Nadchodzący sezon Diablo 4 prawie jak Diablo 5? Według twórców zmiany są fundamentalne

Patrycja Pietrowska
2024/04/11 15:40
0
0

W ostatnim wywiadzie przedstawiciel Blizzard odniósł się do tematu zmian w 4. sezonie Diablo 4.

Na początku kwietnia poznaliśmy szczegóły związane ze zmianami, których doczeka się Diablo 4 wraz z nadejściem 4. sezonu rozgrywek. Gracze mogli również przez kilka dni sprawdzać nowości w ramach Publicznego Serwera Testowego i okazuje się, że gra może zmierzać w dobrym kierunku. Niektórzy twierdzą, że produkcja została na tyle przeobrażona, że jest niczym Diablo 5, do czego odniósł się w ostatniej rozmowie z IGN przedstawiciel Blizzard, Rod Fergusson.

Nadchodzący sezon Diablo 4 prawie jak Diablo 5? Według twórców zmiany są fundamentalne

Diablo 4 z fundamentalnymi zmianami w 4. sezonie rozgrywek

Serwis IGN opublikował niedawno rozmowę z przedstawicielem Blizzard, Rodem Fergussonem. Poruszony został między innymi temat zmian, które nadchodzą do Diablo 4 wraz z kolejnym sezonem rozgrywek. Wiele osób po przetestowaniu nowości żartowało, że produkcja jest teraz niczym Diablo 5, lub Diablo 4 w wersji 1.0, jednak twórcom zdaje się to nie przeszkadzać.

Widziałem to. Widziałem też inne rzeczy, które niektórzy mówili, na przykład to, że teraz jest to Diablo 5, ponieważ zmiany są tak fundamentalne. Myślę, że chodzi o ich zakres. To fundamentalna zmiana. Diablo to gra polegająca na zdobywaniu łupów. Jest to część podstawowej pętli: zabij potwora, zdobądź łup, stań się potężniejszy, zabij większego potwora, zdobądź lepszy łup, stań się potężniejszy. Jest to nieodłączna część pętli naszej gry. – przekazuje Rod Fergusson.

GramTV przedstawia:

Jeśli chodzi o omawiane zmiany, te mają obejmować między innymi wspomniane przez Fergussona łupy w Diablo 4. Warto przypomnieć, chociażby, o zmniejszonej liczbie afiksów na itemach legendarnych oraz rzadkich, czy zredukowaniu puli najsilniejszych afiksów. Wartości przedmiotów również mają być dostosowane tak, by były „bardziej wyraziste”, a gracze otrzymają dodatkowo nowe możliwości w zakresie rzemiosła, które pozwolą dostosować itemy według własnych preferencji.

Tuż po premierze gry, chcieliśmy osiągnąć pewien poziom głębi i złożoności systemu, ale zdaliśmy sobie sprawę, że przesadziliśmy. Widzieliśmy to również w Diablo 3, w aktualizacji "łupy 2.0". Zabawne było to, że wróciłem do artykułu o Reaper of Souls i przeczytałem, że Reaper of Souls to teraz Diablo 4. Dosłownie ten sam nagłówek! "Diablo 4 to teraz Diablo 5", a wtedy mówili, że „Diablo 3 dzięki łupom 2.0 to teraz Diablo 4” – wspomina Fergusson.

Otrzymujemy wiele sygnałów typu: "Potrzebuję filtra łupów!". To objaw, a nie źródło problemu. Mógłbym wyleczyć objaw, dodając filtr łupów. Ale my chcemy zająć się faktycznym problemem, który polega na tym, że łupy są zbyt skomplikowane i chcemy sprawić, by ludzie zrozumieli, co jest dla nich dobre i w co mogą inwestować swój czas. – dodaje przedstawiciel Blizzarda.

Na zakończenie warto przypomnieć, że obecnie trwający Sezon Konstruktów potrwa do 14 maja. Diablo 4 zadebiutowało natomiast na rynku 6 czerwca 2023 roku. Gra jest dostępna na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!