OpenCritic ostro o twórcach Cyberpunka 2077 – "to oszustwo, egoizm i wyzysk"

Maria Wawrzyniak
2020/12/16 10:00
30
0

Redakcja serwisu OpenCritic postanowiła wyrazić swoją opinię na temat gry Cyberpunk 2077 oraz studia CD Projekt RED. I w żadnym wypadku nie jest to opinia pozytywna.

Co tu dużo mówić – CD Projekt RED ma aktualnie sporo problemów na głowie. Znacząca większość z tych problemów prowadzi jednak do konkretnej kwestii, czyli aktualnego stanu technicznego gry Cyberpunk 2077 na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że sporo graczy narzeka na brak możliwości dokonania zwrotu, nie chcąc czekać do nowego roku na aktualizacje mające wyeliminować największe błędy. Teraz, jak podaje serwis Video Games Chronicle, sprawę postanowiła skomentować redakcja serwisu OpenCritic, gdzie ocena danej produkcji jest uzyskiwana z recenzji ze wszystkich platform sprzętowych.

OpenCritic ostro o twórcach Cyberpunka 2077 –

O ile na wspomnianym portalu możemy zobaczyć, że Cyberpunk 2077 posiada średnią na poziomie 84 punktów na sto, o tyle redakcja zdecydowała się zamieścić na stronie dzieła CD Projekt RED specjalne ogłoszenie, w którym przyznaje, iż – jej zdaniem – deweloperzy celowo zataili stan gry na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, dopuszczając jedynie pre-renderowane materiały w recenzjach oraz nie wysyłając kopii recenzenckich na wspomniane platformy. W artykule czytamy z kolei, że twórcy doskonale zdawali sobie sprawę ze stanu technicznego oraz wydajności gry na PS4 oraz XONE, ale zrobili to (tzn. wydali grę na konsole) wiedząc, że to jest złe; to oszustwo, egoizm i wyzysk; zrobili to mimo wszystko. Aż powiało chłodem.

GramTV przedstawia:

Sami przedstawiciele CD Projektu przyznali, że poświęcili zbyt mało czasu na dopracowanie gry na konsolach poprzedniej generacji. Co będzie dalej? Zobaczymy. Przypomnijmy jeszcze, że Cyberpunk 2077 zadebiutowało na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy pod ten adres. Zapraszamy też do lektury naszej recenzji oraz kompendium na temat gry.

Komentarze
30
wolff01
Gramowicz
16/12/2020 18:51

Och, juz nawet Angry Joe ich zjechal https://www.youtube.com/watch?v=aGgkF7fh4MA. Dodam tylko ze Joe ich zawsze bronil, mozna wrecz powiedziec ze jest ich fanbojem.

Nor2323
Gramowicz
16/12/2020 18:12
Kash28 napisał:

Czyli nie mają przewagi bo poza Xboxem jest Ps, switch i coś tam się jeszcze znajdzie... Rozbij to pięknie w cyfrach to się okaże że jednak Pc jako platforma do gamingu ma się lepiej od Ps czy Xbox...

Nie chodzi o patriotyzm ale tak jak pisałem w swoim wcześniejszym poście wymagania minimalne do CP2077 przebijają to co ma Ps4pro pod machą... Tyle w temacie... No a gra lata na niej w medium.. No więc szanowny panie kolego jest lepiej niż na Pc... Po prostu Ps4 i Xone jest za słabe dla tej wersji silnika i rozwiązań jakie użyli przy produkcji...

Powiedz jak chcesz optymalizować grę na etapie produkcji?? Część assetów masz jeszcze nie gotowych, część modeli i tekstur masz nie gotowych, nie masz konstrukcji poziomów, nie masz jeszcze gotowego oświetlenia jak i cieni... Przyjmuje się ogólne założenia... Targetuje w wydajność i złożoność na jakimś poziomie... Gdy to się połączy wtedy się okazuje jak to działa... Pytanie ile mocy zjada sam silnik graficzny, fizyka wszystkie interakcje... Gra wygląda bardzo dobrze... Miejski otwarty świat, pełen świateł i życia... GTA 5 nawet nie ma co porównywać bo jakość tekstur czy złożoność jest jak w grze na telefon XD. RDR2 no tak ale zapomniałeś że tam masz głównie jedną płaszczyznę a Cyberpunku jest ich więcej... To jak byś porównywał zatłoczoną biedronkę z 5 piętrowym molochem gdzie do obu wpuszczono 100osób... Który bardziej wyda się zatłoczony?

O ile nie ma jakiś poważnych bugów technicznych... Czytajcie "wyciek" pamięci czy też jakiś pętli którę z jakiegoś powodu mordują wydajność to jedyny sposób optymalizacji to cięcie jakości... Używanie sztuczek, czy też ogromna zabawa w LOD aby nie było widać zmiany modeli i ich ogólnej jakości wraz z odległością. Pogorszenie oświetlenia... Mniejsza rozdzielczość cieni dynamicznych... Więcej wypieczonych...

Dalej jaką grę byś nie porównał to CP2077 to jakość oprawy nie będzie lepsza a z reguły gra jest jedno poziomowa/płaszczyznowa... Patrząc na W3 a CP2077... Przeskok ultraaaa. Dopracują i będzie cacy

ciach

To jeszcze zobacz rynek mobilny. PC nadal jest mocno w plecy nawet w stosunku do konsol - kilkadziesiąt procent.I człowieku ale Ty chrzanisz... 

SILNIE ZJADA mlask mlask. 

Silnik to zaledwie narzędzie, które ma dostać assety, skrypt i wypluć Ci grę. I leży tu optymalizacja. To patrząc pod takim jak ilość/m^2 względem życia każde mmo zjada resztę gier. Optymalizacja polega między innymi jak to powiedziałeś o tym silniku żeby mógł sobie radzić na ograniczonych zasobach - chociażby robiąc na drzwiach semi loadingi, priorytetuzując loading części tekstur nad innymi, zmniejszając liczbę dummy npc, a zwiększając ich interaktywnosć. Czyli już leżeli na wczesnym etapie - takie demo buildy po 3 latach produkcji na pewno mieli i nie zrobili z tym do tej pory nic.

I tak może CP to moloch na 5 pięter ale w biedronce ludzie wiedzą po co tam są - w CP są przykelejeni do swojego piętra. Śledząc npc nawet w GTA IV czy strzelając z policją mają oni więcej rozsądku niż którykolwiek npc z CP.

Cięcie jakości można robić ale tutaj kolejny problem, że CDP nie mówiło o tym dopóki już syf nie wyszedł na rynek - bardzo dobrze to o tym świadczy.

Co do porównań o bebechy... Człowieku czy naprawdę do Ciebie i reszty takich jak Ty nie dociera, że konsole zawsze mają bebechy budżetowe i żyją optymalizacją? Czemu inne gry potrafią zrobić optymalizację na rozsądnym poziomie przy dobrej grafice, a cp żre zasoby i robi z tego rozmazane tekstury 30cm od gracza? Taki HZD miał spokojne FHD z symulacjami pogody i później gorzej chodził na pc niż na 7 LETNIEJ konsoli.

