OpenCritic ostro o twórcach Cyberpunka 2077 – "to oszustwo, egoizm i wyzysk"

Wincenty Wawrzyniak
2020/12/16 10:00

Redakcja serwisu OpenCritic postanowiła wyrazić swoją opinię na temat gry Cyberpunk 2077 oraz studia CD Projekt RED. I w żadnym wypadku nie jest to opinia pozytywna.

Co tu dużo mówić – CD Projekt RED ma aktualnie sporo problemów na głowie. Znacząca większość z tych problemów prowadzi jednak do konkretnej kwestii, czyli aktualnego stanu technicznego gry Cyberpunk 2077 na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że sporo graczy narzeka na brak możliwości dokonania zwrotu, nie chcąc czekać do nowego roku na aktualizacje mające wyeliminować największe błędy. Teraz, jak podaje serwis Video Games Chronicle, sprawę postanowiła skomentować redakcja serwisu OpenCritic, gdzie ocena danej produkcji jest uzyskiwana z recenzji ze wszystkich platform sprzętowych.

OpenCritic ostro o twórcach Cyberpunka 2077 –

O ile na wspomnianym portalu możemy zobaczyć, że Cyberpunk 2077 posiada średnią na poziomie 84 punktów na sto, o tyle redakcja zdecydowała się zamieścić na stronie dzieła CD Projekt RED specjalne ogłoszenie, w którym przyznaje, iż – jej zdaniem – deweloperzy celowo zataili stan gry na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, dopuszczając jedynie pre-renderowane materiały w recenzjach oraz nie wysyłając kopii recenzenckich na wspomniane platformy. W artykule czytamy z kolei, że twórcy doskonale zdawali sobie sprawę ze stanu technicznego oraz wydajności gry na PS4 oraz XONE, ale zrobili to (tzn. wydali grę na konsole) wiedząc, że to jest złe; to oszustwo, egoizm i wyzysk; zrobili to mimo wszystko. Aż powiało chłodem.

GramTV przedstawia:

Sami przedstawiciele CD Projektu przyznali, że poświęcili zbyt mało czasu na dopracowanie gry na konsolach poprzedniej generacji. Co będzie dalej? Zobaczymy. Przypomnijmy jeszcze, że Cyberpunk 2077 zadebiutowało na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy pod ten adres. Zapraszamy też do lektury naszej recenzji oraz kompendium na temat gry.

Komentarze
30
wolff01
Gramowicz
16/12/2020 18:51

Och, juz nawet Angry Joe ich zjechal https://www.youtube.com/watch?v=aGgkF7fh4MA. Dodam tylko ze Joe ich zawsze bronil, mozna wrecz powiedziec ze jest ich fanbojem.

Nor2323
Gramowicz
16/12/2020 18:12
Kash28 napisał:

Czyli nie mają przewagi bo poza Xboxem jest Ps, switch i coś tam się jeszcze znajdzie... Rozbij to pięknie w cyfrach to się okaże że jednak Pc jako platforma do gamingu ma się lepiej od Ps czy Xbox...

Nie chodzi o patriotyzm ale tak jak pisałem w swoim wcześniejszym poście wymagania minimalne do CP2077 przebijają to co ma Ps4pro pod machą... Tyle w temacie... No a gra lata na niej w medium.. No więc szanowny panie kolego jest lepiej niż na Pc... Po prostu Ps4 i Xone jest za słabe dla tej wersji silnika i rozwiązań jakie użyli przy produkcji...

Powiedz jak chcesz optymalizować grę na etapie produkcji?? Część assetów masz jeszcze nie gotowych, część modeli i tekstur masz nie gotowych, nie masz konstrukcji poziomów, nie masz jeszcze gotowego oświetlenia jak i cieni... Przyjmuje się ogólne założenia... Targetuje w wydajność i złożoność na jakimś poziomie... Gdy to się połączy wtedy się okazuje jak to działa... Pytanie ile mocy zjada sam silnik graficzny, fizyka wszystkie interakcje... Gra wygląda bardzo dobrze... Miejski otwarty świat, pełen świateł i życia... GTA 5 nawet nie ma co porównywać bo jakość tekstur czy złożoność jest jak w grze na telefon XD. RDR2 no tak ale zapomniałeś że tam masz głównie jedną płaszczyznę a Cyberpunku jest ich więcej... To jak byś porównywał zatłoczoną biedronkę z 5 piętrowym molochem gdzie do obu wpuszczono 100osób... Który bardziej wyda się zatłoczony?

