„Borderlands 4 to gra premium tworzona z myślą o graczach premium”.
Borderlands 4 nie spotkało się z najcieplejszym odbiorem wśród użytkowników Steama. „Mieszane” recenzje są w dużej mierze związane z problemami z wydajnością, które powinna jednak rozwiązać ostatnia aktualizacja. W obliczu rosnącej krytyki, Randy Pitchford, dyrektor generalny Gearbox, odniósł się do sytuacji.
Borderlands 4
Szef Gearbox odpowiada na krytykę wydajności Borderlands 4
W swoich komentarzach w mediach społecznościowych określił Borderlands 4 jako „grę premium” dla „graczy premium”. Pitchford zasugerował, że niektóre problemy wynikają z próby uruchomienia gry na zbyt przestarzałym sprzęcie.
Borderlands 4 to gra premium tworzona z myślą o graczach premium. Tak jak Borderlands 4 nie działa na PlayStation 4, tak samo nie można oczekiwać, że uruchomi się na zbyt starym sprzęcie PC. – pisze Randy Pitchford.
Dodał, że choć deweloperzy nie mogą powstrzymać użytkowników od prób grania na starszym sprzęcie, to mają oni możliwość zwrotu gry, jeśli doświadczenia z rozgrywki są niezadowalające. Wypowiedzi Pitchforda spotkały się z falą krytyki ze strony społeczności graczy. Wielu zarzuciło Gearboxowi i samemu dyrektorowi generalnemu unikanie odpowiedzialności za słabą optymalizację gry. Niektórzy użytkownicy sugerowali, że za problemy może odpowiadać też silnik Unreal Engine 5.
To nie jest gra stworzona do uruchamiania na 10-letnich PC — wykorzystuje pełne możliwości nowoczesnej magistrali, CPU i GPU. Jeśli próbujesz prowadzić monster trucka z silnikiem od dmuchawy do liści, czeka cię rozczarowanie. Jeśli odkryjesz, że twój system nie radzi sobie z grą — przez przypadek, życzeniowe myślenie albo niechęć do grzebania w ustawieniach, by uzyskać satysfakcjonujący efekt — prosimy, skorzystaj z opcji zwrotu na Steamie, zamiast doświadczać gry w gorszej jakości.
GramTV przedstawia:
Na zakończenie przypominamy, że Borderlands 4 trafił na PC, Nintendo Switch 2, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Premiera gry miała miejsce 11 września 2025 roku.
Taaa... Tak jak battlefront z 2015 który niby nie mógł ruszyć na moim sprzęcie bo był zbyt wymagający. Dopóki nie podłubałem w plikach (z pomocą mądrzejszych ode mnie ludzi oczywiście) i okazało się, że mój sprzęty był wystarczający do grania pomimo tego, że ktoś próbował mi udowodnić coś innego :)
Fun_g_1_2_3
Gramowicz
15/09/2025 16:04
PREMIUM to zawartość, która jest wydawana, ale nie jest niezbędna, aby cieszyć się życiem.
Ciesze się, że pan Pitchfraud sam mówi ile jest warta jego produkcja :-)
dariuszp
Gramowicz
15/09/2025 10:56
No właśnie jedyne co tam jest premium to cena. Dlatego omijam. Po pierwsze mam w co grać a po drugie mam swój projekt nad którym pracuje. Nie zostaje mi czasu na więcej.
Skopali projekt. Inaczej nie da się tego nazwać. Nawet UE5 nie było w stanie wykorzystać i mają problemy które ją jako noob się uczę unikać a oni sobie po prostu powiedzieli "ludzie i tak kupią, po co się wysilać". Są sposoby by uniknąć shader compilation nawet na PC gdzie hardware nie jest stały. Są sposoby by wyeliminować zarywanie które jest powodowane między innymi przez shader compilation. Jest sporo gier na UE5 które działa dobrze.
Bo od kiedy produkt premium na takie problemy? I warto dodać że problemy mają wszyscy a nie tylko ci z gorszym sprzętem z tego co czytam.
Dodatkowo gry powinno się robić pod sprzęt który ludzie mają. Jak robiłem lata temu strony internetowe to nie robiłem ich pod przeglądarkę która chciałem by ludzie mieli. Robiłem pod te które mieli. Promowałem te które chciałem by mieli ale na koniec dnia klient ma w nosie moje upodobania.
Ma działać u drastycznej większości.
No i najważniejsze - patrząc na gameplay nie widzę nic czego nie widziałem 10 lat temu w FPS-ach.