Melchah
Gramowicz
16/12/2020 16:46
Kash28 napisał:

Powiedz jak chcesz optymalizować grę na etapie produkcji?? Część assetów masz jeszcze nie gotowych, część modeli i tekstur masz nie gotowych, nie masz konstrukcji poziomów, nie masz jeszcze gotowego oświetlenia jak i cieni... Przyjmuje się ogólne założenia... 

Wspaniały wykład. Ciekawe jak inne studia dają sobie radę z taką ilością kłód pod nogami. Hmmm... Toż to gehenna.

Gdyby CP 2077 miał wyjść na kalkulator biurowy, to jeszcze bym rozumiał skalę problemu, ale na PS4, Xbox One... Nawet rozumiem, że może musieliby pójść w pixel-art, skoro nie umiejo w grafike, ale te 15 klatek na sekundę... i nikt tego nie widział przed wypuszczeniem w świat... i nie było wstyd...?

A przecież gra powstawała właśnie na odchodzącą generację i wyszła w momencie jej zwieńczenia. I taka kaszana?

Różne rzeczy można tłumaczyć, ale nie bezczelność i chciwość.

wolff01
Gramowicz
16/12/2020 16:43
Kash28 napisał:

Nie chodzi o patriotyzm ale tak jak pisałem w swoim wcześniejszym poście wymagania minimalne do CP2077 przebijają to co ma Ps4pro pod machą... Tyle w temacie... No a gra lata na niej w medium.. No więc szanowny panie kolego jest lepiej niż na Pc... Po prostu Ps4 i Xone jest za słabe dla tej wersji silnika i rozwiązań jakie użyli przy produkcji...

A to jest mój problem czy Redów?

Kash28
Gramowicz
16/12/2020 16:16
Nor2323 napisał:

Fajnie, że wspominasz w jednym poście o dwóch kwestiach - wydanie gry na platformę na której nie działa i za chwilę wspominasz o RDR2, czy Valhalli, które na niej działają bez problemu - da się. Usprawiedliwianie redów tym, że konsola ma X lat jest debilizmem. Mieli zoptymalizować produkt pod urządzenie (w fazie produkcji raczej nawet nie było słychać o nextgenie czy rtx 30xx). Także redzi doprawili sprawę pieprzem totalnie. To była produkcja multiplatformowa, która jako tako dała radę tylko na dwóch platformach - pc i stadia.

Bronienie redów w kwestii technicznej to tylko czysty patriotyzm i sentyment ludzi do W3. O patchami naprawią. Inne produkcje zdecydowanie więcej błota dostają w polsce z powodu patchy na start. xD

Poruszmy też kwestię, że konsole to ok ile? 70% rynku jak ostatnio patrzyłem więc MUSIELI myśleć o tym wydaniu. 

Także zwroty - pudełkową wersję do sklepu ciężko oddać z kodem, z płytami na konsole podobnie. Sony już się w cyfrowej wypieło na zwroty więc ciekawe jak CDP to rozwiąże? Sami oddadzą hajs zostawiając go pośrednikom?

Kolejna kwestia to bugi, wystrzeliwanie aut z kosmosu, glitche na poziomie ostatnich hitów bethesdy i nieistniejące AI npc. Ten świat miał żyć. Cytując klasyka co to jednak za życie. Gadanie też "ooo masz słabego kompa". Nadal są wymagania i gra powinna w tych wymaganiach się mieścić. Kwestia tego, że nie odpalili tego na jakimś nowym ryzenie i połowa wątków sobie odpoczywała bo gra miała to zablokowane to już żenada techniczna.

Fabularnie jest to dobra gra ale czuć gdzieniegdzie rwane wątki, szybko kończące się. Tutaj też raczej coś było popędzane na etapie produkcji.Więc szczerze wolę taśmowy, sprawdzony, fabularnie fajny produkt jak AC niż pospieszony gniot przypominający lata świetności gothica pod względem bredni technicznych.Z osobistych przemyśleń z gry dodam jeszcze nie najwyższych lotów interfejs, który już w kreatorze był upierdliwy, a w grze niewiele lepszy. 

Polecam poczytać analizy biznesowe tam są ciekawe rzeczy dopiero w temacie CP. :)

Yarod napisał:

Trochę, moim zdaniem zrobiło się modne nawalanie w Redów i C2077. Okej, na konsolach totalna wtopa i jak ktoś tu mądrze napisał wydawanie tego na sprzęt, na którym to po prostu nie działa było idiotyzmem. Strata, w tym w kapitalizacji spółki pewnie, dużo większa niż gdyby np rok temu powiedzieli, że jednak wydają na last-geny w innym terminie.Jednak jeżeli chodzi o PC to jest naprawdę dobrze, ok są glitche graficzne,ale są nie większe niż te które widziałem przy ostatnich premierach, optymalizacja do poprawy w tym na konfiguracjach które spełniają ultra, głównie RTX - zostało to poprawione w nowych sterownikach od NVidii, przynajmniej na 3070, zdarzają się problemy przy strzelaniu, na razie miałem to raz. Nadal potrafią się spawnowac NPCe, czasami co chwila podobny.Są tez minusy - jak upchanie na silę mechanik loot-shotera do rpga, co mnie osobiście wk.....ia potężnie. Ale reszta?świat jest martwy? Panie, grałeś Ty Pan, w Valhallę? OK jest tam pierdylion aktywności na 15s, pełno politycznie poprawnych, gównianych, płytkich jak kałuża po krowie, questów i co z tego? recenzja naszego GRAMu pełna była zachwytów. A to zwyczajny produkt z taśmy ubi z dobra muzyką. Nie wiem jak dla Was ale dla mnie liczy się "mięsko" czyli: fajne questy poboczne z którym, żaden nie jest "przynieś mi 3 głowy/wszczepy wilka" (dla porównania w Valhalli, gry która aspiruje, kurde, do gry roku, taki quest masz po 20 minutach gry), świetna narracja i bardzo dobrze napisani bohaterowie. Misje główne napisane naprawdę z jajem i dynamizmem (sławne wysadzenie elektrowni). I ogromny, dopracowany do szczegółów setting. Ok nie ma tu może takiej imersji jak w RDR2 ale on miał też swoje wady przypominam.Moim zdaniem, jak opadnie to całe szambo, bardzie wielu developerów będzie zastosowane wzorce kopiować i dobrze jak chociażby budowę questów -> do Ciebie mówię UBI), nawet tych najprostszych czyli kontraktów, czy tego, że wykonanie questu pobocznego SKUTKUJE np. zmianą dialogów w innych questach pobocznych bądź głównym, czy w końcu budowy miasta - nigdy jeszcze z taką przyjemnością nie łaziłem sobie po ulicach, nawet w GTA V

Czyli nie mają przewagi bo poza Xboxem jest Ps, switch i coś tam się jeszcze znajdzie... Rozbij to pięknie w cyfrach to się okaże że jednak Pc jako platforma do gamingu ma się lepiej od Ps czy Xbox...

