesmak przez wypowiedzi Pitchforda pozostał. Jak jednak widzimy, marka Borderlands jest tak silna, że nawet kontrowersje wokół niej nie przeszkadzają w osiąganiu dobrych wyników sprzedaży. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Borderlands 4 nie zawiera jeden z bardziej lubianych funkcji.

Premiera Borderlands 4 miała miejsce 12 września. W grę zagracie platformach PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch 2.

Komentarze
2
FromSky
Gramowicz
23/09/2025 11:54
dariuszp napisał:

Dobrze to pojęcie względne. Dla większości 2.5m to jest coś co należy celebrować. Ale patrząc w Google to już nie jest tak wesoło, Chłodno (z uwagi na postacie i dialogi) przyjęte Borderlands 3 sprzedało się w liczbie 5 milionów w ciągu 5 dni od premiery.

https://newsroom.2k.com/news/borderlandsr-3-redefines-mayhem-establishes-franchise-as-billion-dollar-global-brand

Też każda kolejna część radziła sobie lepiej niż poprzednie... aż do teraz. Także mamy do czynienia z dużym spadkiem. Teraz można gdybać co zawiodło. Czy kiepski film odrzucił casuali? Borderlands 3 wyhamował zapał? A może wszędzie powtarzane wieści o fatalnym stanie technicznym na każdej platformie zrobiły swoje? 

Wielka szkoda, zwłaszcza że gra podobno jest dobra. Tylko mnóstwo ludzi ma problem by się cieszyć kiedy na konsoli pasuje grę restartować co 30-60 minut. A na PC jest jeszcze więcej problemów. Jak coś - digital foundry zauważył że jeżeli gracie w trybie 60fps to spadek wydajności jest szybszy co może sugerować że wycieki pamięci są powiązane z tickiem w silniku (kod wykonywany co klatkę). Przestawienie w tryb graficzny pozwala się bawić trochę dłużej ale niewiele. 

Ja rzucę może okiem jak poprawią błędy techniczne tak by się dało normalnie grać. I może jak dadzą sensowną postać. W BL3 grałem Gunnerem bo lubię mechy :-)

Nie licząc fatalnej optymalizzacji i bugów oraz otwartego świata który nic nie dał za to powodował zacięcia to głónym powodem jest zmęczenie materiału, oni w zasadzie już 5 raz wydają tę samą grę, w którą gra się tak samo. 

Bo o ile bronie są ciekawe to wybór a potem rozwój postaci prawie nic nie zmienia, poza tarczą nie ma innych przedmiotów które można założyć i tradycyjnie występuje pod koniec gry problem z balansem że albo jesteś nieśmiertelny albo tracisz całe życie od jednego strzału i czekaszz na ratunek

dariuszp
Gramowicz
22/09/2025 22:01

Dobrze to pojęcie względne. Dla większości 2.5m to jest coś co należy celebrować. Ale patrząc w Google to już nie jest tak wesoło, Chłodno (z uwagi na postacie i dialogi) przyjęte Borderlands 3 sprzedało się w liczbie 5 milionów w ciągu 5 dni od premiery.

https://newsroom.2k.com/news/borderlandsr-3-redefines-mayhem-establishes-franchise-as-billion-dollar-global-brand

Też każda kolejna część radziła sobie lepiej niż poprzednie... aż do teraz. Także mamy do czynienia z dużym spadkiem. Teraz można gdybać co zawiodło. Czy kiepski film odrzucił casuali? Borderlands 3 wyhamował zapał? A może wszędzie powtarzane wieści o fatalnym stanie technicznym na każdej platformie zrobiły swoje? 

Wielka szkoda, zwłaszcza że gra podobno jest dobra. Tylko mnóstwo ludzi ma problem by się cieszyć kiedy na konsoli pasuje grę restartować co 30-60 minut. A na PC jest jeszcze więcej problemów. Jak coś - digital foundry zauważył że jeżeli gracie w trybie 60fps to spadek wydajności jest szybszy co może sugerować że wycieki pamięci są powiązane z tickiem w silniku (kod wykonywany co klatkę). Przestawienie w tryb graficzny pozwala się bawić trochę dłużej ale niewiele. 

Ja rzucę może okiem jak poprawią błędy techniczne tak by się dało normalnie grać. I może jak dadzą sensowną postać. W BL3 grałem Gunnerem bo lubię mechy :-)