Twórcy RoadCraft reagują na krytykę graczy. Nadchodzą poprawki, darmowe pojazdy i tryb „Hard” z zarządzaniem paliwem

RoadCraft z jednej strony zaliczył dobry start biorąc pod uwagę liczbę graczy, ale mimo to produkcja zbiera mieszane recenzje użytkowników. Twórcy reagują na negatywne opinie.

RoadCraft, nowy symulator od twórców MudRunnera i SnowRunnera miał dość interesujący start. Choć pierwsze opinie na Steamie były „Mieszane”, gra z czasem zyskała więcej zwolenników i obecnie cieszy się statusem „W większości pozytywna” (71%). Mimo to, część graczy jest rozczarowana, na co reagują twórcy. Przy okazji sprawdźcie jakie były nasze doświadczenia z RoadCraftem.

RoadCraft
RoadCraft

Twórcy reagują na krytykę RoadCrafta

Główne zarzuty graczy dotyczą tego, że RoadCraft nie oferuje tak „hardkorowego” doświadczenia jak SnowRunner. Brakuje systemów takich jak zarządzanie paliwem czy uszkodzenia pojazdu, które sprawiały, że rozgrywka przypominała niemal grę survivalową z ciężarówkami. Inni narzekają na nieintuicyjne sterowanie, które ich zdaniem stanowi krok wstecz względem poprzednich produkcji.

Studio Saber Interactive zabrało głos:

Słyszymy was. Od premiery uważnie czytamy wszystkie wasze wiadomości – sugestie, pochwały, zgłoszenia błędów i uwagi. Pracujemy nad poprawkami, które odpowiadają na najpilniejsze sygnały i ulepszają ogólne doświadczenie z gry.

Część uwag graczy została już uwzględniona. Twórcy informują, że na podstawie opinii z wersji demo wprowadzono alternatywne schematy sterowania żurawiem, w tym układ zbliżony do tego znanego z SnowRunnera. Trwają też prace nad hotfixami. Twórcy chcą rozwiązać problem z rozmytymi lub zbyt dużymi teksturami, co zdaniem twórców jest powiązane z niektórymi sterownikami kart graficznych Nvidia. Tymczasowe rozwiązanie? „Powrót do wersji sterownika 576.28 i ponowne uruchomienie systemu powinno rozwiązać problem” – sugeruje Saber.

GramTV przedstawia:

Saber zapowiada, że RoadCraft to nowa, inna od SnowRunnera i Expeditions propozycja, ale mimo to powstaje nowy tryb „Hard” dla fanów większych wyzwań. W jego ramach wprowadzony zostanie m.in. system zarządzania paliwem, który ma dodać grze głębi i realizmu. Gracze mogą też spodziewać się nowych pojazdów ratunkowych z wyciągarkami, które będą dostępne za darmo w jednej z nadchodzących aktualizacji.

Wśród nich znajdą się:

  • Mule T1 – pojazd użytkowy,
  • Nota Allegro – transportowy pojazd terenowy.

Obecnie są one dostępne tylko w konwojach sterowanych przez SI, ale wkrótce będzie można samemu je prowadzić. Póki co nie podano dokładnej daty wydania nowości, ale twórcy zapewniają:

Wkrótce podzielimy się szczegółami na temat nadchodzących treści, zaraz po wydaniu pierwszej łatki, która odpowie na najpilniejsze potrzeby graczy.

Komentarze
2
spawnersiak
Gramowicz
01/06/2025 23:59
FromSky napisał:

Saber, a pewnie ich wydawca płaci za dojenie Snowrunnera przez ciągłe wrzucanie DLC i sezonów zamiast zrobić drugą część gry, polityka podobna do Paradoxu i równie jak u nich kontrowersyjna, wyszło już ze 40 dlc a całość kosztuje ponad 700zł nie licząc gry

Bo Road Craft ma kilka rzeczy jak ładowanie towarów, pojazdy gąsienicowe i odczucie cieżaru dużo lepsze niż w Snowrunner ale nie jest grą skupioną na wożeniu ciężarówką ciężkich rzeczy przez błoto

Nie jest? A grałeś w ogole? Bo w RoadCraft pełno błota jest lol.

FromSky
Gramowicz
23/05/2025 13:42

Saber, a pewnie ich wydawca płaci za dojenie Snowrunnera przez ciągłe wrzucanie DLC i sezonów zamiast zrobić drugą część gry, polityka podobna do Paradoxu i równie jak u nich kontrowersyjna, wyszło już ze 40 dlc a całość kosztuje ponad 700zł nie licząc gry

Bo Road Craft ma kilka rzeczy jak ładowanie towarów, pojazdy gąsienicowe i odczucie cieżaru dużo lepsze niż w Snowrunner ale nie jest grą skupioną na wożeniu ciężarówką ciężkich rzeczy przez błoto