Nie chodzi o patriotyzm ale tak jak pisałem w swoim wcześniejszym poście wymagania minimalne do CP2077 przebijają to co ma Ps4pro pod machą... Tyle w temacie... No a gra lata na niej w medium.. No więc szanowny panie kolego jest lepiej niż na Pc... Po prostu Ps4 i Xone jest za słabe dla tej wersji silnika i rozwiązań jakie użyli przy produkcji...

Powiedz jak chcesz optymalizować grę na etapie produkcji?? Część assetów masz jeszcze nie gotowych, część modeli i tekstur masz nie gotowych, nie masz konstrukcji poziomów, nie masz jeszcze gotowego oświetlenia jak i cieni... Przyjmuje się ogólne założenia... Targetuje w wydajność i złożoność na jakimś poziomie... Gdy to się połączy wtedy się okazuje jak to działa... Pytanie ile mocy zjada sam silnik graficzny, fizyka wszystkie interakcje... Gra wygląda bardzo dobrze... Miejski otwarty świat, pełen świateł i życia... GTA 5 nawet nie ma co porównywać bo jakość tekstur czy złożoność jest jak w grze na telefon XD. RDR2 no tak ale zapomniałeś że tam masz głównie jedną płaszczyznę a Cyberpunku jest ich więcej... To jak byś porównywał zatłoczoną biedronkę z 5 piętrowym molochem gdzie do obu wpuszczono 100osób... Który bardziej wyda się zatłoczony?

O ile nie ma jakiś poważnych bugów technicznych... Czytajcie "wyciek" pamięci czy też jakiś pętli którę z jakiegoś powodu mordują wydajność to jedyny sposób optymalizacji to cięcie jakości... Używanie sztuczek, czy też ogromna zabawa w LOD aby nie było widać zmiany modeli i ich ogólnej jakości wraz z odległością. Pogorszenie oświetlenia... Mniejsza rozdzielczość cieni dynamicznych... Więcej wypieczonych...

Dalej jaką grę byś nie porównał to CP2077 to jakość oprawy nie będzie lepsza a z reguły gra jest jedno poziomowa/płaszczyznowa... Patrząc na W3 a CP2077... Przeskok ultraaaa. Dopracują i będzie cacy

Kash28
Gramowicz
16/12/2020 15:59
fenr1r napisał

Jeżeli chodzi o kwestię wydajności, to trudno oczekiwać, żeby było lepiej. Te konsole to już zabytki. Zresztą jak było z GTA5 i Crysis na jeszcze starsze sprzęty? Konsolowcy już nie pamiętają?

Co innego problemy techniczne nie związane z wydajnością, tu faktycznie powinno być lepiej.

Ciężko wyłapać co jest problemem stricte technicznym nie związanym z wydajnością... Pewne skrypty, pętle mogą nie zadziałać, mogą się wysypać gdy upłynie czas na nie a jednak muszą być wykonane... Bugi to się połata... Czasu chłopaki potrzebują... Jedyne co mogli zrobić to wydać oświadczenie na dwa trzy dni przed premierą że niestety ale nie wyrobili się z optymalizacją pod stare urządzenia... Że prace będą trwały i tyle...

Melchah
Gramowicz
16/12/2020 15:52
Kr3ciQ napisał:

​Co do ostatniego akapitu. Możesz być spokojny, następny gry od redów będą na 100%. Szambo wybiło i śmierdzi, ale za kilka lat mało kto będzie to czuł.

Na pewno? Bo sam wyliczyłeś kilka tytułów w swoim poście, o których bardzo dobrze pamiętasz, jak widać.

Internet nie zapomina, ponieważ ktoś wydymany nie zapomina, że został wydymany, chyba że czerpał z tego przyjemność :).

wolff01
Gramowicz
16/12/2020 15:41
Yarod napisał:

Trochę, moim zdaniem zrobiło się modne nawalanie w Redów i C2077. Okej, na konsolach totalna wtopa i jak ktoś tu mądrze napisał wydawanie tego na sprzęt, na którym to po prostu nie działa było idiotyzmem. Strata, w tym w kapitalizacji spółki pewnie, dużo większa niż gdyby np rok temu powiedzieli, że jednak wydają na last-geny w innym terminie.Jednak jeżeli chodzi o PC to jest naprawdę dobrze, ok są glitche graficzne,ale są nie większe niż te które widziałem przy ostatnich premierach, optymalizacja do poprawy w tym na konfiguracjach które spełniają ultra, głównie RTX - zostało to poprawione w nowych sterownikach od NVidii, przynajmniej na 3070, zdarzają się problemy przy strzelaniu, na razie miałem to raz. 

Dlatego przykro. Czasy take że konsole są najważniejsze więc dziwie im się że tak nawalii. Zauważcie że jakby sytuacja była odwrotna (konsole super PC nie) to wszyscy by w pupsku mieli. Ale no właśnie, Redzi zachowali się nieodpowiedzialnie to teraz wpieprz :P

Mam kumpla który gra na PC i mówi że to pierwsza gra w której notuje spadki klatek, takei wymagania :P Co nie zmienia faktu że jest zachwycony.

Ja z tego co widziałem (grałem jakiś 5h, no nie mam czasu niestety) na PS4 jest momentami kupa, ale grać się da i momentami jest superancko (choć dziwne to sterowanie i niektóre rozwiązania UI, chyba nie były tworzone z myślą o konsolach :P, sprzedawanie przedmiotów to dramat). Ale dopiero jak zagram z jakieś 30h to ocenie tak na poważnie.

Nor2323
Gramowicz
16/12/2020 15:35
Yarod napisał:

