Ubisoft udostępnia narzędzie do symulacji daltonizmu. To ważny krok w stronę rozwoju dostępności

Ubisoft udostępnił swoje narzędzie do symulacji daltonizmu wszystkim zainteresowanym, wspierając tym samym rozwój dostępności w grach wideo.

Narzędzie o nazwie Chroma pozwala deweloperom sprawdzić, jak ich gra wygląda z perspektywy osób z różnymi typami daltonizmu. Filtr nakładany jest w czasie rzeczywistym, bez wpływu na wydajność gry, dzięki czemu możliwe jest szybkie i dokładne testowanie.

Assassin’s Creed
Assassin’s Creed

Ubisoft udostępnia narzędzie do symulacji daltonizmu

Co istotne, Ubisoft zdecydował się udostępnić Chromę jako open source na platformie GitHub, dzięki czemu inni twórcy mogą z łatwością skorzystać z narzędzia i dostosować swoje produkcje do potrzeb osób z zaburzeniami widzenia barw. Szacuje się, że na świecie żyje około 300 milionów osób z daltonizmem, a mimo to wiele gier wciąż nie oferuje odpowiednich opcji zmiany schematów kolorystycznych.

Prace nad Chromą rozpoczęły się w 2021 roku w dziale kontroli jakości Ubisoftu. Od tamtej pory narzędzie zostało znacznie ulepszone i obecnie korzysta z algorytmu Color Oracle, który wiernie odwzorowuje różne typy daltonizmu. Chroma działa zarówno na jednym, jak i dwóch ekranach, a użytkownicy mogą dostosować wygląd nakładki według własnych potrzeb.

Dyrektor do spraw dostępności w Ubisofcie, David Tisserand, powiedział:

Chroma okazała się dla nas niezwykle skutecznym narzędziem. Pozwala szybciej i dokładniej ocenić dostępność naszych gier pod kątem graczy z daltonizmem. Uważamy, że dostępność to podróż, a nie wyścig. Dlatego z radością dzielimy się Chromą z całą branżą. Zachęcamy wszystkich do korzystania, dzielenia się opiniami i wspólnego rozwijania tego narzędzia.

GramTV przedstawia:

Jawad Shakil, menedżer produktu w dziale QC, dodał do tego:

Chroma została stworzona z jasnym celem – by uczynić uwzględnianie daltonizmu naturalną częścią procesu twórczego i testowania. Dzięki współpracy ze specjalistami ds. dostępności i ciągłemu doskonaleniu narzędzia, udało się wyeliminować opóźnienia i błędy. Otwarte udostępnienie Chromy to ogromny krok naprzód i dowód na innowacyjność zespołu.

Jak wiemy Ubisoft przechodzi obecnie trudny okres. Niedawno ogłoszono powstanie nowej spółki zależnej, do której Tencent zainwestował 1,16 miliarda euro, która będzie zajmować się kluczowymi markami Ubisoftu, jak Assassin’s Creed i Far Cry. Do tego firma mierzy się również z pozwem graczy wyścigówki The Crew, która została całkowicie wyłączona w marcu zeszłego roku. Ubisoft argumentuje, że gracze kupili „ograniczoną licencję dostępu do gry”, a nie jej pełne posiadanie, co budzi niepokój w kontekście zachowania gier na przyszłość. W całym tym bagnie niepowodzeń, narzędzie do symulacji daltonizmu jest miłym akcentem.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!