Avalanche szykuje rewolucję? Hogwarts Legacy 2 może przejść w formułę MMORPG

Patrycja Pietrowska
2025/10/31 08:30
2
0

Nowe tropy w ofertach pracy.

Hogwarts Legacy niewątpliwie odniosło sukces, zyskując miano najlepiej sprzedającej się gry w 2023 roku. Kontynuacja produkcji jest „jednym z największych priorytetów” Warner Bros. Najnowsze doniesienia, bazujące na analizie ogłoszeń o pracę publikowanych przez Avalanche Software, sugerują, że Hogwarts Legacy 2 może przejść istotną transformację, stając się MMORPG z modelem live-service.

Hogwarts Legacy
Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy 2 może zostać MMORPG? Ogłoszenia o pracę wskazują na duże zmiany

Spekulacje na temat sieciowego charakteru sequela nasiliły się wraz z pojawieniem się nowych ogłoszeń o pracę, w tym dotyczących stanowisk Projektanta Systemów Narracyjnych oraz Głównego Projektanta Świata. Wymagania dla Głównego Projektanta Świata są wymowne w kontekście domniemanego MMORPG. Poszukiwany kandydat powinien posiadać wiedzę na temat „rozgrywki w otwartym świecie”, systemów „progresji/nagród”, a także mieć doświadczenie w „grach live-service” przeznaczonych dla „Online Multiplayer RPG”.

GramTV przedstawia:

Z kolei stanowisko Projektanta Systemów Narracyjnych wymaga zdolności do tworzenia w obrębie „uznanej serii”, „głębokiej znajomości” literatury i filmu, a także „miłości do fantastyki”. Chociaż nazwa serii nie jest wymieniona wprost, wymogi mogą wskazywać na istniejące IP, które ma być kontynuowane, a nie na zupełnie nowy projekt.

Chociaż wzrost zatrudnienia w Avalanche Software i Warner Bros. Games sygnalizuje, że trwają prace nad nowym projektem, należy pamiętać, że ogłoszenia o pracę nie stanowią gwarancji finalnej formy produktu. Z tego powodu fani powinni oczekiwać na oficjalne oświadczenie dewelopera, zanim uznają, że Hogwarts Legacy 2 rzeczywiście zmieni się w MMORPG.

Komentarze
2
Yosar
Gramowicz
01/11/2025 18:26

No i urwą złote jaja kurze.

dariuszp
Gramowicz
31/10/2025 09:48

Spekulacja: zrobią typowe MMO które padnie w ciągu jednego roku a problemy zaczną się w ciągu kwartału bo ludziom się skończy zawartość. I nie będą nadążać z nową. 

Co powinni wg mnie zrobić: grę typu sandbox która replikuje fantazję uczęszczanie do tej szkoły. Na początek. Chodzi o to by casuale przyciągnąć. Bezstresowe aktywności. Rozwój postaci to zajęcia w szkole. W ogóle można zrobić system gdzie twoja postać zaczyna młodo i dorasta wraz z postępami w grze. Więc lądujesz na kolejnym roczniku a Twoja postać faktycznie zmienia wygląd na kogoś starszego. Do tego sporty, rywalizacje, turnieje, potyczki z innymi, pojedynki ale w ramach sportu. Zajmowanie się stworzeniami gdzie można np. wychować sobie peta albo mounta jeżeli poświęcisz czas.

Do tego sporo craftingu. Szaty, różdżki, różnego rodzaju artefakty, miotły itp. Możliwość objęcia kawałka terenu i zrobienia na nim wieży maga albo domu. Oczywiście poza wyspą. 

Oczywiście to wszystko wymaga aktywności na wyspie i w okolicy. Zbieranie materiałów itp. Potki się same nie stworzą z niczego. Chcesz szatę z odpowiednim kolorem to trzeba skombinować barwnik. Itp.

I wtedy masz tier 1, coś dla ludzi kochających gry typu Animal Crossing czy Stardew Valley ale z wyzwaniami. Obok tego masz tier 2 czyli już bardziej typowe MMO. Misje, dungeony, jakieś wyprawy badawcze (bardziej jak rajdy), PVE, PVP dla chcących. Generalnie już to są rzeczy w świecie. I tutaj mamy naprawdę pole do popisu bo można pokazywać zarówno fantastyczne krainy jak i realny świat.

A do tego masz tier 3 czyli możliwość opuszczenia szkoły by stać się dzikim/złym magiem. Po drugiej stronie. Mają swoje lokacje, swoje aktywności, swoje quirksy. Tu można nauczyć się np. zakazanych zaklęć. I potem można robić takie koncepcje jak powrót i odkupienie ale to tworzy ciekawą sytuację bo wtedy znasz zakazane zaklęcia ale jesteś w szkole.

Co wyróżnia to co opisałem? To że ludzie w takie gry jak właśnie animal crossing potrafią grać miesiącami czy latami kiedy nie mają z kim grać. Robienie rzeczy wspólnie z innymi daje lepsze efekty. Do tego content niejako generuje się sam, robiony przez graczy. Więc gra nie polega po prostu na tym że robisz lvl 1-100 w miesiąc a potem narzekasz że gra nie ma nic do zaoferowania. 

W ogóle widzą nawet zapożyczenie elementów EVE Online. Gdzie Twój student studiuje jak jesteś offline. Wybierasz topic, ustawiasz w kolejkę i idziesz offline. I robisz tak że nauczenie wszystkiego będzie trwało lata w relanym świecie. A chodzi o to by ludzie się specjalizowali. By rozwijali postać przez długi czas małymi krokami.

Dodatkowo w takim systemie nadal monetyzacja jest możliwa. Np. w sklepie można mieć nowe kroje szat. Bardziej niestandardowe. Ale nawet jak masz krój to kolorowanie i inne rzeczy to element gry. Tak samo można dodawać jakieś unikalne meble albo jakieś specjalne lokacje pod domy.

Tylko nie przesadzić. Bo z jednej strony nie chcesz żeby wyglądało jakby cała kosmetyka była w sklepie a z drugiej strony nie zrobić jak w New World gdzie kosmetyka opcjonalna była tak paskudna że mało kto z niej korzystał w grze. 

Ale szczerze - będę zaskoczony jeżeli studio zaryzykuje by zrobić coś podobnego do tego co opisałem. Dostaniemy raczej typowe themepark MMO które pewnie szybko padnie.