Trochę, moim zdaniem zrobiło się modne nawalanie w Redów i C2077. Okej, na konsolach totalna wtopa i jak ktoś tu mądrze napisał wydawanie tego na sprzęt, na którym to po prostu nie działa było idiotyzmem. Strata, w tym w kapitalizacji spółki pewnie, dużo większa niż gdyby np rok temu powiedzieli, że jednak wydają na last-geny w innym terminie.Jednak jeżeli chodzi o PC to jest naprawdę dobrze, ok są glitche graficzne,ale są nie większe niż te które widziałem przy ostatnich premierach, optymalizacja do poprawy w tym na konfiguracjach które spełniają ultra, głównie RTX - zostało to poprawione w nowych sterownikach od NVidii, przynajmniej na 3070, zdarzają się problemy przy strzelaniu, na razie miałem to raz. Nadal potrafią się spawnowac NPCe, czasami co chwila podobny.Są tez minusy - jak upchanie na silę mechanik loot-shotera do rpga, co mnie osobiście wk.....ia potężnie. Ale reszta?świat jest martwy? Panie, grałeś Ty Pan, w Valhallę? OK jest tam pierdylion aktywności na 15s, pełno politycznie poprawnych, gównianych, płytkich jak kałuża po krowie, questów i co z tego? recenzja naszego GRAMu pełna była zachwytów. A to zwyczajny produkt z taśmy ubi z dobra muzyką. Nie wiem jak dla Was ale dla mnie liczy się "mięsko" czyli: fajne questy poboczne z którym, żaden nie jest "przynieś mi 3 głowy/wszczepy wilka" (dla porównania w Valhalli, gry która aspiruje, kurde, do gry roku, taki quest masz po 20 minutach gry), świetna narracja i bardzo dobrze napisani bohaterowie. Misje główne napisane naprawdę z jajem i dynamizmem (sławne wysadzenie elektrowni). I ogromny, dopracowany do szczegółów setting. Ok nie ma tu może takiej imersji jak w RDR2 ale on miał też swoje wady przypominam.Moim zdaniem, jak opadnie to całe szambo, bardzie wielu developerów będzie zastosowane wzorce kopiować i dobrze jak chociażby budowę questów -> do Ciebie mówię UBI), nawet tych najprostszych czyli kontraktów, czy tego, że wykonanie questu pobocznego SKUTKUJE np. zmianą dialogów w innych questach pobocznych bądź głównym, czy w końcu budowy miasta - nigdy jeszcze z taką przyjemnością nie łaziłem sobie po ulicach, nawet w GTA V

Fajnie, że wspominasz w jednym poście o dwóch kwestiach - wydanie gry na platformę na której nie działa i za chwilę wspominasz o RDR2, czy Valhalli, które na niej działają bez problemu - da się. Usprawiedliwianie redów tym, że konsola ma X lat jest debilizmem. Mieli zoptymalizować produkt pod urządzenie (w fazie produkcji raczej nawet nie było słychać o nextgenie czy rtx 30xx). Także redzi doprawili sprawę pieprzem totalnie. To była produkcja multiplatformowa, która jako tako dała radę tylko na dwóch platformach - pc i stadia.

Bronienie redów w kwestii technicznej to tylko czysty patriotyzm i sentyment ludzi do W3. O patchami naprawią. Inne produkcje zdecydowanie więcej błota dostają w polsce z powodu patchy na start. xD

Poruszmy też kwestię, że konsole to ok ile? 70% rynku jak ostatnio patrzyłem więc MUSIELI myśleć o tym wydaniu. 

Także zwroty - pudełkową wersję do sklepu ciężko oddać z kodem, z płytami na konsole podobnie. Sony już się w cyfrowej wypieło na zwroty więc ciekawe jak CDP to rozwiąże? Sami oddadzą hajs zostawiając go pośrednikom?

Kolejna kwestia to bugi, wystrzeliwanie aut z kosmosu, glitche na poziomie ostatnich hitów bethesdy i nieistniejące AI npc. Ten świat miał żyć. Cytując klasyka co to jednak za życie. Gadanie też "ooo masz słabego kompa". Nadal są wymagania i gra powinna w tych wymaganiach się mieścić. Kwestia tego, że nie odpalili tego na jakimś nowym ryzenie i połowa wątków sobie odpoczywała bo gra miała to zablokowane to już żenada techniczna.

Fabularnie jest to dobra gra ale czuć gdzieniegdzie rwane wątki, szybko kończące się. Tutaj też raczej coś było popędzane na etapie produkcji.Więc szczerze wolę taśmowy, sprawdzony, fabularnie fajny produkt jak AC niż pospieszony gniot przypominający lata świetności gothica pod względem bredni technicznych.Z osobistych przemyśleń z gry dodam jeszcze nie najwyższych lotów interfejs, który już w kreatorze był upierdliwy, a w grze niewiele lepszy. 

Polecam poczytać analizy biznesowe tam są ciekawe rzeczy dopiero w temacie CP. :)

Yarod
Gramowicz
16/12/2020 15:27

ps. offtop, jest tu jakaś edycja komentarza? zjadło mi miękkie akapity :/

Yarod
Gramowicz
16/12/2020 15:22

Trochę, moim zdaniem zrobiło się modne nawalanie w Redów i C2077. Okej, na konsolach totalna wtopa i jak ktoś tu mądrze napisał wydawanie tego na sprzęt, na którym to po prostu nie działa było idiotyzmem. Strata, w tym w kapitalizacji spółki pewnie, dużo większa niż gdyby np rok temu powiedzieli, że jednak wydają na last-geny w innym terminie.Jednak jeżeli chodzi o PC to jest naprawdę dobrze, ok są glitche graficzne,ale są nie większe niż te które widziałem przy ostatnich premierach, optymalizacja do poprawy w tym na konfiguracjach które spełniają ultra, głównie RTX - zostało to poprawione w nowych sterownikach od NVidii, przynajmniej na 3070, zdarzają się problemy przy strzelaniu, na razie miałem to raz. Nadal potrafią się spawnowac NPCe, czasami co chwila podobny.Są tez minusy - jak upchanie na silę mechanik loot-shotera do rpga, co mnie osobiście wk.....ia potężnie. Ale reszta?świat jest martwy? Panie, grałeś Ty Pan, w Valhallę? OK jest tam pierdylion aktywności na 15s, pełno politycznie poprawnych, gównianych, płytkich jak kałuża po krowie, questów i co z tego? recenzja naszego GRAMu pełna była zachwytów. A to zwyczajny produkt z taśmy ubi z dobra muzyką. Nie wiem jak dla Was ale dla mnie liczy się "mięsko" czyli: fajne questy poboczne z którym, żaden nie jest "przynieś mi 3 głowy/wszczepy wilka" (dla porównania w Valhalli, gry która aspiruje, kurde, do gry roku, taki quest masz po 20 minutach gry), świetna narracja i bardzo dobrze napisani bohaterowie. Misje główne napisane naprawdę z jajem i dynamizmem (sławne wysadzenie elektrowni). I ogromny, dopracowany do szczegółów setting. Ok nie ma tu może takiej imersji jak w RDR2 ale on miał też swoje wady przypominam.Moim zdaniem, jak opadnie to całe szambo, bardzie wielu developerów będzie zastosowane wzorce kopiować i dobrze jak chociażby budowę questów -> do Ciebie mówię UBI), nawet tych najprostszych czyli kontraktów, czy tego, że wykonanie questu pobocznego SKUTKUJE np. zmianą dialogów w innych questach pobocznych bądź głównym, czy w końcu budowy miasta - nigdy jeszcze z taką przyjemnością nie łaziłem sobie po ulicach, nawet w GTA V

Bambusek
Gramowicz
16/12/2020 14:50

Ciekawe czy redakcja OpenCritic tak samo jechała Rockstara za premierową jakość portu RDR 2. O ich zdanie na temat premiery Arkham Knight na PC nie pytam, bo serwisu wtedy chyba jeszcze nie było.

