Wszystko, co wiemy o Control

Wincenty Wawrzyniak
2019/08/25 11:00
3
0

Do premiery najnowszej produkcji studia Remedy Entertainment zostały tylko dwa dni. Zebraliśmy więc wszystkie informacje o Control w jedno miejsce.

Teksty z kategorii kompendium będą na bieżąco aktualizowane, jeśli w internecie pojawią się nowe informacje, materiały promocyjne czy cokolwiek innego wartego uwagi na temat danego tytułu.


Podczas konferencji firmy Sony, która poprzedzała tegoroczną edycję targów E3, pojawiła się cała masa materiałów z zapowiedzianych wcześniej projektów. Dostaliśmy The Last of Us: Part II, nie zabrakło również Ghost of Tsushima. Twórcy nie byliby jednak sobą, gdyby nie zaprezentowali fanom czegoś zupełnie nowego — właśnie w ten sposób dowiedzieliśmy się o Control. Tytuł jest najnowszym dziełem studia Remedy Entertainment, które ma już w swoim portfolio takie produkcje, jak kultowego Alan Wake’a czy chociażby dwie pierwsze odsłony serii Max Payne.Wszystko, co wiemy o Control

Podstawowe informacje

Ujmując jak najprościej: Control to strzelanka osadzona w świecie science fiction. Zdarzenia w grze obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej. Gracz wciela się w postać Jesse Faden — kobietę, która udaje się do nowojorskiej tajnej agencji o nazwie Federalne Biuro Kontroli w celu rozwiązania wszelkich spraw ze swojej przeszłości. Kiedy jednak dociera już do budynku, nie potrzebuje wiele czasu, aby zorientować się, że miejsce, znane również jako Najstarszy Dom, stało się celem inwazji mocy, która zdecydowanie nie ma nic wspólnego ze światem ludzi. A jakby to nie było wystarczająco poważnym problemem, podczas ataku ginie dyrektor wspomnianej agencji, zaś na skutek jakichś dziwnych rytuałów, które przejęły kontrolę nad Federalnym Biurem Kontroli, jego miejsce zajmuje Jesse. Wówczas obowiązek opanowania sytuacji i tym samym zneutralizowania zagrożenia spada na nasze barki. Zadanie brzmi prosto, wręcz banalnie — walczyć o tytułową kontrolę. Premierę Control zaplanowano na 27 sierpnia 2019 roku. Tytuł zadebiutuje na komputerach osobistych (jako pozycja ekskluzywna Epic Games Store), a także na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.

Czas przejścia gry

W jednym z wywiadów, który przeprowadził serwis GamingBolt z reżyserem Mikaelem Kasurinenem i projektantem narracji Brookiem Maggsem padła informacja na temat szacowanego czasu przejścia gry. Na samym początku wypowiedzi pracownicy studia Remedy Entertainment zaznaczyli, że w przypadku takiej gry, jak Control, nie powinniśmy sugerować się w tej kwestii liczbami. Jest to bowiem naprawdę skomplikowana, trudna produkcja, dlatego sporo graczy przejdzie ją na mnóstwo różnych sposobów. Ogólny szacunek wynosi od 15 do 20 godzin, wliczając w to zarówno ukończenie głównego wątku fabularnego, jak i wykonanie paru misji pobocznych.

Mechanika gry

Jak już zostało powiedziane w poprzednim segmencie tekstu, akcję Control obserwujemy zza pleców głównej bohaterki, czyli z perspektywy trzecioosobowej. Produkcja koncentruje się głównie na dynamicznych starciach, podczas których możemy korzystać z naszych umiejętności specjalnych. Do tego dochodzi ekwipunek z możliwością szczegółowej modyfikacji, a także interaktywne (a do tego bardzo przyjemne dla oka!) otoczenie. Brzmi całkiem zwyczajnie. Tyle że nie jest to typowa strzelanka, co zresztą udowodniły wszelkie materiały promocyjne gry. Jesse posiada bowiem futurystyczny pistolet, który poza zwykłym strzelaniem, posiada również funkcje telekinetyczne, pozwalające bohaterce między innymi na podnoszenie różnych obiektów czy przeciwników i rzucanie nimi na odległość. Do tego może zmieniać kształt, dzięki czemu zapewni nam dostęp do zupełnie nowych funkcji.

GramTV przedstawia:

Szczególną uwagę warto zwrócić również na lokacje – twórcy inspirowali się pewnym oryginalnym stylem architektonicznym z końca lat 40. XX wieku, który niektórzy z was mogą kojarzyć pod nazwą brutalizm. Jego główne założenie jest dość proste: najważniejsze są przestrzeń, konstrukcja oraz uwrażliwienie na właściwości zastosowanych materiałów. W Control lokacje, które zwiedzamy, regularnie ulegają zmianom, co zresztą najczęściej dzieje się na naszych oczach, dzięki czemu twórcom udało się wzbogacić swoją produkcję o sporą dozę niepokojącego surrealizmu. Na oprawie wizualnej jednak wcale się nie kończy, bowiem to wszystko ma również wpływ na samą rozgrywkę. Z oczywistych względów mapy poszczególnych poziomów nie są stałe. Wnętrze Najstarszego Domu na przykład, choć sprawia wrażenie niewielkiego, jest znacznie większe, niż nam się wydaje.

