Skasowany God of War wycieka! Tak wyglądała anulowana gra na PlayStation 5

Radosław Krajewski
2025/10/26 20:50
3
0

Za produkcję odpowiadało Bluepoint Games.

Już kilka miesięcy temu dowiedzieliśmy się, że Sony skasowało nową grę God of War, tym razem nastawioną na tryb wieloosobowy. Za projekt odpowiadało Bluepoint Games, a teraz do sieci wyciekły pierwsze materiały z anulowanej gry, która znajdowała się na wczesnym etapie produkcji.

God of War
God of War

God of War – wieloosobowa gra-usługa od Bluepoint Games wyciekła

Studio Bluepoint planowało powrót do greckich korzeni serii. Wśród materiałów widać monumentalne świątynie, klasyczne posągi, amfory i inne elementy typowe dla starożytnej Grecji. Otoczenie wyglądało na przygotowane z myślą o rozgrywce wieloosobowej, z szerokimi przestrzeniami, arenami oraz zbrojowniami, w których gracze mieli zapewne przygotowywać się do walki.

Szczególną uwagę przyciąga Kuźnia Hadesa, ogromna lokacja wypełniona żółtymi, siarkowymi basenami oraz bogato zdobionymi komnatami. Według wstępnych opisów Hades miał pełnić rolę strażnika tego miejsca, co sugeruje, że gra mogła osadzać wydarzenia przed fabułą God of War III, gdy bóg podziemi wciąż żył. Nie wiadomo jednak, czy produkcja miała należeć do oficjalnego kanonu, czy być raczej luźną interpretacją uniwersum, podobnie jak w przypadku spin-offów typu Duch Sparty czy Wstąpienie.

Choć grecka stylistyka dominowała w projekcie, wiele wskazuje na to, że Bluepoint inspirowało się także nowszymi odsłonami serii. W niektórych kadrach widać elementy architektury przypominające mroźne krainy znane z nordyckich przygód Kratosa. Pojawiły się również posągi wojowników uzbrojonych w tarcze i włócznie, wyglądających jednocześnie jak Spartanie i Einherjarowie z Valhalli. Możliwe więc, że twórcy eksperymentowali z połączeniem mitologii greckiej i nordyckiej, co mogło wprowadzić ciekawy kontrast między starym i nowym światem serii.

Jedna z bardziej intrygujących grafik przedstawia monumentalny posąg kobiety trzymającej maskę. Nie wiadomo, czy miała symbolizować konkretną boginię, czy stanowiła nowy motyw fabularny. Wśród broni widocznych na zrzutach można z kolei zauważyć egzemplarze o zielonym połysku, przypominające oręż Berserkerów z Ragnaroka. To sugeruje, że projekt korzystał z już istniejących technologii i modeli, co mogło przyspieszyć proces produkcji.

GramTV przedstawia:

Choć Sony od dłuższego czasu eksperymentuje z grami-usługami, pomysł na wieloosobowe starcia w świecie God of War od początku budził wątpliwości. Gracze kojarzą serię przede wszystkim z intensywną narracją i brutalnymi, filmowymi pojedynkami z bogami, a nie z rywalizacją online. Według źródeł, decyzja o wstrzymaniu produkcji zapadła po tym, jak Sony ograniczyło liczbę projektów live-service w swoich studiach. Na początku 2024 roku firma miała skasować dwa tego typu tytuły, jeden z Bend Studio i właśnie sieciowego God of Wara od Bluepoint.

Źródła bliskie produkcji twierdzą, że brak wiary w długoterminowy potencjał gry był głównym powodem decyzji. Fani PlayStation nie przyjęli z entuzjazmem żadnego z wcześniejszych projektów opartych na modelu usługowym, czego najlepszym przykładem był Concord. W tej sytuacji kontynuowanie eksperymentu z marką tak ważną jak God of War mogło okazać się zbyt ryzykowne.

Po anulowaniu projektu Bluepoint Games nie zostało bez zajęcia. Studio rozpoczęło prace nad nową grą akcji TPP, o czym świadczą najnowsze ogłoszenia o pracę. Szczegóły pozostają tajemnicą, ale wielu fanów ma nadzieję, że chodzi o pełnoprawny remake pierwszego God of Wara z 2005 roku.

Pomysł wydaje się tym bardziej realistyczny, że Bluepoint ma bogate doświadczenie w tworzeniu odświeżonych wersji kultowych tytułów. Ich Shadow of the Colossus i Demon’s Souls uchodzą za jedne z najlepszych remake’ów w historii PlayStation. Co więcej, jeśli studio pracowało już nad greckimi lokacjami i projektami postaci, część tych zasobów mogłaby zostać wykorzystana w nowej produkcji.

Poniżej znajdziecie kilka wybranych screenów z gry. Więcej znajdziecie na tej stronie.