I nie chodzi tu o bronienie Redów czy CyberPunka, bo i jedno i drugie jest mi obojętne. Nawalili, dostają po tyłku, takie życie. Tylko to wygląda zabawnie, jak dziennikarze nagle dostają bólu odbytu, bo konsolowa wersja jakiejś gry jest skopana. Sorry, panowie i panie, ale nie raz i nie dwa nie reagowaliście jak to pecety wyciagały krótką słomkę

wolff01
Gramowicz
16/12/2020 14:11
ZubenPL napisał:

Również obiecanych wyborów wpływających na rozgrywkę podobnie jak w W3 nie ma a każde zadanie jest niemal w 100% liniowe, prologi to 5 minutowe żarty, a o zakończeniu decyduje wybór dialogów pod koniec.

Swoją drogą to ucięcie prologu do paru migawek bo "graczom nie będzie sie chciało grać tyle" to jakaś porażka. Heh, no cóż wychodzi na to, że graczom wogóle nie chce się w tę grę grać, tego nie przewidzieli :D

Z tą otwartością świata - ja tam wolę dobrze "oskryptowaną" grę, ale jeżeli faktycznie jest tak płasko z aktywnościami poza to trochę słabo...

ZubenPL
Gramowicz
16/12/2020 13:56
wolff01 napisał:

Bo to że gra działa super na PC nie zmienia faktu, że mają duży problem który to wszystko zakrywa. 

Gra nie działa Super na PC, jest pełnym gliczów i błędów jest po prostu grywalna. Nie zmienia to faktu że gra jest oszustwem marketingowym i na PC, miała być gra z żywym otwartym światem jest liniowy produkt który działa tylko jak gracz idzie po snurku od znacznika do znacznika nie wchodząc w żadną interakcje że światem. Każda próba przetestowania tego żyjącego świata to festiwal błędów wynikających nie tyle z błędnego programowania co skopanego projektu, świat jest martwy, nie ma żadnych aktywności po za misjami, AI npców nie istnieje, Policja działa na zasadzie respienia się co sekunde metr od gracza i nie potrafi go ścigać, AI pojazdów również nie istnieje poruszaj się po oskryptowanych ścieżkach i nie są wstanie wyminąć gracza co było możliwe nawet w GTA 3. Sztuczna inteligencja tu jest na niższym poziomu niż nawet Gothicu 1 a właściwie jej tu nie ma xD Również obiecanych wyborów wpływających na rozgrywkę podobnie jak w W3 nie ma a każde zadanie jest niemal w 100% liniowe, prologi to 5 minutowe żarty, a o zakończeniu decyduje wybór dialogów pod koniec.

Kafar
Gramowicz
16/12/2020 13:54
Silverburg napisał:

Tylko pytanie za co dokładnie i na jakiej podstawie prawnej? W żadnem sposób ich nie bronię, bo dali ciała po calości, ale gdyby ścigać twórców gier za bugi i pokazywanie na materiałach propocyjnych tego, czego nie doświadczysz w grze, to nikt nie miałby czasu na wydawanie gier, bo byłyby same procesy sądowe :P

Kafar napisał:

Akurat zgadzam się z nimi w 100%. Mimo iż gra mi się podoba ale gram na PC. Mam nadzieje że ktoś ich za to ścignie.

Chociażby jako: "O wadliwości rzeczy decyduje brak cech, o których istnieniu zapewnia sprzedawca. Jeżeli według sprzedawcy rzecz nie ma wad, to kupujący nie musi badać rzeczy pod tym kątem. Obdarza on zaufaniem sprzedającego w tym zakresie i nieuczciwe działania sprzedawcy powodują, iż upływ terminów określonych w kodeksie cywilnym nie zamyka drogi kupującemu do nabycia uprawnień z tytułu rękojmi za wady rzeczy kupionej. "

Akurat wiele firm było pozywanych za to i kończyło się ugodami w stosunku do klientów. A co do tego ma wydawanie gier? To jakiś proces uprzywilejowany? Czyli jak bym nie potrafił dostarczyć dobrego produktu bo się na tym nie znam, i jest to dla mnie za trudne to zwalnia mnie z odpowiedzialności? Bo nie rozumiem.

Tu nie chodzi o bugi, chodzi o ukrywanie stanu produktu (konsole) żeby sprzedać wadliwy produkt i na nim zarobić. To takie proste.

wolff01
Gramowicz
16/12/2020 13:07
fenr1r napisał:

Jeżeli chodzi o kwestię wydajności, to trudno oczekiwać, żeby było lepiej. Te konsole to już zabytki. Zresztą jak było z GTA5 i Crysis na jeszcze starsze sprzęty? Konsolowcy już nie pamiętają?

Co innego problemy techniczne nie związane z wydajnością, tu faktycznie powinno być lepiej.

Kash28 napisał:

To tak jakby mieć pretensje że gra na miniminalnych wymaganiach i ustawieniach się tnie i "chodzi". W moim odczuciu wersje na podstawowe wersje konsol zostały narzucone przez Sony i MS... Redzi mieli wybór albo celować w Next Geny i Current geny albo Next geny. Spora część ma jednak XoneX i Ps4pro i jakoś tutaj większych lamentów nie ma.

Niestety Xone i Ps4 są za słabe... To pewne... Podkreślam czarów nie ma i nie można oczekiwać że na 7 letniej karcie graficznej z dolnej półki odpalimy nową grę AAA a jeśli się uda. No cóż...  

Ja tam uważam że Redzi odwalili kawał dobrej roboty i zapewne będzie downgrade na Ps4 i Xone aby gra chodziła w miarę płynnie. Ewentualnie mocno wyciągną się czasy wczytywania oraz podzielą to na strefy aby silnik nie zabijał Dziadka Ps4 i Babci Xone

Tak, ale zrozumcie że nie o to chodzi w całym tym zamieszaniu. Każdy choć trochę kumaty człowiek ogranie, że nie ma cudów i ograniczeń hardware-u sie nie przeskoczy. Ale "klient" nie musi tego wiedzieć. Klient dostaje produkt za który zaplacił tyle samo co użytkownicy innych platform (lub nawet więcej), dodatkowo był okłamany, bo nawet jak nie czytał co mówili twórcy gry (a kłamali/ukrywali o jej wydajności na last-genach - powiedzmy to wprost) to oczekiwał działającego produktu. Klient czekał na grę od kilku lat. Klient był zapewniany że dostanie "dopracowaną grę". Jeżeli sam nie pogrzebałbym we własnym zakresie w necie, to grę w**ebalbym jeszcze tego samego dnia po tym jak ją zobaczyłem u siebie na telewizorze. Ale żem zaradny człowiek :P tom wyszukał rozwiązanie chociaż częsci problemów. Inna sprawa że widziałem już w życiu wiele, ale C77 to nie jest dopracowana gra - worldbuidling czy grafika to są zupełnie osobne tematy, to robią sobie jedne zespoły a drugie później te modele wklejają. Więc gra może "wyglądać" i "czuć" dobrze, ale optymalizacyjnie C77 to porażka i nie da się tego przypudrować dopóki nie będzie więcej patchy.

