Pod tym względem GTA 6 ma bardziej przypominać Red Dead Redemption 2 niż GTA 5. Nowy wyciek ujawnia szczegóły rozgrywki i skalę świata gry

Jakub Piwoński
2025/06/06 08:20
1
0

Nowa gra Rockstar może czasem więcej czerpać z kowbojskiej produkcji, niż ze swojej bezpośredniej poprzedniczki.

W sieci pojawiły się nowe informacje na temat Grand Theft Auto 6, obecnie jednej z najbardziej wyczekiwanych gier. Najnowszy wyciek zdradza szereg szczegółów dotyczących rozgrywki, struktury fabularnej oraz imponującej skali otwartego świata gry. Choć Rockstar oficjalnie pokazał już dwa zwiastuny GTA 6, dotąd nie zaprezentowano surowej rozgrywki. Nowe doniesienia – opublikowane na Discordzie przez użytkownika GameRoll i zebrane na Reddicie przez curiousnaija – rzucają światło na to, czego można spodziewać się po grze.

GTA 6
GTA 6

GTA 6 – nowy wyciek ujawnia elementy rozgrywki

Według przecieku, świat GTA 6 będzie zawierał ponad 700 interaktywnych sklepów, a także w pełni funkcjonalne centrum handlowe, wieżowce z działającymi windami oraz lokacje przeznaczone do rabowania, takie jak firmy czy domy. Skala świata sugeruje ogromne możliwości eksploracji i znaczący krok naprzód w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

GameRoll, który wcześniej prawidłowo ujawnił imiona głównych bohaterów – Jasona i Lucii – podaje także nowe informacje o mechanice rozgrywki. System broni ma przypominać ten znany z Red Dead Redemption 2. Zamiast klasycznego koła z pełnym arsenałem (jak w GTA 5), gracze będą mogli nosić przy sobie tylko ograniczoną liczbę uzbrojenia – na przykład jedną broń krótką, jedną długą i kilka narzędzi do walki wręcz lub materiałów wybuchowych. Reszta ekwipunku ma być przechowywana w bagażniku samochodu, co przypomina mechanikę siodła z Red Dead Redemption 2, gdzie broń przenoszono na koniu. Taki system ma zwiększyć realizm i zmusić graczy do lepszego planowania każdej akcji.

GramTV przedstawia:

Kampania fabularna została podzielona na pięć rozdziałów, czyli o jeden mniej niż w Red Dead Redemption 2 (nie licząc epilogu). Można się więc spodziewać nieco krótszej historii, choć wszystko zależy od konstrukcji narracyjnej Rockstara. W trybie fabularnym gracze będą mogli przełączać się między Jasonem i Lucią, jak w GTA 5. Nowością ma być możliwość poruszania się z towarzyszem – postacią sterowaną przez AI, którą w każdej chwili można przejąć.

Choć Rockstar nie skomentował tych doniesień, przeciek wpisuje się w dotychczasowy kierunek studia, które od lat stawia na realizm, imersję i nieliniowe opowieści. Premiera GTA 6 planowana jest na 26 maja 2026 rok. Zobaczcie też dlaczego jeden błąd w zwiastunie wywołał uśmiech na twarzy graczy.

Komentarze
1
koNraDM4
Gramowicz
06/06/2025 17:15

    Skoro bronie mają być przechowywane w bagażniku to prawdopodobnie będzie też mechanika zmiany pojazdu przypisanego do bohatera - w części 5 mogliśmy kupować masę fur ale każdy z 3 bohaterów miał na stałe przypisaną swoją furę i po przełączeniu się na inną postać zawsze mieliśmy tą konkretną furę do dyspozycji.

    Co do rozdziałów to nie mówi nam to kompletnie nic. Nie wiemy ile łącznie będzie misji (w GTA V bodajże było 69 misji głównych) a w każdym rozdziale może być dowolna liczba misji. Co więcej RDR 2 jeśli wierzyć informacjom z internetu ma 107 głównych zadań gdzie najdłuższy rozdział to jest ten o numerku 6 i posiada on łącznie 19 misji, a najkrótszy jest pierwszy z zaledwie 6 misjami co też pokazuje, że rozdział rozdziałowi nie równy.

     Co do przełączania się to oczywiste jest że będzie Jason i będzie Lucia i R* zdaje się wyciągnął nauczkę z piątki gdzie śledzenie wątków aż trzech postaci o zbieżnych celach ale rozbieżnych motywacjach nieco zaburzało wczuwanie się w bohatera i dlatego nie wszystkim siadła fabuła. Jednakże R* trailerami lubi trollować więc mnie by nie zdziwiło gdyby okazało się, że będzie trzech grywalnych bohaterów ale jeden zupełnie odbiegający od przedstawionej dwójki - może nawet glina, których wątek był zarysowany w drugim trailerze i przewinął się w pierwszym.

     Sporo ludzi gdyba na temat tego jak będzie wyglądać mapa i o ile pierwsze "projekty" przedstawiały klasyczną wyspę jak w starych GTA tak obecnie fani po rewelacjach od R* zaczęli bardziej projektować coś na kształt wycinka kontynentu jak w RDR2 co wydaje się nawet prawdopodobne - na trailerach widać auta z tablicami i z Liberty City jak i z innego stanu, niejakiej "Gloriany" która to brzmi jak zbitek nazw stanów - Georgii i Luizjany. 

Wiemy też że w grze mają się pojawić góry, a tak się składa, że Floryda jest płaska jak deska surfingowa więc trzeba gór szukać bardziej na północ, a takowe znajdują się w północnej Georgii. Więc albo będziemy mogli odwiedzić dwa lub więcej stanów albo stan Leonida będzie obejmował nieco większy obszar niż Floryda w świecie rzeczywistym.   

    Co do zaznaczonej nowości to akurat ciekawa sprawa - we wcześniejszych odsłonach mogliśmy jedynie spotkać się ze znajomymi i gdzieś wyskoczyć ale nie było mowy o przejmowaniu ich (choć w sumie nie sprawdzałem jak to by było w 5 bo też dało się głównymi bohaterami coś porobić wspólnie). Choć pewnie chodzi o poruszanie się w grze swobodnej, a nie tylko podróż do baru i z powrotem.