Minimalne wymagania sprzętowe

  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 64-bitowy
  • PROCESOR: Intel Core i5-4690 lub AMD FX 4350
  • KARTA GRAFICZNA: Nvidia GeForce GTX 780 lub AMD Radeon R9 280x
  • PAMIĘĆ: 8 GB
  • DIRECTX: 11

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 10 64-bitowy
  • PROCESOR: Intel Core i5-7600K lub AMD Ryzen 5 1600X
  • KARTA GRAFICZNA: Nvidia GeForce GTX 1660/1060 lub AMD Radeon RX 580
  • KARTA GRAFICZNA DLA RAY-TRACINGU: Nvidia GeForce RTX 2060
  • PAMIĘĆ RAM: 16 GB
  • DIRECTX: 11/12

Materiały promocyjne

Nasze materiały o Control

Nasze materiały o Control, Wszystko, co wiemy o Control

Komentarze
3
Illidian_Stormrage
Gramowicz
26/08/2019 14:21

  "Nvidia GeForce GTX 1660/1060" 1660 jednak jest sporo wydajniejsza od 1060 więc jak można te karty stawiać na równi? Remedy widzę jedzie po bandzie.

trancefresh
Gramowicz
26/08/2019 12:25
DzikiDzik2123 napisał:

Gram w Conttol od piątku. Na PS4 Pro narazie jest do pobrania łatka 1.02, ktora nie wiem co wnosi, ale gra działa tragicznie. Spadki fps dosłownie co 2 sekundy, zwłaszcza gdu przemieszczamy sie skokami/unikiem przyscisk R1. Dramat straszny. Spadki chyba sa do 5/10 fps. Czasami, raz na 5 takich spadków pojawia sie Blue Screen. W grze mamy strasznie idiotyczną mapę, obszaru bez mozliwisci zmiany poziomów których jest klika w grze. Zeby przejrzeć poziomy, trzeba być, na thm który chcemy przejrzeć. Milion znajdziek dokumentów do przeczyrania, kazdy wielkosci strony A4 często caly zapełniony tekstem. Raczej trzeba je orzynajmniej przeglądać ze względu na wskazówki. Do xnajdziek zaliczamy tez filmy dosc dlugie do oglądania, i listy. Wsztstko dzieje sie w budynku FBI, i cala gra rozgrywa sie w tym jednym bydynku z kilkoma poziomami. Klimat thillera z lat 70 tych? Tak to odbieram. Graficznie mniej niż srednio. Ogolnie gra według mnie 4/10. Dzisiaj robię 3 podejscie, ale za nic w swiecie nie chce mi sie zaczynać. Robie co mogę zeby tylko nie zagrać. Control dla mnie to słaby sredniak, którego napewmo nie skończę, zresztą tak jak Quantum Break nie mogę skończyć od 2013 roku

Mam propozycję - zmień grę albo przestań grać używając suchej wersji z płytki.

 

DzikiDzik2123
Gramowicz
25/08/2019 16:39

Gram w Conttol od piątku. Na PS4 Pro narazie jest do pobrania łatka 1.02, ktora nie wiem co wnosi, ale gra działa tragicznie. Spadki fps dosłownie co 2 sekundy, zwłaszcza gdu przemieszczamy sie skokami/unikiem przyscisk R1. Dramat straszny. Spadki chyba sa do 5/10 fps. Czasami, raz na 5 takich spadków pojawia sie Blue Screen. W grze mamy strasznie idiotyczną mapę, obszaru bez mozliwisci zmiany poziomów których jest klika w grze. Zeby przejrzeć poziomy, trzeba być, na thm który chcemy przejrzeć. Milion znajdziek dokumentów do przeczyrania, kazdy wielkosci strony A4 często caly zapełniony tekstem. Raczej trzeba je orzynajmniej przeglądać ze względu na wskazówki. Do xnajdziek zaliczamy tez filmy dosc dlugie do oglądania, i listy. Wsztstko dzieje sie w budynku FBI, i cala gra rozgrywa sie w tym jednym bydynku z kilkoma poziomami. Klimat thillera z lat 70 tych? Tak to odbieram. Graficznie mniej niż srednio. Ogolnie gra według mnie 4/10. Dzisiaj robię 3 podejscie, ale za nic w swiecie nie chce mi sie zaczynać. Robie co mogę zeby tylko nie zagrać. Control dla mnie to słaby sredniak, którego napewmo nie skończę, zresztą tak jak Quantum Break nie mogę skończyć od 2013 roku




Trwa Wczytywanie