Tej opcji nie będzie w ARC Raiders. Twórcy wyjaśniają powody decyzji

Patrycja Pietrowska
2025/10/20 19:00
6
0

Nawet nie rozważaliśmy innego podejścia”.

Niedawno informowaliśmy o świetnym wyniku ARC Raiders. Server slam test gry okazał się sukcesem, przyciągając masę użytkowników Steama. Teraz twórcy odnieśli się natomiast do kwestii dodawania perspektywy pierwszej osoby do omawianej strzelanki.

ARC Raiders
ARC Raiders

ARC Raiders bez widoku FPP

Embark Studios potwierdziło, że nie planuje obecnie wprowadzenia FPP do gry. Dyrektor ds. projektowania, Virgil Watkins, wyjaśnił, że ARC Raiders od samego początku było projektowane z myślą o widoku z perspektywy trzeciej osoby. Watkins odkreślił, że gdyby studio zdecydowało się na dodanie trybu FPP, wymagałoby to wprowadzenia wielu zmian w ogólnej koncepcji rozgrywki i projektu gry.

Uważam, że ogromną rolę w poczuciu immersji, budowaniu świata i interakcjach postaci z otoczeniem, przeciwnikami oraz innymi graczami odgrywa jakość pracy naszych zespołów odpowiedzialnych za animację, dźwięk i środowisko. Wszystko to współgra ze sobą, tworząc spójną całość, dzięki której gracz naprawdę może poczuć się częścią tego świata.

Nie twierdzę, że rozgrywka z perspektywy pierwszej osoby jest niemożliwa, ale [widok trzecioosobowy] sprawdził się u nas tak dobrze, że nawet nie rozważaliśmy innego podejścia. Wiem, że są hybrydowe rozwiązania, jak w Helldivers 2 czy kilku innych tytułach, ale dla nas oznaczałoby to konieczność całkowitego przeprojektowania obszarów gry i ich układu – ponieważ w widoku z pierwszej osoby pojawiają się bardzo specyficzne linie widzenia.

Watkins ujawnił, że zasoby w grze, takie jak tekstury ścian i interaktywne obiekty, zostały zaprojektowane tak, aby gracz nie podchodził do nich zbyt blisko. Według Watkinsa, kiedy gracz ma możliwość niemal przyłożyć twarz do danego elementu, tekstury i modele mogłyby zacząć „sypać się” wizualnie. W rezultacie, deweloper uważa, że wprowadzenie perspektywy FPP jest „bardzo nieprawdopodobne”, ponieważ nie przyniósłby studiu żadnych wymiernych korzyści.

Kiedy zaczynasz patrzeć na model z bardzo bliska, jego jakość po prostu się sypie.

GramTV przedstawia:

W tym samym wywiadzie Watkins potwierdził, że ARC Raiders dotrzyma swojej ustalonej daty premiery, która została zaplanowana na 30 października i obejmuje platformy PC, PS5 oraz Xbox Series X/S.

Komentarze
6
dariuszp
Gramowicz
21/10/2025 10:28
f1fson napisał:

PS. Świeża sprawa, BF6. Odpalam Portal, boty, dobrze się bawie, boty z kulturka walczą o przechwytywanie punktów, jest jakiś tam poziom immersji i jakaś taka przewidywalność większa, której tutaj nie uznaję za wadę, choć wiem, że może dla niektórych nią być. Od jakiegoś czasu „quota limit” i w portala zagrać od 2 tyg mi się nie udało. Wbijam na serwer jakiś i napotykam na tak gigantyczny chaos że aż mi się śmiać chciało. A mogli przecież dodać taki tryb jak był w BF2042 - solo/coop, bo boty przecież w grze są i to nawet w rozgrywkach online wypełniają serwery. Tego to już totalnie nie rozumiem. 

Nom, miałem ostatnio tak że wstałem o 4:00 rano. I miałem kompletnego lenia. Normalnie sobie czytam książkę albo siadam trochę poćwiczyć czy pracuje nad swoją grą. Zamiast tego odpaliłem BF6 na konsoli (normalnie gram na PC, mam połączone konta).