God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
God of War – gra od Bluepoint Games
Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
27/10/2025 10:54
Grze napisał:

Zawsze fascynują mnie twórcy poziomów. Zrobienie kilku kolejnych leveli, żeby rozwijać fabułę, jednocześnie za bardzo się nie powtarzać, i nie robić też tylko randomów, to spore wyzwanie ale i super zabawa. Tworzenie nowego świata - i czujesz się, jak młody bóg... Ech... pamiętam, jak wszedł edytor do plansz do Quake'a.

Assety też robi się fajnie, a najlepiej beczki :-) - kto dłubał w 3D, ten wie. Chociaż pewnie i tak większość kupuje się na rynku. Ale te wazy - piękne...

Proponuje kitbashing w Unreal Engine 5 (za darmo). 

1. Pobierasz Epic Games Launcher.

2. Instalujesz Unreal Engine 5 (obecnie 5.6, wkrótce 5.7)

3. Instalujesz pluginy jak Cargo czy Procedural Nature Pack. Do tego sugeruje Day/Night sequencer. 

4. Wchodzimy na https://www.fab.com/ i tam szukamy i dobieramy sobie assety które są za darmo które mogą nam się przydać. Jest ich mnóstwo. 

5. Opcjonalnie użyć EasyToolbag od Williama Fauchera. Tylko niestety są płatne. Ale oszczędzają mnóstwo czasu dając wszystko co potrzeba by np. dodać efekty atmosferyczne jak śnieg, deszcz, mgłę i ogólna ich kombinację do stworzenia konkretngo efektu. Do tego wbudowany water plugin dla rzek, oceanu itp.

Tworzysz projekt, tworzysz mapę. Bardzo szybko można stworzyć atmosferę. 

I wtedy możesz stworzyć niesamowite poziomy. Fajną praktyką jest spróbować na początek tworzyć jakieś znane Wam rzeczy. Np. odtworzyć dust2 z CS-a. Do tego najlepiej na początek się oprzeć o jakiś template jak np. FPS-a. Co od razu Wam da sterowanie i inne rzeczy żeby nie robić tylko od zera. Tylko klikacie play i np. możecie w trybie trzeciej osoby już biegać po Waszej mapie. 

Dodatkowo UE dzisiaj oferuję TONĘ assetów za darmo. Np. jest game animation sample które ma koło 500 animacji postaci. Każdy mały detal na jakim Wam zależy tam jest. Np. jeżeli postać stoi i robicie krok w bok obracając kamerę, to postać robi nogą krok i się obraca. Game animation sample też pokazuje jak ustawić motion matching. Czyli Wy poruszacie postacią a MM po prostu wybiera jaka animacja powinna być w danym momencie uruchomiona by ruch wyglądał naturalnie. 

A później zostaje wykombinować jaką grę chcecie zrobić. Na początek sugeruje coś małego. Jak Asteroids albo Space Invader. Żeby poćwiczyć różne aspekty. Sam bym chętnie zrobił jakiś RPG w stylu Fallout 2 (i dosłownie w stylu Fallout 2 żeby nie bawić się animacjami twarzy, detalami postaci i otoczenia itp co możesz uniknąć mając izometryczną grę) ale tego typu gry wymagają bardzo dużo assetów i czasu by wszystko zrobić dobrze. 

Dlatego warto zacząć od czegoś mniejszego. 

ALTERNATYWA: Jeżeli Unreal Engine Was przytłacza (bo to duży projekt do wszystkiego) to zawsze można zrobić inaczej i pobrać takie Godot. Świetny i dużo prostszy w użyciu silnik. Dodatkowo Godot jest lepszy od Unreal Engine jeżeli chodzi o gry 2D.

wolff01
Gramowicz
27/10/2025 09:09
Grze napisał:

Assety też robi się fajnie, a najlepiej beczki :-) - kto dłubał w 3D, ten wie. Chociaż pewnie i tak większość kupuje się na rynku. Ale te wazy - piękne...

O tworzeniu beczek w grach opowiadał mi kiedyś znajomy grafik 3D który zaczynał od tej czynności w swojej pierwszej pracy w gamedevie. To ta czynność miedzy innymi wybiła mu tę pracę z głowy i został programistą backendowym xD

Grze
Gramowicz
27/10/2025 07:12

Zawsze fascynują mnie twórcy poziomów. Zrobienie kilku kolejnych leveli, żeby rozwijać fabułę, jednocześnie za bardzo się nie powtarzać, i nie robić też tylko randomów, to spore wyzwanie ale i super zabawa. Tworzenie nowego świata - i czujesz się, jak młody bóg... Ech... pamiętam, jak wszedł edytor do plansz do Quake'a.

Assety też robi się fajnie, a najlepiej beczki :-) - kto dłubał w 3D, ten wie. Chociaż pewnie i tak większość kupuje się na rynku. Ale te wazy - piękne...




Trwa Wczytywanie