Niestety, ale C77 to przykład projektu bardzo źle zarządzanego na szczeblu managmentu/decyzji, bo jeżeli mówilibyśmy o typowym projekcie IT to masz klienta i masz deadline-y. Jeśli klient czegoś nie dostanie zgodnie z wymaganiami/terminami to płaci się kary umowne. A czym w takim razie jest "klient" przy tworzeniu gry? W teorii gracz a z graczem podpisujesz "umowe". No ale nie podpisujesz z graczem żadnej umowy że ma byc dostarczone wtedy i wtedy, bo "oczekiwania" to pojęcie względne. 

Normalnie też bym bronił Redów i mówił "no nie dało się". Ale to TRZEBA było o tym powiedzieć a nie isć w bagno. Na pewno nie pomaga też to o czym wspominałem wcześniej - na last-genach są świetnie zoptymalizowane gry pełne fajerwerków, więc sorry ale dało się.

fenr1r
Gramowicz
16/12/2020 12:49
Kash28 napisał:

To tak jakby mieć pretensje że gra na miniminalnych wymaganiach i ustawieniach się tnie i "chodzi". W moim odczuciu wersje na podstawowe wersje konsol zostały narzucone przez Sony i MS... Redzi mieli wybór albo celować w Next Geny i Current geny albo Next geny. Spora część ma jednak XoneX i Ps4pro i jakoś tutaj większych lamentów nie ma.

Niestety Xone i Ps4 są za słabe... To pewne... Podkreślam czarów nie ma i nie można oczekiwać że na 7 letniej karcie graficznej z dolnej półki odpalimy nową grę AAA a jeśli się uda. No cóż...  

Ja tam uważam że Redzi odwalili kawał dobrej roboty i zapewne będzie downgrade na Ps4 i Xone aby gra chodziła w miarę płynnie. Ewentualnie mocno wyciągną się czasy wczytywania oraz podzielą to na strefy aby silnik nie zabijał Dziadka Ps4 i Babci Xone

Jeżeli chodzi o kwestię wydajności, to trudno oczekiwać, żeby było lepiej. Te konsole to już zabytki. Zresztą jak było z GTA5 i Crysis na jeszcze starsze sprzęty? Konsolowcy już nie pamiętają?

Co innego problemy techniczne nie związane z wydajnością, tu faktycznie powinno być lepiej.

Kr3ciQ
Gramowicz
16/12/2020 12:45
garfieldgarfield napisał:

A na PPE nie mają wstydu i zachęcają do kupna...Cyberpunk 2077 w Media Expert - czy masz już swoją kopię gry?https://www.ppe.pl/news/152702/cyberpunk-2077-w-media-expert-czy-masz-juz-swoja-kopie-gry.html?t=4019e4ad7268dc0be1c804c2ee705ee2#c_lastCo za chamstwo!! :/

​Pieniążki mój drogi, liczy się tylko zysk.

garfieldgarfield
Gramowicz
16/12/2020 12:26

A na PPE nie mają wstydu i zachęcają do kupna...Cyberpunk 2077 w Media Expert - czy masz już swoją kopię gry?https://www.ppe.pl/news/152702/cyberpunk-2077-w-media-expert-czy-masz-juz-swoja-kopie-gry.html?t=4019e4ad7268dc0be1c804c2ee705ee2#c_lastCo za chamstwo!! :/

Kash28
Gramowicz
16/12/2020 12:07

Mi się nasuwa jedno "wszyscy jesteśmy ludźmi". Nie było też jakiegoś giga downgradu graficznego jak to przy W3. Kolejna myśl jak to zrobić skoro robisz grę na 7 letni sprzęt, który w dodatku w połowie żywota dostaje nowszą wersję i to znacznie mocniejszą... Według mnie robienie takiego tytułu na podstawowe wersje konsol to był naprawdę błąd. Wiemy że Sony wymusza aby gra na Ps4 pro była na Ps4 ... Niestety ale najbardziej dostało się wersjom podstawowym ... Ludzie nie macie magicznych konsoli... Tu nie ma czarów... Po prostu zmieńcie sobie na XoneX XseriesX XseriesS, Ps4pro lub Ps5... Tyle w temacie...

Takie info dla was...

Redzi robili grę na Pc... Tutaj multum możliwości i paczajcie:

Minimalne

  • system operacyjny: Windows 7 albo Windows 10 (64-bitowe);
  • procesor: Intel Core i5-3570K 3,4 GHz albo AMD FX-8310 3,4 GHz;
  • karta graficzna: GeForce GTX 780 (3 GB) albo AMD Radeon RX 470;      /// Karta wydajniejsza od Ps4pro
  • pamięć RAM: 8 GB;                      /// Pamięć systemowa na konsolach współdzielona z grafiką więc z wymagań wersji na pc wychodzi że konsolom brak trochę ramu.
  • dysk: 70 GB wolnego miejsca na dysku HDD, choć zalecany jest SSD.       /// powód dla którego są paskudnie rozmazane tekstury i oczekiwanie na ich wczytanie jak i chrupanie... To samo miałem na Rtx 2060 przy Gears of War odpalonym z Ultra teksturami w 4k skalowanym z 80% tej rozdzielczości.

Robiąc wersje na konsole Sony macie trzy specyfikacje 1.8, 4.12, 10,xx tera flopa... Wychodząc z załozenia Pc master... to ta gra musi mieć minimalne na poziomie GTX 760-770 przez radeona Rx470 po RTX 2070super

Robiąc na sprzęt Microsoftu Xone 1.3, XoneX 6, Xseries S 4.xx i X seriesX  12 terasów, mamy 4 specyfikacje konsol. Tutaj problem jeszcze większy aniżeli przy sprzęcie Sony bo różnica na konsolach Ms jest prawie 10 krotna. Ludzie opamiętajcie się...

To tak jakby mieć pretensje że gra na miniminalnych wymaganiach i ustawieniach się tnie i "chodzi". W moim odczuciu wersje na podstawowe wersje konsol zostały narzucone przez Sony i MS... Redzi mieli wybór albo celować w Next Geny i Current geny albo Next geny. Spora część ma jednak XoneX i Ps4pro i jakoś tutaj większych lamentów nie ma.

Niestety Xone i Ps4 są za słabe... To pewne... Podkreślam czarów nie ma i nie można oczekiwać że na 7 letniej karcie graficznej z dolnej półki odpalimy nową grę AAA a jeśli się uda. No cóż...  

Ja tam uważam że Redzi odwalili kawał dobrej roboty i zapewne będzie downgrade na Ps4 i Xone aby gra chodziła w miarę płynnie. Ewentualnie mocno wyciągną się czasy wczytywania oraz podzielą to na strefy aby silnik nie zabijał Dziadka Ps4 i Babci Xone.