I miałem w meczu trochę botów które łatwo poznać bo mają [bot] na końcu. Plus były przeraźliwie głupie i robiły za niezłą farmę statystyk. 

Swoją drogą ostatnio się zastanawiam czy jest w ogóle sens walczyć w Battlefield 6. Jest szalenie prosty sposób by mieć na niektórych mapach bardzo wysoki wynik mając 0 zarobić. Bierzesz Recon, odpalasz drona. I siedzisz gdzieś w krzakach bezpiecznie. Tylko trzeba mieć pozostałą trójkę w zespole ogarniającą. 

Dronem możemy wzlecieć wysoko i sprawić że pozostała trójka w zespole widzi gdzie są przeciwnicy cały czas. Jeżeli team trzymał się razem to tak robiłem. Oczywiście na mapach gdzie nie spędzasz dużo czasu w budynkach. I miałem ze 100-150 asyst plus mnóstwo punktów za demontaż min i innych gadżetów. Bo dron potrafi zdalnie detonować miny. I jeżeli to zrobicie to taki wybuch zadaje obrażenia przeciwnikowi. 

Miałem ubaw kiedy ktoś z przeciwników rozrzucił miny na drodze i kiedy ich czołg się do nich zbliżył bo nie miał powodu by się ich bać to je zdetonowałem i udało mi się zabić uszkodzony czołg. 

Zespół dosłownie mi dziękował bo nawet nie był świadom że to było możliwe. Recon już ma to do siebie że patrząc przez lunetę automatycznie taguje przeciwników ale dron to po prostu inny poziom.

Co do portal - bawię się robiąc proste rzeczy. Np. zrobiłem sobie mapę do trenowania helikopterami. Gracze vs boty ale ilość graczy jest ograniczona do ilości helikopterów i samolotów żeby nie było tak że wejdzie na rozgrywkę kilka osób i nawet nie będą mogli polatać. 

Ale powoli uczę się robić ciekawsze rzeczy. Są skrypty i można nimi robić dużo. Niektórzy co mają więcej czasu już zrekonstruowali Counter-Strike. Włącznie z kupowaniem broni itp. Też wzięli z użyciem kontenerów i innych elementów mapy zrekonstruowali layout dust2. 

Ogólnie mistrzostwo. 

f1fson napisał:

PS. Świeża sprawa, BF6. Odpalam Portal, boty, dobrze się bawie, boty z kulturka walczą o przechwytywanie punktów, jest jakiś tam poziom immersji i jakaś taka przewidywalność większa, której tutaj nie uznaję za wadę, choć wiem, że może dla niektórych nią być. Od jakiegoś czasu „quota limit” i w portala zagrać od 2 tyg mi się nie udało. Wbijam na serwer jakiś i napotykam na tak gigantyczny chaos że aż mi się śmiać chciało. A mogli przecież dodać taki tryb jak był w BF2042 - solo/coop, bo boty przecież w grze są i to nawet w rozgrywkach online wypełniają serwery. Tego to już totalnie nie rozumiem. 

A nie było tak, że tryb solo/coop został dodany później? 

Co do quota limit, to już BF Studios o tym mówiło, że w najbliższej aktualizacji będzie to rozwiązane, a sezon zaczyna się za tydzień chyba.

f1fson
Gramowicz
21/10/2025 03:27

PS. Świeża sprawa, BF6. Odpalam Portal, boty, dobrze się bawie, boty z kulturka walczą o przechwytywanie punktów, jest jakiś tam poziom immersji i jakaś taka przewidywalność większa, której tutaj nie uznaję za wadę, choć wiem, że może dla niektórych nią być. Od jakiegoś czasu „quota limit” i w portala zagrać od 2 tyg mi się nie udało. Wbijam na serwer jakiś i napotykam na tak gigantyczny chaos że aż mi się śmiać chciało. A mogli przecież dodać taki tryb jak był w BF2042 - solo/coop, bo boty przecież w grze są i to nawet w rozgrywkach online wypełniają serwery. Tego to już totalnie nie rozumiem. 




Trwa Wczytywanie