„W ciągu pierwszego tygodnia osiągnęliśmy obrzydliwą liczbę, od której robi mi się niedobrze, gdy na nią patrzę”.
Sukces tytułu studia Pocketpair pozostaje zagadką nawet dla jego twórców. Podczas panelu na konferencji GDC, John Buckley z Pocketpair podzielił się przemyśleniami na temat popularności Palworld, gry, która w styczniu 2024 roku zadebiutowała na rynku i w ciągu jednego miesiąca zgromadziła imponującą liczbę 25 milionów graczy. Buckley przyznał, że do dziś firma nie rozumie w pełni przyczyn tak ogromnego sukcesu.
Palworld
Fenomen Palworld zaskoczył nawet jego twórców. Pocketpair komentuje sukces
Jeszcze przed premierą Palworld cieszyło się zainteresowaniem. Rok 2023 przyniósł dalszy wzrost popularności, a w listopadzie gra osiągnęła trzecie miejsce na listach życzeń platformy Steam. Twórcy przyznają, że często są pytani o przyczyny tego nagłego wzrostu zainteresowania, jednak sami nie znają odpowiedzi. Jak stwierdził Buckley podczas konferencji, gdyby Pocketpair znało receptę na taki sukces, z pewnością powtórzyłoby ten schemat.
Szybko przekroczyliśmy milion wishlist w ciągu pierwszego roku, więc wiedzieliśmy, że coś się dzieje – i to nie przestawało rosnąć.
2023 rok był momentem, kiedy zrobiło się naprawdę dziwnie – wspięliśmy się na trzecie miejsce na liście życzeń Steam, a potem, w okolicach listopada 2023, osiągnęliśmy szczyt, który był wręcz szalony. Ludzie cały czas pytają: „Dlaczego? Co się stało? Skąd tyle uwagi?”
Ale my nie wiemy. Gdybyśmy wiedzieli, jak to zrobić, powtórzylibyśmy to, ale nie mamy pojęcia, co się wydarzyło.
W ciągu pierwszego tygodnia osiągnęliśmy obrzydliwą liczbę, od której robi mi się niedobrze, gdy na nią patrzę.
Dlaczego przyciągnęliśmy tylu graczy? Nie wiem, proszę, nie pytajcie mnie. Wiem, że i tak ktoś zapyta, ale obiecuję – nie znamy odpowiedzi. – przekazał Buckley.
GramTV przedstawia:
Palworld niemal natychmiast po pojawieniu się na rynku stało się sukcesem sprzedażowym. Choć początkowy entuzjazm i liczba graczy z czasem nieco osłabły, Palworld nadal pozostaje popularnym tytułem, który jest regularnie aktualizowany przez twórców.
Na zakończenie przypomnijmy, że Palworld zadebiutowało w ramach wczesnego dostępu 19 stycznia 2024 roku. Produkcja Pocketpair jest dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i Xbox Series X/S.
Pokemon to jedna z najpopularniejszych marek na świecie i w zasadzie nie ma nowoczesnej konkurencji a sami twórcy Pokemonów po prostu zaspali za kółkiem bo długo nie wprowadzali żadnych znaczących usprawnień tylko ciągle robili tę samą grę z jakimś dodatkowym głupim mechanizmem który był zastępowany w następnej grze.
A jak w końcu zdecydowali się na 3D to zrobili grę z poprzedniej epoki która wyglądała bardziej jak z PS2, może PS3.
Palworld po prostu zrobiło to co ludzie chcieli. Zrobili open world Pokemony w miarę nowoczesnej oprawie graficznej bez dzieci. Bo dużo fanów pokemonów dorosło.
I np. Nintendo w życiu by nie pozwoliło by w Pokemonach łapać do pokeballa ludzi i tylko mówić że to niemoralne. A oni to po prostu zrobili.