The Day Before na 10-minutowym gameplayu. Gra nie wygląda już tak dobrze

Radosław Krajewski
2023/02/02 20:40

Fntastic zaprezentowało nowe fragmenty rozgrywki ze swojej oczekiwanej gry.

W ostatnich tygodniach doszło do sporego zamieszania z grą The Day Before. Produkcja w ubiegłym tygodniu zniknęła ze Steama, co zwiastowało opóźnienie debiutu tytułu przygotowywanego przez Fntastic. Skłoniło to nawet niektóre do osoby do obaw, czy gra rzeczywiście istnieje. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości deweloperzy zaprezentowali 10-minutowy zapis rozgrywki, na którym pokazali nowe szczegóły gry.

The Day Before na 10-minutowym gameplayu. Gra nie wygląda już tak dobrze

The Day Before – nowy gameplay z gry

Na poniższym filmie możemy zobaczyć, jak wygląda walka z przeciwnikami, kilka klimatycznych lokacji, w tym ulice otwartego miasta, a także modyfikacje broni. Na pierwszych materiałach The Day Before przykuwało uwagę przede wszystkim oprawą graficzną, która na najnowszym gameplayu nie robi już takiego wrażenia. Wyraźnie widać, że Fntastic pogorszyło oprawę graficzną, która nie wybija się na tle innych współczesnych tytułów.

GramTV przedstawia:

Studio poinformowało również, że The Day Before zadebiutuje 10 listopada 2023 roku na komputerach osobistych. Wersje konsolowe pojawią się w późniejszym terminie.

Komentarze
6
koNraDM4
Gramowicz
04/02/2023 05:53
JakiśNick napisał:

Jak dla mnie gra jest zbyt sterylna, mało rzeczy do podnoszenia, wrogów do zabicia itd. Ale zobaczymy jak to będzie w wersji finalnej. Na razie na plus brak durnego systemu osłon. Ciekawe czy będą walki z ludźmi bo wtedy może jednak okazać się potrzebny. Z drugiej strony wolę zombie padające na 3 strzały i eksplorację niż moby-tanki z the division, które wymagają 1000 pocisków w głowę XD

Ciekawe, że dostałem powiadomienie, że mi odpowiedziałeś :D

Ale skoro już tu jestem to napomknę, że nie uważam iż system osłon miałby być potrzebny kiedy będą walki z graczami. Wystarczą trzy pozycje postaci (wyprostowana, kucanie i czołganie się) i możliwość wychylania się klawiszem jak w starych strzelankach. Jak dla mnie tylko to wygląda na Division ale odczucia są bardziej jak przy DayZ

JakiśNick
Gramowicz
03/02/2023 15:11

Przecież ta gra nigdy nie miała być ładna. To miało być division 2.5 i tyle. Wygląda na poziomie last of us 2, nie ma co narzekać. Pozdro, że teraz media już w nagłówkach dają nam znać co mamy myśleć o danym artykule, grze, osobie...

Jak dla mnie gra jest zbyt sterylna, mało rzeczy do podnoszenia, wrogów do zabicia itd. Ale zobaczymy jak to będzie w wersji finalnej. Na razie na plus brak durnego systemu osłon. Ciekawe czy będą walki z ludźmi bo wtedy może jednak okazać się potrzebny. Z drugiej strony wolę zombie padające na 3 strzały i eksplorację niż moby-tanki z the division, które wymagają 1000 pocisków w głowę XD

Yarod
Gramowicz
03/02/2023 09:08

Czemu w tych klimatach to zawsze musi być jakieś obsikane multi?

koNraDM4
Gramowicz
03/02/2023 03:24

Dla mnie to było prawdopodobne, że nie utrzymają grafiki z pierwszych zapowiedzi i to nie tak, że wyglądała takowa na nie osiągalną ale fakt, że to studio wydało jak dotąd trzy mniejsze gry (choć Propnight okazał się niezłym sukcesem jako, że Dead by Daylight wciąż jest popularne, a ich gra jest wariacją tegoż), a jeszcze doszły nas wieści, że nad The Day Before pracują wolontariusze to można było się spodziewać, że pierwsze materiały zostały dopracowane lecz wątpiłem iż utrzymają taki poziom bez budżetu godnego dużych wydawców (za wydanie tej gry ma czy też miała odpowiadać Mytona czyli firma założona w 2012 w Jakucku w Rosji choć obecnie siedzibę ma w Nowej Zelandii i najgłośniejsze jej tytuły to właśnie Propnight i The Day Before) czy bez dostatecznie wielu stałych, opłacanych pracowników. 

Sporo większych twórców już się nauczyło by nie pokazywać gier za wcześnie bo może wyjść w procesie tworzenia gry, że trzeba będzie zrezygnować z danych bajerów graficznych czy rozwiązań aby gra działała dobrze. Zaczęło się na poważnie na to patrzeć po premierze WatchDogs (a jednak Ubisoft jest dużym wydawcą więc było o tym głośno w branży), nacięli się na to też nasi rodzimi twórcy z CDPR przy okazji porównania pierwszych trailerów oraz późniejszych Wieśka 3 i co by nie być gołosłownym to zarzucam link (choć na GRAMie też zdaje się był o tym artykuł ale z obecną wyszukiwarką niestety ciężko się do tego dokopać :< ) na końcu komentarza ale dodam, że pamiętam iż kiedyś natknąłem się na komentarze ludzi twierdzących, że da się w Wieśku odpalić grafikę jak na starych, wczesnych trailerach (mocno podobną do cinematików promujących grę jak np. ten z poszukiwania Yennefer). Niestety nie wiem czy jest to prawda więc pozostawiam to jako ciekawostkę do zweryfikowania :D

Tak więc downgrade graficzny to nic nie zwykłego w procesie tworzenia gier choć tu mamy przypadek gdzie różnica jest ogromna. Nie wygląda to źle, trochę przywodzi na myśl pierwsze The Last of US tylko oczywiście nieco podrasowane graficznie choć może w nieco innym guście.

A o to link do materiału sprzed 7 lat gdzie porusza się temat downgrade'u (wtedy jeszcze wciąż żywy był ten temat i budził spore kontrowersje u ludzi nie mających pojęcia o tworzeniu gier jako, że Watch Dogs wyszło zaledwie rok wcześniej)

https://www.youtube.com/watch?v=bX_WePhiYHE&ab_channel=DigitalFoundry

Kafar
Gramowicz
02/02/2023 23:58

Nie wygląda to tak źle. Dobrze żeby nie powiedzieć że totalnie badziewnie to wygląda takie DayZ a jednak jest popularne.

Tyłek laski 10/10.. dobrze wydane pieniądze w budżecie gry.

Xeoo
Gramowicz
02/02/2023 20:48

Wygląda to lepiej niż się spodziewałem.