Zbliżająca się premiera Silent Hill f coraz bardziej rozgrzewa społeczność fanów serii. Niedawno do sieci trafił nowy, 12-minutowy film z rozgrywki, na którym zaprezentowano również walkę. Jednak nie wszyscy gracze są zachwyceni kierunkiem, w jakim zmierzają twórcy. Największe emocje budzi system walki, który według wielu przypomina gry z gatunku soulslike.
Silent Hill F
Silent Hill f – gracze narzekają na model walki
Choć już wcześniej zapowiadano, że Silent Hill f będzie mieć większy nacisk na walkę wręcz i bardziej dynamiczną akcję w porównaniu do Silent Hill 2 Remake, dopiero kolejne zwiastuny i fragmenty rozgrywki pokazały, jak wiele się zmieniło. Fani zaczęli wyrażać obawy dotyczące zachowania przeciwników, zużywających się broni i walk z bossami, które przypominają mechaniki soulslike. Tym samym na Reddicie rozgorzały dyskusję.
Gra wygląda niesamowicie pod względem detali i jakości. Ilość pracy, jaką włożyli w nią deweloperzy, naprawdę robi wrażenie. Ale martwi mnie, jak rozwija się system walki, zwłaszcza to, jak przeciwnicy reagują (albo nie reagują) na obrażenia – napisał jeden z graczy.
Dlaczego, błagam, powiedzcie mi, że to nieprawda. Kocham tę serię i naprawdę jestem podekscytowany tą grą, ale proszę, twórcy, nie idźcie tą drogą, nie poświęcajcie tego, z czego znane jest Silent Hill, tylko po to, żeby iść za trendami. Nie alienujcie swojej publiczności. Naprawdę się boję, jeśli to jest kierunek, w którym zmierza ta seria – dodał inny fan.
Pojawiły się też głosy, które nie tyle krytykują nową mechanikę, co wyrażają obawy, czy pasuje ona do duchowego klimatu Silent Hilla:
System walki zdecydowanie mnie niepokoi. Nawet jeśli okaże się świetny, mam wątpliwości, czy gra Silent Hill powinna opierać się na kontratakach rodem z Sekiro. Mam nadzieję, że twórcy pójdą śladem Bloober Team i zaskoczą mnie pozytywnie. W najgorszym wypadku, niech to będzie przynajmniej dobra gra horrorowa, nawet jeśli nie będzie to dobry Silent Hill – stwierdził kolejny użytkownik.
GramTV przedstawia:
Kwestia niszczejących broni również wzbudziła kontrowersje, choć nie jest to całkowicie nowy element w serii – podobne rozwiązania pojawiły się wcześniej w Silent Hill 4: The Room i Silent Hill Origins.
Chciałbym móc eksplorować świat gry i zbierać wszystkie notatki i wskazówki, ale jeśli przy każdej walce będę zużywał swoje najlepsze bronie, to w końcu przestanę eksplorować, żeby oszczędzać zasoby – zauważył jeden z fanów.
Przypomnijmy, że premiera Silent Hill f zaplanowana jest na 25 września 2025 roku. Nowa odsłona kultowej serii zmierza na komputery osobiste, a także konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Może to że bronie się niszczą ma wymusić to z czego starsze odsłony były znane. Czyli bardziej ostrożniejszą i pełną napięcia i niepokoju eksplorację. Jeśli o to im chodzi, to pasuje to fantastycznie do klimatu Silent Hill. Pamiętajmy, że to ma być survival horror, a nie slasher lub soulslike.