W miarę jak Rennsport zbliża się do swojej pełnoprawnej premiery na PC oraz konsolach, twórcy gry ujawniają coraz więcej szczegółów na temat trybu jednoosobowego.
Choć Rennsport długo pozostawał w fazie wczesnego dostępu i skupiał się głównie na ściganiu online, teraz wiemy, że rozbudowana zawartość dla jednego gracza pojawi się wraz z wersją 1.0 jeszcze tej jesieni. Według konkretniejszych zapowiedzi, powinno się to stać najprawdopodobniej we wrześniu.
Rennsport
Rennsport otrzyma tryb dla jednego gracza
Jedną z największych zmian będzie wprowadzenie wyścigów z rywalami sterowanymi przez sztuczną inteligencję, których dotąd w grze brakowało. To oznacza, że gracze wreszcie będą mogli doskonalić swoje umiejętności także offline, bez konieczności rywalizacji z innymi przez Internet. Według Kima Orremarka, dyrektora kreatywnego Rennsport, AI pozwoli graczom na ustawienie własnych parametrów wyścigu, takich jak weekendowe sesje wyścigowe czy inne standardowe elementy. Ale to nie wszystko, ponieważ deweloperzy planują coś więcej niż tylko pojedyncze wyścigi. Tryb jednoosobowy będzie się opierał na serii starannie zaprojektowanych wyzwań, które stawiają gracza w konkretnych, dynamicznych sytuacjach rodem z prawdziwego motorsportu. Orremark powiedział:
Na przykład możesz prowadzić prototyp klasy LMDh i próbować przebić się przez stawkę GT3 w trakcie wyścigu długodystansowego. To ciasne, intensywne scenariusze, jak nagłówki ze świata wyścigów.
Najbardziej ambitnym celem twórców jest odtworzenie realnych wydarzeń motorsportowych w grze, dokładnie jeden do jednego. Do tego celu studio współpracuje z zewnętrzną firmą, by zrealizować wizję misji opartych na autentycznych sytuacjach z torów wyścigowych. Jak wytłumaczyłdyrektor marketingu Robert Rossi:
To wydarzyło się naprawdę, a my w grze postawimy cię w tej samej sytuacji.
Technologia umożliwiająca takie przeniesienie już działa, ale zespół wciąż pracuje nad dopasowaniem przestrzeni, dynamiki i prędkości pojazdów, by wszystko się zgadzało. Te misje będą dostępne już w dniu premiery, a ich liczba ma się sukcesywnie powiększać.
GramTV przedstawia:
Obecna lista pojazdów i torów w Rennsport jest dość skromna. W grze mamy 16 samochodów i 13 lokacji dostępnych lub zapowiedzianych. Twórcy potwierdzili, że jeszcze w 2025 roku pojawią się kolejne dodatki, w tym auta zabytkowe oraz nowa zawartość planowana także na 2026 rok. W sferze rozgrywki wieloosobowej Rennsport ma już solidny system rankingowy, który zostanie przeniesiony również na konsole, z pełnym wsparciem dla cross-playu i progresji międzyplatformowej. Tak, Rennsport trafi wkrótce na konsole.
Dodatkowo planowany jest nowy, szybki tryb multiplayer. Uproszczony i dostępny „na jedno kliknięcie”. Jak mówi Orremark:
Wchodzisz do gry, wciskasz przycisk i system dobiera ci rywali do krótkiego, np. trzyokrążeniowego sprintu.
Niedawna aktualizacja poprawiła m.in. efekty dźwiękowe i system modyfikacji ustawień pojazdów, jednak niektórzy gracze mogą odczuwać, że rozwój gry był zbyt wolny w ostatnim roku. Twórcy zapewniają jednak, że cisza medialna była celowa, a wszystko po to, by zrealizować kluczowe funkcje przed finalnym wydaniem gry. Więcej informacji o Rennsport w wersji 1.0 mamy poznać już w lipcu.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!