Ostatnio dość często jest poruszany temat gier usług, między innymi ze względu na Sony, które zdecydowało się anulować dwa tego typu projekty. Firma ma się w tym obszarze skupić na innych tytułach - jednym z najbardziej wyczekiwanych powinno być Horizon Online. Jak się okazuje, wielkie korporacje coraz bardziej polegają na podobnych produkcjach.
Marvel Rivals
Raport o grach usługach wskazuje cel większych korporacji
W ostatnich latach zobaczyliśmy naprawdę sporo prób stworzenia popularnych gier usług. Przyczyną tego jest zapewne zysk generowany przez tytuły, które faktycznie osiągnęły sukces. Zobaczyliśmy także niemałą liczbę porażek, takich jak słynny Concord, czy też po prostu anulowane The Last of Us Online. Według raportu przygotowanego przez GDC (Game Developers Conference) branża w przyszłości będzie jeszcze bardziej zmierzać w tym kierunku - nie wiadomo jednak, z jakim skutkiem.
Jeden na trzech ankietowanych deweloperów AAA (33%) przyznał, że pracuje nad grą usługową. W całej bazie ankietowanych 16% pracuje obecnie nad grą usługą. 13% stwierdziło, że są zainteresowani tworzeniem gier z usługą na żywo. Z kolei 41% badanych przyznało, że nie są w ogóle zainteresowani tym tematem.
GramTV przedstawia:
Jak w wielu innych przypadkach, możemy usłyszeć bardzo różne opinie o grach usługowych wśród twórców. Wielu docenia możliwość łatwego zarobku oraz budowania społeczności - wymaga to jednak odniesienia sukcesu. Inni zwracają uwagę na problemy z kreatywnością przy tworzeniu nowej zawartości, mikrotransakcje oraz potencjalne toksyczne zachowania nie występujące przy solowych tytułach.