Twórcy Returnal nie planują tworzenia gier usług. Nadal chcą produkować wyjątkowe gry

Studio Housemarque, znane z takich tytułów jak Returnal i Nex Machina, nie ma obecnie żadnych planów, by podążać ścieżką gier free-to-play czy live-service.

Podczas wydarzenia z okazji 30-lecia istnienia studia w Finlandii, przedstawiciele Housemarque — szef studia Ilari Kuittinen oraz dyrektor kreatywny Gregory Louden — powiedzieli w rozmowie z Eurogamerem, że „dopóki ludzie kupują gry premium”, studio pozostanie wierne tworzeniu właśnie takich tytułów.

Returnal
Returnal

Twórcy Returnala nie chcą tworzyć gier usług

W wywiadzie Kuittinen powiedział:

Nasza filozofia zakłada, że [nasze gry] są doświadczeniem na określony czas w życiu gracza, które można przeżyć w ciągu kilku dni, tygodni czy jak kto woli. Nasze gry są trochę jak filmy czy seriale – istnieją na określony „etap” życia. I to jest super. Nie musisz spędzać z nimi całego wolnego czasu.

Kuittinen podkreślił, że są to „unikatowe doświadczenia”. Gracz może z nich coś wynieść, może do nich wrócić, ale nie musi się z nimi wiązać na całe życie. Gregory Louden dodał, że studio obecnie w pełni koncentruje się na rozgrywce dla pojedynczego gracza i modelu premium, czego przykładem jest nadchodzący tytuł na PS5 — Saros. Housemarque, które zostało przejęte przez Sony w 2021 roku, chce pozostać na rynku przez kolejne 30 lat, tworząc „niesamowite gry” i utrzymując pozytywny impet. Louden podkreślił, że “trzeba po prostu tworzyć wyjątkowe gry”.

Dyrektor do spraw marki, Mikael Haveri dodał do tego:

Jesteśmy tak silni, jak nasza ostatnia gra.

GramTV przedstawia:

Haveri przyznał, że droga Housemarque do obecnej pozycji nie była łatwa. Zespół jest świadomy zagrożeń, jakie czyhają w branży i dlatego musi nieustannie dostarczać dobre gry, by przetrwać. Louden podkreślił:

To niemal nasza odpowiedzialność. Mamy dużo szczęścia, że jesteśmy w takiej pozycji. Musimy wciąż przesuwać granice medium, pokazywać, co potrafimy, rozwijać rozgrywkę, opowieść, technologię i stale się rozwijać. Taka jest przyszłość na kolejne 30 lat: po prostu tworzyć coraz lepsze rzeczy.

W lutym 2022 roku Sony ogłosiło plany wydania ponad 10 gier-usług w nadchodzących latach. Miesiąc później ówczesny szef Sony, Jim Ryan, stwierdził, że gry-usługi to kluczowy element przyszłości gamingu i wyraził wiarę w sukces tej strategii. Od tamtej pory firma wyraźnie ograniczyła swoje plany. W tym miesiącu doniesiono, że wydawany przez Sony, shooter live-service Fairgames, został opóźniony, a założycielka Haven Studios, Jade Raymond, opuściła firmę.

Jeśli jesteście ciekaw jak poradził sobie Returnal, odsyłam was do naszej recenzji gry. Dla posiadaczy gry, przypominamy również, że Returnal otrzymało rocznicową aktualizację na konsoli PlayStation 5.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!