Jeden z najlepiej ocenianych tytułów 2025 roku, czyli Clair Obscur: Expedition 33, przeszedł niezwykłą metamorfozę. Założyciel Sandfall Interactive, Guillaume Broche, w jednym z wywiadów przyznał, że był znudzony pracą w Ubisofcie, dlatego postanowił założyć własne studio i zrealizować swoje oryginalne pomysły. Jednak zanim debiutancka gra deweloperów stała się tym, z czego znamy ją dzisiaj, na wczesnym etapie prac wyglądała zupełnie inaczej. Udowadnia to zwiastun, który wyciekł do sieci.

Clair Obscur: Expedition 33 – wyciekł zwiastun wczesnej wersji gry
Na Reddicie pojawił się niepublikowany wcześniej zwiastun z 2020 roku, który przedstawia prototypową wersję gry znaną ówcześnie pod roboczym tytułem We Lost. Materiał pokazuje zupełnie inną wizję gry, w tym uproszczoną grafikę, klasyczny system walki turowej, a także tymczasowe, „robotyczne” głosy postaci, które sam reżyser Guillaume Broche określił jako „okropne”. Pomimo surowości nagrania, wyraźnie widać zarysy tego, czym Expedition 33 się ostatecznie stało: eksplorację, turową walkę inspirowaną jRPG-ami, a nawet pojawiły się już wtedy znajome postacie Maelle i Lune.