Firma chce przeznaczyć dodatkowy czas na „rozwój niektórych ze swoich największych produkcji, aby stworzyć najlepsze warunki do osiągnięcia sukcesu”.
Ubisoft ogłosił niedawno roczne wyniki finansowe, wspominając między innymi o terminie premiery Prince of Persia: The Sands of Time Remake. Firma zdecydowała się również na opóźnienie wydania niektórych ze swoich największych marek, aby przeznaczyć dodatkowy czas na ich rozwój i w ten sposób podnieść ich jakość. Ta ważna zmiana w strategii, będąca wynikiem gruntownego przeglądu planów wydawniczych przeprowadzonego między październikiem a grudniem, ma na celu stworzenie optymalnych warunków do osiągnięcia sukcesu przez nadchodzące tytuły.
Ubisoft
Ubisoft opóźnia swoje największe gry
Jako potwierdzenie skuteczności takiego podejścia, Ubisoft wskazał pozytywne efekty opóźnienia premiery Assassin’s Creed Shadows, które według firmy przyczyniło się do uzyskania przez grę jednych z najwyższych ocen w jej historii w ciągu ostatniej dekady. W opublikowanym raporcie finansowym wyrażono przekonanie, że lata fiskalne 2026-27 i 2027-28 przyniosą znaczący wzrost przychodów w porównaniu do roku 2025-26, co ma być zasługą silnej oferty produktowej pochodzącej od największych i najbardziej rozpoznawalnych marek grupy.
GramTV przedstawia:
Po dokładnym przeglądzie planu wydawniczego, który odbył się od października do grudnia, Grupa zdecydowała się przeznaczyć dodatkowy czas na rozwój niektórych ze swoich największych produkcji, aby stworzyć najlepsze warunki do osiągnięcia sukcesu. Decyzja ta już przyniosła korzyści w postaci poprawy jakości Assassin’s Creed Shadows. W rezultacie lata fiskalne 2026–27 i 2027–28 przyniosą znaczący wzrost względem roku 2025–26, napędzany przez mocną ofertę opartą na największych markach Grupy.
Według nieoficjalnych informacji pochodzących od źródeł oraz wcześniejszych doniesień, decyzja o przesunięciach dotyczy między innymi przyszłych projektów z uniwersum Assassin’s Creed. Co więcej, opóźnienie objęło również bardzo wyczekiwaną kolejną odsłonę popularnej serii Far Cry, której wewnętrzna data premiery została obecnie ustalona na końcówkę 2026 roku. Uważa się, że lista „największych produkcji” Ubisoftu, których dotyczy ta strategiczna zmiana, prawdopodobnie obejmuje także tworzony remake Splinter Cella, znany pod roboczą nazwą North, a także następną główną część serii Ghost Recon, rozwijaną wewnętrznie pod kryptonimem Ovr.
Nie rozumiem. GTA VI opóżnione, możecie śmiało więc korpo wypuszczać wasze tytuły 4xA w okresie świątecznym 2025... cene też jeszcze zdążycie podwyższyć do tego czasu.
naked_snake_27
Gramowicz
15/05/2025 14:16
Akurat cykl produkcyjny PoP to jakiś żart, oni nie robią tej gry od zera. Mają gotowy produkt który muszą przenieść na nowy silnik graficzny. Nie wiem co im tyle czasu zajmuje...
dariuszp
Gramowicz
15/05/2025 13:57
Opóźnianie gier nic nie daje. Ich problem to nie wczesne wydawanie gier tylko fakt że nie mają ani talentu który mógłby te gry robić, ani dobrych osób decyzyjnych którzy potrafią zrobić coś oryginalnego ani chęci zrobienia dobrej gry. Chcą zrobić kolejny tytuł copy-pastego ze sklepem by wyciskać kase dla inwestorów. A później są zaskoczeni jak nie wychodzi.
Żeby opóźnienie gry poprawiło sytuacje - musisz mieć dobry pomysł jak poprawić sytuacje albo dobry produkt od początku który wymaga jeszcze pieczenia w piekarniku.
Więcej czasu na szamotanie się tak po prostu niczego nie zmieni. Dołoży koszta i narzuci tylko na projekt dodatkowe wymagania bo te koszta muszą się zwrócić z zyskiem.
Case in point - AC Shadows. Ta gra jest od początku kiepska. I trzeba by ją naprawdę przerobić niemal od zera by nie była kiepska.