Polskie studio wpadło w spore problemy, przez które zmuszeni byli zawiesić prace nad dwoma grami.
Studio People Can Fly poinformowało o anulowaniu dwóch niezapowiedzianych gier oraz nadchodzących zwolnieniach pracowników. Decyzja jest wynikiem braku porozumienia z wydawcami i trudnej sytuacji finansowej firmy.
Bulletstorm
People Can Fly ogłosiło zawieszenie prac nad dwoma projektami
Jednym z anulowanych projektów był Project Gemini, gra tworzona we współpracy z wydawcą Square Enix. Drugim skasowanym tytułem jest VR-owy Project Bifrost, o którym dotychczas niewiele było wiadomo. Według dostępnych informacji, już w styczniu tego roku studio miało zwolnić ponad 30 deweloperów zaangażowanych w produkcję Project Gemini.
Zawieszenie projektu Gemini jest konsekwencją tego, że wydawca nie przedstawił nam projektu dalszego aneksu do umowy wydawniczej, określającego warunki realizacji kolejnych kamieni milowych w tym projekcie, a także braku komunikacji ze strony wydawcy co do jego chęci kontynuowania lub zakończenia prac nad grą
Project Bifrost został zawieszony z powodu wyżej wymienionych kwestii oraz analizy przepływów pieniężnych Grupy, która wykazała brak perspektyw na zapewnienie zasobów organizacyjnych i środków finansowych niezbędnych do kontynuowania produkcji i wydania tego projektu.
W związku z tym musimy dokonać istotnych zmian w strukturze naszego studia i ograniczyć liczebność zespołów, co boli nas najbardziej.
Chcemy wyrazić nasz głęboki żal i smutek związany z tym, jak potoczyły się te wydarzenia, oraz szczere podziękowanie wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tych projektów do tej pory - - przekazał prezes studia Sebastian Wojciechowski.
Wczytywanie ramki mediów.
GramTV przedstawia:
People Can Fly to studio z ponad 20-letnią historią, znane z takich tytułów jak Painkiller, Bulletstorm, Gears of War: Judgment czy Outriders wydane przez Square Enix. W latach 2012–2015 studio należało do Epic Games.
W kwietniu studio ogłosiło także anulowanie gry Project Dagger, kooperacyjnego RPG akcji, nad którym pracowało od kilku lat. Po wycofaniu się pierwotnego wydawcy, Take-Two Interactive, People Can Fly planowało samodzielnie wydać grę, jednak finalnie projekt został porzucony.
Ja to mam wrażenie, że to studio ma poważne kłopoty odkąd wyszedł Bulletstorm - od tamtego czasu robili głównie jako podwykonawcy i ewentualnie jako współtwórcy różnych projektów. Gdzie Bulletstorm też nie był w pełni ich tylko stworzyli go we współpracy z Epiciem.
wolff01
Gramowicz
02/06/2025 10:42
O tym głośno się nie mówi, a przynajmniej nie tak jak np. o Ubisoft czy EA, ale Square Enix też zanotowało w ostatnim czasie parę poważnych wtop finansowych (np. ta gra w MCU czy Forspoken) i też pewnie robi "reewaluacje" swoich finansów i projektów.