Studio Housemarque, znane z takich tytułów jak Returnal i Nex Machina, nie ma obecnie żadnych planów, by podążać ścieżką gier free-to-play czy live-service.
Podczas wydarzenia z okazji 30-lecia istnienia studia w Finlandii, przedstawiciele Housemarque — szef studia Ilari Kuittinen oraz dyrektor kreatywny Gregory Louden — powiedzieli w rozmowie z Eurogamerem, że „dopóki ludzie kupują gry premium”, studio pozostanie wierne tworzeniu właśnie takich tytułów.
Returnal
Twórcy Returnala nie chcą tworzyć gier usług
W wywiadzie Kuittinen powiedział:
Nasza filozofia zakłada, że [nasze gry] są doświadczeniem na określony czas w życiu gracza, które można przeżyć w ciągu kilku dni, tygodni czy jak kto woli. Nasze gry są trochę jak filmy czy seriale – istnieją na określony „etap” życia. I to jest super. Nie musisz spędzać z nimi całego wolnego czasu.
Kuittinen podkreślił, że są to „unikatowe doświadczenia”. Gracz może z nich coś wynieść, może do nich wrócić, ale nie musi się z nimi wiązać na całe życie. Gregory Louden dodał, że studio obecnie w pełni koncentruje się na rozgrywce dla pojedynczego gracza i modelu premium, czego przykładem jest nadchodzący tytuł na PS5 — Saros. Housemarque, które zostało przejęte przez Sony w 2021 roku, chce pozostać na rynku przez kolejne 30 lat, tworząc „niesamowite gry” i utrzymując pozytywny impet. Louden podkreślił, że “trzeba po prostu tworzyć wyjątkowe gry”.
Dyrektor do spraw marki, Mikael Haveri dodał do tego:
Jesteśmy tak silni, jak nasza ostatnia gra.
GramTV przedstawia:
Haveri przyznał, że droga Housemarque do obecnej pozycji nie była łatwa. Zespół jest świadomy zagrożeń, jakie czyhają w branży i dlatego musi nieustannie dostarczać dobre gry, by przetrwać. Louden podkreślił:
To niemal nasza odpowiedzialność. Mamy dużo szczęścia, że jesteśmy w takiej pozycji. Musimy wciąż przesuwać granice medium, pokazywać, co potrafimy, rozwijać rozgrywkę, opowieść, technologię i stale się rozwijać. Taka jest przyszłość na kolejne 30 lat: po prostu tworzyć coraz lepsze rzeczy.
W lutym 2022 roku Sony ogłosiło plany wydania ponad 10 gier-usług w nadchodzących latach. Miesiąc później ówczesny szef Sony, Jim Ryan, stwierdził, że gry-usługi to kluczowy element przyszłości gamingu i wyraził wiarę w sukces tej strategii. Od tamtej pory firma wyraźnie ograniczyła swoje plany. W tym miesiącu doniesiono, że wydawany przez Sony, shooter live-service Fairgames, został opóźniony, a założycielka Haven Studios, Jade Raymond, opuściła firmę.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!