Prezes Segi przyznał, że gry-usługi to największe wyzwanie dla firmy. Mimo to nadal chcą się z tym wyzwaniem mierzyć

Wygląda na to, że gry-usługi są wyzwaniem dla Segi, ale firma nie zamierza się poddawać w tym segmencie.

Shuji Utsumi, prezes Segi oraz dyrektor generalny Sega America i Sega Europe, przyznał w najnowszym wywiadzie, że gry-usługi stanowią największe wyzwanie dla firmy.

Shuji Utsumi
Shuji Utsumi

Gry-usługi stanowią wyzwanie dla Segi

W rozmowie z serwisem The Game Business, Utsumi powiedział:

Jednym z naszych największych wyzwań jest segment gier-usług. Firmy, które mają silną pozycję na rynku, zwykle odnoszą globalne sukcesy w tym modelu. Segment gier standalone na konsole i PC radzi sobie coraz lepiej, ale nadal pracujemy nad tym, by uczynić gry-usługi globalną częścią naszego biznesu. To naprawdę duże wyzwanie.

Mimo że gry-usługi dominują czas gry użytkowników, Sega wciąż nie posiada konkurencyjnego tytułu w tej kategorii. W odpowiedzi na pytanie, co firma robi, by to zmienić, Utsumi wskazał na przejęcie Rovio, twórców Angry Birds, w 2023 roku:

Mają ogromną wiedzę o globalnym rynku mobilnym i silne marki, takie jak Angry Birds.

Obecnie Sega i Rovio wspólnie pracują nad mobilną grą imprezową Sonic Rumble, która jednak zaliczyła opóźnienie:

Dajemy Rovio dostęp do naszych marek, w tym Sonica, aby stworzyli atrakcyjne, przystępne tytuły w ramach gier-usług.

GramTV przedstawia:

Utsumi zwrócił również uwagę, że rozwój globalnego biznesu, w tym ekspansja na rynki wschodzące takie jak Afryka i Bliski Wschód, ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w kontekście gier mobilnych. Przykładem nieudanych prób Segi w segmencie gier-usług jest anulowany w 2023 roku looter-shooter Hyenas od Creative Assembly, który miał być grą-usługą. Projekt został skasowany z powodu “niskiej rentowności regionu europejskiego”.

W 2022 roku Sega ogłosiła prace nad tzw. “Super Game”, projektem, który ma zrewolucjonizować rynek i przyciągnąć rekordową liczbę aktywnych graczy. W raporcie strategicznym firmy zaznaczono:

Celem jest stworzenie gry tak przełomowej, że przyciągnie więcej użytkowników niż jakikolwiek dotychczasowy tytuł Grupy. Kluczowe będzie zbudowanie społeczności angażującej nie tylko graczy, ale również streamerów i widzów.

Na początku lipca Atlus i Sega wydały również Persona 5: The Phantom X, darmową grę typu gacha na PC i urządzenia mobilne, będącą spin-offem popularnej serii RPG. Być może to właśnie ten tytuł ma szansę osiągnąć globalny sukces w segmencie gier-usług.

Sega nie jest jedyną firmą, która zmaga się z wejściem w rynek gier-usług. Sony w zeszłym roku anulowało grę Concord oraz inne niezapowiedziane projekty. Mimo to Hermen Hulst z PlayStation zapowiedział, że firma nadal dąży do budowy “zróżnicowanego i odpornego” portfolio gier-usług na czele z tytułami takimi jak Marathon czy Fairgames.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!