Redzi gratulacje...

Przypomnę że Wiedźmin 3 w dniu premiery na Ps4 wyglądał lepiej aniżeli wersja po patchach. Kulał jednak... Niestety ale podczas wyścigu czy używaniu np aarda było widać chrupanie i spadki fpsów, nie wspomnę o Novigradzie bo mi oczy krwawiły... Więc czekać cierpliwie na łatki i modlić się do Redów aby użyli tajemnej Magii i udało im się to zoptymalizować pod wasze konsolki :D bez większej obcinki grafiki. Trzymam za to i za was kciuki.

Napisane obietkywnie, obecnie nie posiadam ani Pc ani Konsoli... Czekam na Ps5... Gra kupiona i leży na półce :D

wolff01
Gramowicz
16/12/2020 11:32
Adi napisał:

Największą głupotą CDPR było to że chcieli wydać grę na PC i starych konsolach jednocześnie. Wiadomo było że kompy dysponują dużo większą mocą i z grą będzie zdecydowanie mniej problemów niż ze starymi już konsolami. Dlatego trzeba było tymczasowo olać konsole starej generacji, wydać spokojnie na PC, dopracować wersję na nowe generacje i wtedy dopiero myśleć o starych. 

Ta no właśnie o tym mówiłem w innym wątku. Albo wyłożyć kawę na ławę (ale to dużo wcześniej) że nie ogarną optymalizacji tej gry (choć twierdzili, że silnik elastyczny) albo poprosić jakiś speców od optymalizacji skoro nie ogarnęli, w Polsce czy na świecie jest dużo magików którzy wciśnęli np. Dooma na Switcha. Najgorsze, że choć nie wiem jak wygląda backend C77, to wydaje mi się że skoro wyszło takie coś jak RDR2, God of War czy TLoU2, to dało się i tą grę dobrze zoptymalizować na last-genach.

Adi napisał:

Przy dobrych ocenach z PC oraz z konsol nowej generacji, a także dużo większej ilości czasu na dopracowanie wersji na starsze konsole, hajp na starych konsolach byłby zapewne jeszcze większy, co by się wiązało z tym że i więcej konsolowców by grę kupiło a i oceny by były wtedy zupełnie inne. A tak, chciało się dogodzić wszystkim naraz, jednocześnie wkurzając sporą część graczy kilkukrotnym przekładaniem premiery (bo konsole blablabla...) i nie pyknęło. I teraz się trzeba mierzyć z szambem i wiadrem pomyj wylewanych na bądź co bądź całkiem dobrą grę.

Najwyrażniej ta sytuacja pokazuje jak bardzo jaja Redów uwiązane są przez inwestorów. Myślę że gdyby była taka opcja, to by z niej skorzystali. Ale jakby powiedzieli inwestorom że (jendak/ na razie) nie wyjdzie na PS4/Xbox to by ich chyba ci drudzy zamorodowali...

Kr3ciQ
Gramowicz
16/12/2020 11:31
Adi napisał:

Największą głupotą CDPR było to że chcieli wydać grę na PC i starych konsolach jednocześnie. Wiadomo było że kompy dysponują dużo większą mocą i z grą będzie zdecydowanie mniej problemów niż ze starymi już konsolami. Dlatego trzeba było tymczasowo olać konsole starej generacji, wydać spokojnie na PC, dopracować wersję na nowe generacje i wtedy dopiero myśleć o starych. Przy dobrych ocenach z PC oraz z konsol nowej generacji, a także dużo większej ilości czasu na dopracowanie wersji na starsze konsole, hajp na starych konsolach byłby zapewne jeszcze większy, co by się wiązało z tym że i więcej konsolowców by grę kupiło a i oceny by były wtedy zupełnie inne. A tak, chciało się dogodzić wszystkim naraz, jednocześnie wkurzając sporą część graczy kilkukrotnym przekładaniem premiery (bo konsole blablabla...) i nie pyknęło. I teraz się trzeba mierzyć z szambem i wiadrem pomyj wylewanych na bądź co bądź całkiem dobrą grę.

Otóż to w samo sedno. Polać temu Panu. Mimo, że i tak konsolowcy by płakali to na dłuższą metę redom wyszłoby to na dobre. 

garfieldgarfield
Gramowicz
16/12/2020 11:28

Brawo za prawdę OpenCritic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Adi
Gramowicz
16/12/2020 11:22

Największą głupotą CDPR było to że chcieli wydać grę na PC i starych konsolach jednocześnie. Wiadomo było że kompy dysponują dużo większą mocą i z grą będzie zdecydowanie mniej problemów niż ze starymi już konsolami. Dlatego trzeba było tymczasowo olać konsole starej generacji, wydać spokojnie na PC, dopracować wersję na nowe generacje i wtedy dopiero myśleć o starych. Przy dobrych ocenach z PC oraz z konsol nowej generacji, a także dużo większej ilości czasu na dopracowanie wersji na starsze konsole, hajp na starych konsolach byłby zapewne jeszcze większy, co by się wiązało z tym że i więcej konsolowców by grę kupiło a i oceny by były wtedy zupełnie inne. A tak, chciało się dogodzić wszystkim naraz, jednocześnie wkurzając sporą część graczy kilkukrotnym przekładaniem premiery (bo konsole blablabla...) i nie pyknęło. I teraz się trzeba mierzyć z szambem i wiadrem pomyj wylewanych na bądź co bądź całkiem dobrą grę.

Kr3ciQ
Gramowicz
16/12/2020 11:10
wolff01 napisał:

Generalnie wydanie CDProjekt to dobry przypadek do analiz biznesowych. Deweloper o bardzo dobrej opinii hajpował swój produkt, wydał go po prostu "źle" (jakakolwiek byłaby przyczyna) i teraz mierzy się z dużym szambem. Bo to że gra działa super na PC nie zmienia faktu, że mają duży problem który to wszystko zakrywa. Nikt teraz nie odważy się chwalić gry bo zostanie oskarżony o nieobiektywizm. Portale takie jak IGN znane ze swojej okropnej hipokryzji (wystarczy spojrzeć na ich materiały o TLoU 2) nagle są chwalone za to że zrobili oddzielną recenzję gdzie jadą po wersji konsolowej, no bo przecież to wspaniała postawa czyż nie (dobrze że ludzie im chociaż pamiętają zgoła inną postawę w przypadku innych tytułów)? Wydaje mi się też (tak wiem teorie spiskowe) że pewni "wydawcy" są opłaceni (ktoś kiedyś tłumaczył jak działą ten mechanizm, chodzi o pewne przywileje dla redakcji), a tacy Redzi nei mają takich pleców więc można ich obrzucać g. Tak czy siak to duży problem, który sami sobie zaserwowali... niczym kac po grubej imprezie.

