Studia odpowiedzialne za Sifu przeprasza fanów, że nie zrobili kolejnej gry związanej z tym hitem. Tylko czy na pewno powinni za to przepraszać?
Studio Sloclap, znane z uznanego kung-fu roguelike’a Sifu, przyznało, że część ich fanów poczuła się zawiedziona ogłoszeniem nowej gry Rematch, ponieważ liczyli na kontynuację poprzedniego hitu. Pytanie tylko czy studio chcące iść z duchem własnej kreatywności powinno się z tego tłumaczyć.
Sifu
Twórcy Sifu przepraszają fanów za brak kontynuacji
Mimo że Rematch, czyli piłkarska gra akcji z perspektywy trzeciej osoby, została dobrze przyjęta i sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy w tydzień, wielu graczy spodziewało się Sifu 2. Twórcy przyznają, że mogli lepiej zakomunikować swoje plany. W rozmowie z serwisem GamesRadar+, dyrektor kreatywny Sloclap, Pierre Tarno powiedział:
Niektórzy fani Sifu byli rozczarowani, gdy ogłosiliśmy Rematch, i jest nam z tego powodu przykro. Powinniśmy byli wcześniej uprzedzić społeczność, że nadchodzi nowy tytuł i nie będzie to Sifu 2, żeby uniknąć rozczarowania.
Według Tarno, trailer z dopiskiem “od twórców Sifu” był zbyt chłodnym otwarciem i sugerował sequel, na co gracze zareagowali nadmiernym entuzjazmem. Samo studio jednak nie planowało zamykać się tylko w jednej formule:
Sifu nigdy nie miało być naszą definicją jako twórców. Zrobiliśmy półtora roku wsparcia po premierze, przygotowaliśmy dodatkową zawartość i mieliśmy poczucie, że daliśmy z siebie wszystko. Na razie lepiej pozwolić tej grze odpocząć. Ostatnia aktualizacja do Sifu ukazała się we wrześniu 2023 roku.
Twórcy podkreślają, że nie chcą tworzyć wciąż tej samej gry czy trzymać się jednego gatunku:
Nie każdy deweloper ma szansę robić dokładnie to, na co ma ochotę, a my mamy ten przywilej. Gracze i media dostrzegli, że choć Rematch to coś nowego, nadal jest to trzecioosobowa gra akcji. Tak jak nasze poprzednie tytuły, jest osadzona w fizycznym, wiarygodnym świecie, gdzie liczy się ruch, ciało, dynamika.
GramTV przedstawia:
Twórcy zauważają też ciągłość między swoimi projektami od Absolver, przez Sifu, po Rematch:
To doświadczenie z poprzednich gier pozwoliło nam stworzyć tę.
Rematch trafił także do Xbox Game Pass, dzięki czemu tytuł przyciągnął aż 3 miliony unikalnych graczy w pierwszym tygodniu. Wielu z nich pokochało dynamiczną, nieprzewidywalną rozgrywkę. Sloclap nie porzuca Rematch, a priorytetem dla studia jest teraz wprowadzenie cross-playu, który umożliwi wspólną grę między platformami.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!