Niedawno studio CI Games zaprezentowało całkiem nowy zwiastun nadchodzącej gry Lords of the Fallen 2 podczas gali The Game Awards. W związku z ogłoszeniem, dyrektor generalny CI Games i szef studia, Marek Tymiński, powrócił do swojej retoryki dotyczącej unikania politycznych agend w grach wideo. W komunikacie zamieszczonym w mediach społecznościowych, Tymiński jednoznacznie potwierdził, że Lords of the Fallen 2, którego premiera planowana jest na rok 2026, będzie zawierać „atrakcyjne postacie kobiece” ubrane w „odkrywające stroje”.
Lords of the Fallen
Lords of the Fallen 2 z mocną deklaracją twórców po TGA
Te zapewnienia pojawiły się w odpowiedzi na pytanie jednego z fanów, który wyraził chęć zakupu gry i zapytał wprost o obecność tego typu estetyki i zbroi. Tymiński krótko potwierdził to zapytanie, odpowiadając twierdząco.
Dyrektor generalny odniósł się również do historii powstawania pierwszej odsłony gry, wyjaśniając, dlaczego początkowo zastosowano w niej opcje wyboru „typu ciała A/B”. Studio Hexworks rozpoczęło działalność w 2020 roku jako autonomiczna jednostka należąca do CI Games. Tymiński ujawnił, że na wczesnym etapie rozwoju, ze względu na poprawność polityczną i filtrowanie informacji, nie wszystkie istotne decyzje docierały do niego w odpowiednim czasie. Sytuacja ta uległa jednak znaczącej zmianie pod koniec 2024 roku, kiedy to prezes znacznie bardziej zaangażował się w proces twórczy, obejmując dodatkowo funkcję szefa studia, oprócz dotychczasowej roli dyrektora generalnego.
Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, a studio zostało w pełni zintegrowane. Cofnęliśmy wiele błędnych decyzji i będziemy dalej wprowadzać usprawnienia. Lords II powstaje w oparciu o realne opinie graczy, co jest wyraźnie widoczne w dwóch ostatnich zwiastunach.
GramTV przedstawia:
Tymiński podkreślił, że obecna sytuacja w studiu jest zupełnie inna, a Hexworks zostało w pełni zintegrowane z CI Games. Studio podjęło się zadania odwrócenia wielu wcześniejszych złych decyzji, zobowiązując się jednocześnie do ciągłego doskonalenia. Drugi tytuł serii jest konstruowany w oparciu o rzeczywiste opinie graczy. Dodatkowo Tymiński w odpowiedzi na jeden z komentarzy zapewnił, że gra będzie „prawdziwym soulslike’iem”.
Już na początku 2025 roku Tymiński wyraził zdecydowany sprzeciw wobec wymuszonego wdrażania zasad DEI w branży gier.Poparł stanowisko dyrektora marketingu CI Games, które sugerowało, że studio nie będzie na siłę wprowadzać elementów DEI tylko po to, by wypełnić polityczne wymagania.
Czyli może wreszcie znaleziono formułę na to, aby "zorganizowane grupy hejterskie" przestały przeszkadzać Lords of the Fallen :)
Inna sprawa że tryot you deklaracje też są głupie. Dla mnie rzeczy muszą mieć jakiś sens. Niekoniecznie muszą być realistyczne.
Pamiętam Terra Online. Kobiety miały stroje które sporo odsłaniały ale faceci również. Był to po prostu styl danej rasy. To ma jakiś sens.
Ale jeżeli facet biega w full plate a kobieta w bikini armor to z tego się śmieje.
Tak samo jak przewracam oczami jak postacie mają pancerz ale wiecznie odsłoniętą twarz albo całą głowę. Odsłaniają element który definitywnie nie może oberwać.
Dlatego przewróciłem oczami jak w KCD 2 podczas jednego pojedynku mój przeciwnik ściągnął hełm. I od razu się uśmiechnęłam kiedy przez to stracił oko.
Tak samo miałem ubaw jak ktoś na YT zrobił filmik ze KCD ma bugi bo miał plate armor I przeciwnik go skasował jednym ciosem. Pierwsze na co zwróciłem uwagę to że ekran miał bardzo czysty. Tzn nie używał przyłbicy.