Wiedźmin 4 – nowe technologie w Unreal Engine 5 pozwolą tworzyć lepsze i większe światy
Pracownicy studia mówią wprost, że opracowane przez Red-ów i Epic Games technologie będą dostępne dla wszystkich. Tym samym również inne studia skorzystają z nowości, które tworzone są z myślą o Wiedźminie 4.
Każdy deweloper korzystający z Unreal skorzysta z tego, co dziś pokazaliśmy – powiedział Wyeth Johnson, dyrektor ds. strategii produktu w Epic Games.
Pokaz opierał się na wersji testowej regionu Kovir, zaprezentowanej w 60 klatkach na sekundę na standardowym PlayStatio 5.Epic i CD Projekt Red wspólnie pokazali, jak Unreal Engine umożliwia tworzenie szczegółowych lasów czy tłumów unikalnych postaci bez konieczności ręcznego projektowania każdej gałęzi czy twarzy NPC.
To technologia, która pozwala tworzyć szybciej i łatwiej, a to dobra wiadomość dla każdego, kto z niej korzysta – dodał Johnson.
Podkreślił również, że ekosystem Unreal jest ogromny i ma zastosowanie nie tylko w grach, ale niemal w każdej branży. Przyznał jednak, że ograniczeniem jest fakt, iż twórcy silnika muszą kierować się własną intuicją w projektowaniu narzędzi.
Nie jesteśmy w stanie dopracować wszystkiego do tego poziomu, do jakiego potrafią to doprowadzić tacy deweloperzy jak CD Projekt Red – zaznaczył.
Julius Girbig, starszy animator techniczny z CD Projekt Red, który pracował nad pokazem, porównał silnik do ogromnej skrzynki z narzędziami:
Studia mogą wybrać, czego chcą używać. Jeśli coś nie jest potrzebne, zostawiamy to i budujemy własną wersję albo rozbudowujemy istniejące rozwiązanie.
GramTV przedstawia:
Girbig wskazał, że jego praca koncentrowała się na animacjach w targowym obszarze, przez który przechadzała się postać Ciri.
Jako animator nie zagłębiam się w kod, a mimo to mogę tworzyć i udoskonalać setki postaci, z indywidualnymi zachowaniami napędzanymi przez Unreal.
Dla niego największą wartością jest artystyczna swoboda, jaką daje silnik:
To mnie po prostu odblokowuje jako twórcę. Teraz mogę stworzyć większe rzeczy, tworzyć większe światy. To naprawdę niesamowite korzystać z takich funkcji jak nanite foliage, by tworzyć ogromne lasy czy cokolwiek tylko przyjdzie mi do głowy.
Johnson podsumował, że siłą Unreal Engine jest to, jak bardzo pozwala twórcom wyrażać siebie.
Wydajność to nie tylko to, z czym styka się gracz. To także doświadczenie twórcy. Kiedy ogólny poziom jakości idzie w górę, a czas potrzebny na jej osiągnięcie w dół, można być bardziej ekspresyjnym, bardziej kreatywnym i pozwolić sobie na większe marzenia – stwierdził.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!