Samodzielne przenośne urządzenie towarzyszące stacjonarnemu PlayStation 6 ma być o wiele mniej wydajne.
Od pewnego czasu wiemy, że oprócz stacjonarnego PlayStation 6 Sony wypuści również konsolę przenośną. W ubiegłym miesiącu dowiedzieliśmy się, że handheld uruchomi gry z PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności. Teraz insider znany jako Jukanlosreve ujawnił sporo nowych informacji o nadchodzącym przenośnym sprzęcie od Japończyków.
PlayStation 6
PlayStation 6 Jupiter z mniejszą mocą od podstawowego PS5
Urządzenie, znane wewnętrznie pod nazwą kodową „Jupiter”, miałoby być napędzane nowym układem SoC opracowywanym przez AMD i potencjalnie produkowanym w fabrykach Samsunga.
Sony aktualnie ocenia nowy projekt niskonapięciowego układu SoC do gier – wewnętrznie nazywanego ‘Jupiter’. Chip ma być opracowany przez AMD i wyprodukowany w procesie SF2P przez Samsung Foundry. Masowa produkcja planowana jest po 2028 roku. Umowa nie została jeszcze sfinalizowana – rozmowy wciąż trwają między Sony, Samsungiem i AMD.
Wczytywanie ramki mediów.
Nowa konsola przenośna miałaby być potężniejsza niż Xbox Series S, ale słabsza niż pełnoprawne PlayStation 5, głównie ze względu na ograniczoną przepustowość pamięci. Urządzenie ma uruchamiać gry z PS5, choć w niższej rozdzielczości i z mniejszą liczbą klatek na sekundę.
Insider Kepler_L2 podkreślił w kwietniu, że:
Układ SoC przenośnego PS6 będzie zupełnie innym chipem niż ten, który trafi do stacjonarnej wersji konsoli. Został zaprojektowany do pracy przy bardzo niskich napięciach.
GramTV przedstawia:
Według jego wcześniejszych informacji konsola będzie wyposażona w od 28 do 32 jednostek obliczeniowych (CUs), co oznacza wynik poniżej PS5 (36 CUs), ale nadal wystarczający, by uruchamiać tytuły nowej generacji.
Zdecydowanie będzie w stanie uruchamiać gry z PS5, ale nie w tej samej rozdzielczości ani liczbie klatek – głównie z powodu niższej przepustowości pamięci – dodał Kepler_L2.
Projekt „Jupiter” wciąż znajduje się na wczesnym etapie i żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Wygląda jednak na to, że przenośne PS6 zaoferuje mniejszą moc niż bazowe PlayStation 5, co może zirytować wielu deweloperów. W przeszłości przedstawiciele studiów narzekali na niską moc Xboxa Series S, przez co potrzebowali wiele dodatkowego czasu, aby zoptymalizować swój tytuł pod słabszą konsolę od Microsoftu. Czy tak samo będzie w przypadku przenośnego PlayStation 6? Przekonamy się po premierze konsoli.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!