No chyba że takie przypadki już były tylko poświęcamy temu dużo uwagi, bo to jednak rodzimy producent... Ja niestety mam tak że choć gra mi się w miarę ok (nawet na tym nieszczęsnym PS4), to ten "smród" wokół nie pozwala mi się cieszyć grą w pełni. Np. taki Skyrim był totalnie zbugowany, a ja mam tylko dobre wspomnienia... zobaczymy jak będzie tutaj, może za x miesięcy zapomnę o tej aferze (choć inni na pewną nie zapomną).

Pytanie tylko co na koniec dnia się liczy bardziej "reputacja" czy zysk. Bo takie EA czy Blizzard non stop są krytykowane, a jakoś biedne nie są...

dariuszp napisał:

OpenCritic poszedł na lenistwo i agreguje recenzje niezależnie od platformy. Co sprawia że ich strona przestaje być dobrym źródłem informacji bo Cyberpunk 2077 na PC ma się bardzo dobrze. Nawet na steam ma w większości pozytywne recenzje. I to podnosi średnią ocen w OpenCritic ponieważ recenzje na konsole pojawiają się dopiero teraz i zaniżają średnią ale nie oddaje to obrazu sytuacji na konsolach.

Więc zdecydowali się dać ostrzeżenie żeby ludzie wiedzieli że dobre oceny dotyczą głównie PC. Wszystko przez wadę ich serwisu bo agregują wszystkie platformy do 1 oceny.

​Co do ostatniego akapitu. Możesz być spokojny, następny gry od redów będą na 100%. Szambo wybiło i śmierdzi, ale za kilka lat mało kto będzie to czuł. 

wolff01
Gramowicz
16/12/2020 11:04
dariuszp napisał:

OpenCritic poszedł na lenistwo i agreguje recenzje niezależnie od platformy. Co sprawia że ich strona przestaje być dobrym źródłem informacji bo Cyberpunk 2077 na PC ma się bardzo dobrze. Nawet na steam ma w większości pozytywne recenzje. I to podnosi średnią ocen w OpenCritic ponieważ recenzje na konsole pojawiają się dopiero teraz i zaniżają średnią ale nie oddaje to obrazu sytuacji na konsolach.

Więc zdecydowali się dać ostrzeżenie żeby ludzie wiedzieli że dobre oceny dotyczą głównie PC. Wszystko przez wadę ich serwisu bo agregują wszystkie platformy do 1 oceny.

Generalnie wydanie CDProjekt to dobry przypadek do analiz biznesowych. Deweloper o bardzo dobrej opinii hajpował swój produkt, wydał go po prostu "źle" (jakakolwiek byłaby przyczyna) i teraz mierzy się z dużym szambem. Bo to że gra działa super na PC nie zmienia faktu, że mają duży problem który to wszystko zakrywa. Nikt teraz nie odważy się chwalić gry bo zostanie oskarżony o nieobiektywizm. Portale takie jak IGN znane ze swojej okropnej hipokryzji (wystarczy spojrzeć na ich materiały o TLoU 2) nagle są chwalone za to że zrobili oddzielną recenzję gdzie jadą po wersji konsolowej, no bo przecież to wspaniała postawa czyż nie (dobrze że ludzie im chociaż pamiętają zgoła inną postawę w przypadku innych tytułów)? Wydaje mi się też (tak wiem teorie spiskowe) że pewni "wydawcy" są opłaceni (ktoś kiedyś tłumaczył jak działą ten mechanizm, chodzi o pewne przywileje dla redakcji), a tacy Redzi nei mają takich pleców więc można ich obrzucać g. Tak czy siak to duży problem, który sami sobie zaserwowali... niczym kac po grubej imprezie.

No chyba że takie przypadki już były tylko poświęcamy temu dużo uwagi, bo to jednak rodzimy producent... Ja niestety mam tak że choć gra mi się w miarę ok (nawet na tym nieszczęsnym PS4), to ten "smród" wokół nie pozwala mi się cieszyć grą w pełni. Np. taki Skyrim był totalnie zbugowany, a ja mam tylko dobre wspomnienia... zobaczymy jak będzie tutaj, może za x miesięcy zapomnę o tej aferze (choć inni na pewną nie zapomną).

Pytanie tylko co na koniec dnia się liczy bardziej "reputacja" czy zysk. Bo takie EA czy Blizzard non stop są krytykowane, a jakoś biedne nie są...

Kr3ciQ
Gramowicz
16/12/2020 11:00
Kafar napisał:

Akurat zgadzam się z nimi w 100%. Mimo iż gra mi się podoba ale gram na PC. Mam nadzieje że ktoś ich za to ścignie.

​To może ściągnijmy też Bioware za Andromedę, Anthem bo przecież to też byli gówno gry na premierę(anthem nadal jest). Rocksteady za Batman AK, co na PC była grywalana po 6 miesiącach, Hello games za No Mans Sky, 2K za Bioshock the colection co też było wypadkiem przy pracy lub GTA online co na premierę było niegrywalne i miało zatrzęsienie bugów. Nagle wszyscy zapomnieli. Spokojnie do końca następnego roku mało kto będzie pamiętał o tym falstarcie CP, i nadal będzie dużo ludzi w to grało tak jak w W3 właśnie teraz. Miłego dnia wszystkim.

Silverburg
Gramowicz
16/12/2020 10:32
Kafar napisał:

Akurat zgadzam się z nimi w 100%. Mimo iż gra mi się podoba ale gram na PC. Mam nadzieje że ktoś ich za to ścignie.

Tylko pytanie za co dokładnie i na jakiej podstawie prawnej? W żadnem sposób ich nie bronię, bo dali ciała po calości, ale gdyby ścigać twórców gier za bugi i pokazywanie na materiałach propocyjnych tego, czego nie doświadczysz w grze, to nikt nie miałby czasu na wydawanie gier, bo byłyby same procesy sądowe :P

dariuszp
Gramowicz
16/12/2020 10:21

Podajecie tą informację bez kontekstu. OpenCritic nie zrobiło tego z przekonania czy ze zwykłej złośliwości. 

Metacritic rozdziela recenzje per platforma. Tzn że masz ocenę na PC, PS4, Xbox itp. 

OpenCritic poszedł na lenistwo i agreguje recenzje niezależnie od platformy. Co sprawia że ich strona przestaje być dobrym źródłem informacji bo Cyberpunk 2077 na PC ma się bardzo dobrze. Nawet na steam ma w większości pozytywne recenzje. I to podnosi średnią ocen w OpenCritic ponieważ recenzje na konsole pojawiają się dopiero teraz i zaniżają średnią ale nie oddaje to obrazu sytuacji na konsolach.

Więc zdecydowali się dać ostrzeżenie żeby ludzie wiedzieli że dobre oceny dotyczą głównie PC. Wszystko przez wadę ich serwisu bo agregują wszystkie platformy do 1 oceny.

Kafar
Gramowicz
16/12/2020 10:13

Akurat zgadzam się z nimi w 100%. Mimo iż gra mi się podoba ale gram na PC. Mam nadzieje że ktoś ich za to ścignie.