Viaplay wdraża program naprawczy. Firma wycofuje się z wielu rynków, także z Polski

Krzysztof Żołyński
2023/07/20 15:35
0
0

Szykuje się duża zmiana na polskim rynku VOD. Z naszego kraju wycofuje się Viaplay, który zamknął poprzedni kwartał spadkami na większości rynków, poza Polską. Jednak straty przewyższają zyski, a więc konieczne jest wdrożenie programu naprawczego.

Firma stawia na ograniczenie zasięgu, oznaczające zamknięcie biznesu lub przerzucenie go na partnerów i skupi się na Skandynawii, Holandii i Viaplay Select. Tak stanie się także w Polsce, a zmiany mają być przeprowadzone do końca 2024 roku.

Viaplay wdraża program naprawczy. Firma wycofuje się z wielu rynków, także z Polski

Program naprawczy ruszył w tym koncernie już w czerwcu, wraz ze zmianą szefa Viaplay Group, którym został Jørgen Madsen Lindemann. Koncern ogłosił wtedy nowy model zarządzania, mający poprawić efektywność operacyjną. Nowe władze zabrały się za porządki, których wynikiem była między innymi redukcja zatrudnienia o 25 %.

Koncern rozpoczął od zwolnień w Sztokholmie, następnie wycofał się z Łotwy, Litwy i Estonii, a teraz ogłosił zamknięcie się w pozostałych krajach i ograniczenie biznesu do krajów skandynawskich i Holandii.

Viaplay wychodzi z Polski, co to oznacza dla abonentów?

W naszym kraju Viaplay znany jest jako platforma VOD z filmami, serialami i ofertą dla najmłodszych widzów. Jednak większość Polaków kojarzy go zapewne dzięki różnorodnej i bogatej ofercie transmisji sportowych. To właśnie tutaj można oglądać Bundesligę, Ligę Europy, Ligę Konferencji Europy, Darts, NHL, IndyCar, jak również KSW, angielską Premier League i wyścigi Formuły 1.

GramTV przedstawia:

Odnotowując straty, Viaplay musiał podejmować niepopularne decyzje, jakimi zawsze są podwyżki. Z początkiem marca miesięczna subskrypcja mocno zdrożała w Polsce. Był to skok z 34 do 55 zł i równocześnie wprowadzono pakiet roczny kosztujący 399 zł.

Co to oznacza dla subskrybentów? Viaplay zostawia sobie czas do końca przyszłego roku. Może się okazać, że wyjście z naszego kraju będzie oznaczało sprzedaż biznesu innemu operatorowi bądź firmie, co nie byłoby najgorszym rozwiązaniem. Istnieje szansa, że oferta programowa mogłaby wciąż docierać do abonentów w Polsce. Pozostają pytania – jak będzie wyglądała i ile miałaby kosztować.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!