Kryzys w Bungie. „Atmosfera nigdy nie była gorsza” u twórców Marathon

Patrycja Pietrowska
2025/05/19 08:30
4
0

Kontrowersje i niskie morale pracowników.

Niedawno informowaliśmy o kontrowersjach wokół nowej gry Bungie. Twórcy Marathon zostali bowiem oskarżeni o kradzież stylu niezależnej artystki. W obliczu tych problemów wewnętrzna sytuacja w studiu wydaje się być napięta.

Marathon
Marathon

Marathon – niskie morale u twórców gry

Doniesienia wskazują, że nastroje pracowników się pogarszają. Co więcej, źródła sugerują, że „atmosfera nigdy nie była gorsza” we wszystkich działach firmy. Pracownicy mają mieć poważne obawy co do przyszłości studia Bungie, jeśli Marathon okaże się komercyjnym niepowodzeniem.

GramTV przedstawia:

Pomimo tych problemów i doniesień o wewnętrznych tarciach, obecnie nie ma oficjalnych informacji o planach opóźnienia premiery Marathon.

Przeszukaj zaginioną kolonię Tau Ceti IV w drużynowej strzelance ewakuacyjnej Bungie. Wybierz swojego biegacza, połącz siły z innymi graczami w trzyosobowe załogi i walcz z przeciwnymi drużynami oraz siłami bezpieczeństwa o broń i ulepszenia. Jeśli przeżyjesz, zabierzesz swoje łupy na kolejne biegi na Tau Ceti IV lub – jeśli starczy ci odwagi – w podróż do wiszącego w powietrzu wraku statku Marathon. – brzmi opis gry.

Marathon ma więc zadebiutować 23 września 2025 roku. Gra zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
4
wolff01
Gramowicz
19/05/2025 11:07
dariuszp napisał:

Wychodzi na to że ten dyrektor artystyczny jak i szereg pracowników obserwowali autorkę na portalach społecznościowych. Także doszło do zwykłej świadomej kradzieży bo trudno uwierzyć że nikt z nich nie zauważył że jej prace pojawiają się w jej grze.

Widziałem te porównania - jeżeli to prawda to faktycznie ciężko to wybronić. Najlepsze że żyjemy w czasach że niby AI jest największym zagrożeniem dla artystów, a parę ostatnich afer o których czytałem dotyczyło właśnie kradzieży artów lub assetów przez "ludzi". I to w studiach które już i tak topią grube miliony w produkcji gier więc i oczekiwania powinny być większe.

 @Muradin_07

Zgadzam się, ale kultowości Halo raczej nikt odmówić nie może. Był czas że te gry były system sellerami Xboxów, no a też jednak miały duży wpływ na rozwój gier. Kiedyś nawet oglądałem o tym materiał i faktycznie pewne rzeczy jeśli chodzi o multi to właśnie Halo rozpoczęło albo przynajmniej usprawniło/rozpropagowało.

Ja akurat do Halo mam o tyle negatywne nastawienie, że w mojej świadomości to "przez tę grę" właśnie Bungie porzuciło rozwój Mytha, bo jak okazała się ogromnym sukcesem to od tego czasu Bungie już nic innego jak strzelanki nie zrobiło...

dariuszp
Gramowicz
19/05/2025 10:55

Wychodzi na to że ten dyrektor artystyczny jak i szereg pracowników obserwowali autorkę na portalach społecznościowych. Także doszło do zwykłej świadomej kradzieży bo trudno uwierzyć że nikt z nich nie zauważył że jej prace pojawiają się w jej grze.

Atmosfera nie była gorsza? Bardzo dobrze. Jak Cię przyłapują na kradzieży to nie powinno być dobrej atmosfery.

A jak się boją co się stanie z Bungie... w zasadzie lepiej zapytać co się STAŁO z Bungie. Bo wygląda to już na czysty żart a nie poważną firmę. W Destiny usuwali zawartość gry którą sprzedali ludziom a tutaj robią plagiat i jakiś g**niany extraction shooter gdzie postacie wyglądają jak z kiepskiej reklamy DEI.

Może Bungie już umarło a to co tam jest to po prostu rozkładające się zwłoki.

wolff01 napisał:

To jest w sumie smutne że firma która tworzyła innowacyjne/kultowe gry (Halo) lub niepowtarzalne (Myth/Oni) została sprowadzona do roli "dostawcy" kolejnych produktów w rynku przesyconym już takimi produktami... Destiny chyba ostatecznie też nie wyszło tak jak to miało wyglądać.

Czy nie wyszło - seria właściwie zakończyła główny wątek fabularny po 10 latach od premiery, więc zasadniczo cel został osiągnięty. Problem leżał jednak w tym, że w międzyczasie Bungie przechodziło wiele różnych zmian i przechodziło z rąk do rąk. Koncepcje na to, jak monetyzować grę również się zmieniały. 

A co do Halo to imo jest to mocno dyskusyjny temat, ponieważ jednym Halo mocno siada, a innym (w tym mnie) wcale. Chyba poza muzyką, której autorzy również maczali później palce przy Destiny. 




Trwa Wczytywanie