Bethesda: dzięki błędom, rozgrywka w Starfield jest ciekawszym doświadczeniem

Krzysztof Żołyński
2023/09/04 19:30

Bethesda ma jednak poczucie humoru. Mogliby wyeliminować błędy, ale po co skoro są fajne i wprowadzają do gry chaos, który jest niezbędny dla przeżywania prawdziwej przygody.

Powszechnie wiadomo, że gry Bethesdy są często pełne błędów, a więc Starfield nie stanowi wyjątku. Pete Hines wyjawił, że zdaniem dewelopera pozostawianie ich w grze ma sens, a wręcz wpływa na lepsze doświadczenie z rozgrywki, będąc elementem przygody.

Bethesda: dzięki błędom, rozgrywka w Starfield jest ciekawszym doświadczeniem

Akceptujemy chaos. Gdybyśmy chcieli, moglibyśmy stworzyć bezpieczniejszą, mniej pełną błędów i mniej ryzykowną grę. Ale staramy się skupiać na wolności gracza. Tak, tu i ówdzie będzie kilka drobiazgów, ale wolność, którą otrzymujesz, i rzeczy, które się z nią dzieją, absolutnie kochamy i akceptujemy. Oczywiście są błędy. Czy to odbiera ci frajdę? A może czujesz, że gra jest fajna i nie możesz przestać w nią grać i eksperymentować?

Bethesda akceptuje chaos, bo błędy sprawiają, że gra jest ciekawszym doświadczeniem

Można przyjąć, że Starfield jest znacznie bardziej dopracowane niż wiele poprzednich gier. Tak przynajmniej zapewniano grających przed premierą. Jednak gracze zgłaszają naprawdę sporo błędów, a wiele z nich bardzo uprzykrza zabawę i raczej nie buduje doświadczenia, ani nie wpływa na to, że przygoda jest ciekawsza. Zobaczymy, ile czasu upłynie, zanim pojawią się pierwsze poprawki. Pewnie dużą rolę w ulepszaniu gry odegrają moderzy, jeśli w końcu dostaną odpowiednie narzędzia.

GramTV przedstawia:

Komentarze
10
GThoro
Gramowicz
05/09/2023 12:26
dariuszp napisał:

Tyle że ten problem pojawił się relatywnie szybko więc naprawdę - tam u nich nikt tego nie testował. 

Gwarantuję Ci, że taki ticket w jirze czy co tam używają wisi od samego początku, ale jako very low prio/non gamebreaking i z czasem tak głęboko się zakopał że wszyscy o nim zapomnieli. Analogicznie z CP2077 można powiedzieć, że nikt nie testował, taki bubel wydali, ale jak wiadomo - testowali i wszystko było zgłoszone, tylko nie miał kto ani kiedy nad tym pracować.

gmute
Gość
05/09/2023 09:48

O ile takie tłumaczenie się Bethesdy to faktycznie bzdury i żenada, tak muszę stanąć w obronie samej gry. Ja bawię się świetnie - nie napotykam na żadne większe czy nawet średnie bugi, ale przegrałem dopiero może 20 godzin. Dodałem jeden mod graficzny aby usunąć ten zielony tint i gra wygląda świetnie; w bardziej zaludnionych miejscach mam 50/60fps, w mniej dochodzi do 80 czasem 90 (3060Ti, 12900K, 64 ddr4). Ponadto jasne - dodałem kilka gameplay tweaków typu boost przy trzymaniu klawisza, a nie kliknięciu; less spongy enemies itp. Póki co jak dla mnie gra rewelacja. Miałem duże oczekiwania względem i nie zawiodlem

sie nawet odrobine.

Btw. Nie grałem w żadne Elder Scrolls, w Falloty trochę, ale bez przesady.

fenr1r
Gramowicz
05/09/2023 08:01

Prawie to samo mówili przy premierze Skyrim. :D




Trwa Wczytywanie