O ile nie ma jakiś poważnych bugów technicznych... Czytajcie "wyciek" pamięci czy też jakiś pętli którę z jakiegoś powodu mordują wydajność to jedyny sposób optymalizacji to cięcie jakości... Używanie sztuczek, czy też ogromna zabawa w LOD aby nie było widać zmiany modeli i ich ogólnej jakości wraz z odległością. Pogorszenie oświetlenia... Mniejsza rozdzielczość cieni dynamicznych... Więcej wypieczonych...

Dalej jaką grę byś nie porównał to CP2077 to jakość oprawy nie będzie lepsza a z reguły gra jest jedno poziomowa/płaszczyznowa... Patrząc na W3 a CP2077... Przeskok ultraaaa. Dopracują i będzie cacy

ciach

To jeszcze zobacz rynek mobilny. PC nadal jest mocno w plecy nawet w stosunku do konsol - kilkadziesiąt procent.I człowieku ale Ty chrzanisz... 

SILNIE ZJADA mlask mlask. 

Silnik to zaledwie narzędzie, które ma dostać assety, skrypt i wypluć Ci grę. I leży tu optymalizacja. To patrząc pod takim jak ilość/m^2 względem życia każde mmo zjada resztę gier. Optymalizacja polega między innymi jak to powiedziałeś o tym silniku żeby mógł sobie radzić na ograniczonych zasobach - chociażby robiąc na drzwiach semi loadingi, priorytetuzując loading części tekstur nad innymi, zmniejszając liczbę dummy npc, a zwiększając ich interaktywnosć. Czyli już leżeli na wczesnym etapie - takie demo buildy po 3 latach produkcji na pewno mieli i nie zrobili z tym do tej pory nic.

I tak może CP to moloch na 5 pięter ale w biedronce ludzie wiedzą po co tam są - w CP są przykelejeni do swojego piętra. Śledząc npc nawet w GTA IV czy strzelając z policją mają oni więcej rozsądku niż którykolwiek npc z CP.

Cięcie jakości można robić ale tutaj kolejny problem, że CDP nie mówiło o tym dopóki już syf nie wyszedł na rynek - bardzo dobrze to o tym świadczy.

Co do porównań o bebechy... Człowieku czy naprawdę do Ciebie i reszty takich jak Ty nie dociera, że konsole zawsze mają bebechy budżetowe i żyją optymalizacją? Czemu inne gry potrafią zrobić optymalizację na rozsądnym poziomie przy dobrej grafice, a cp żre zasoby i robi z tego rozmazane tekstury 30cm od gracza? Taki HZD miał spokojne FHD z symulacjami pogody i później gorzej chodził na pc niż na 7 LETNIEJ konsoli.

Melchah
Gramowicz
16/12/2020 16:46
Kash28 napisał:

Powiedz jak chcesz optymalizować grę na etapie produkcji?? Część assetów masz jeszcze nie gotowych, część modeli i tekstur masz nie gotowych, nie masz konstrukcji poziomów, nie masz jeszcze gotowego oświetlenia jak i cieni... Przyjmuje się ogólne założenia... 

Wspaniały wykład. Ciekawe jak inne studia dają sobie radę z taką ilością kłód pod nogami. Hmmm... Toż to gehenna.

Gdyby CP 2077 miał wyjść na kalkulator biurowy, to jeszcze bym rozumiał skalę problemu, ale na PS4, Xbox One... Nawet rozumiem, że może musieliby pójść w pixel-art, skoro nie umiejo w grafike, ale te 15 klatek na sekundę... i nikt tego nie widział przed wypuszczeniem w świat... i nie było wstyd...?

A przecież gra powstawała właśnie na odchodzącą generację i wyszła w momencie jej zwieńczenia. I taka kaszana?

Różne rzeczy można tłumaczyć, ale nie bezczelność i chciwość.




Trwa Wczytywanie