Tech

Oficjalna prezentacja specyfikacji konsoli nowej generacji PlayStation 5 od firmy Sony

Maria Wawrzyniak, 18.03.2020 17:30 12

Sony wreszcie postanowiło podzielić się szczegółową specyfikacją PlayStation 5, nadchodzącej konsoli nowej generacji.

Na oficjalnym kanale PlayStation na YouTubie rozpoczęła się oficjalna prezentacja specyfikacji konsoli nowej generacji PlayStation 5. Nagranie znajdziecie poniżej, a tekst będziemy na bieżąco aktualizować. Co ciekawe, szczegóły wyciekły do sieci chwilę przed rozpoczęciem – zapraszamy więc do czytania. Zainteresowanych odsyłamy również do naszych publikacji poświęconych sprzętom nowej generacji (PlayStation 5 i Xbox Series X).

https://youtu.be/ph8LyNIT9sg
  • CPU: Zen 2, 8 rdzeni 3.5 GHz (zmienna częstotliwość)
  • GPU: 10.28 TFLOPs, 36 CUs z 2.23 GHz (zmienna częstotliwość)
  • ARCHITEKTURA GPU: custom RDNA 2
  • PROCES TECHNOLOGICZNY: 7 nm
  • PAMIĘĆ RAM: 16 GB GDDR6
  • PRZEPUSTOWOŚĆ PAMIĘCI: 448GB/s
  • PAMIĘĆ WEWNĘTRZNA: custom 825GB SSD
  • PAMIĘĆ DODATKOWA: standardowe karty NVMe SSD
  • PAMIĘĆ ZEWNĘTRZNA: obsługa USB HDD
  • NAPĘD OPTYCZNY: 4K UHD Blu-ray
  • AUDIO: dedykowany chip Tempest 3D

Konsola będzie korzystać z procesora Zen 2 od firmy AMD, który posiada osiem fizycznych rdzeni oraz 16 wątków o częstotliwości 3,5 GHz. Jeśli zaś chodzi o GPU, mamy do czynienia z 36 jednostkami obliczeniowymi pracującymi na częstotliwości wynoszącej maksymalnie 2,23 GHz przy zapewnieniu 10,28 TF w szczytowej wydajności obliczeniowej. Prezentujący szczegóły Mark Cerny zapewnił, że wszystkie modele PlayStation 5 zapewnią graczom taką samą wydajność, samo urządzenie zaś nie ma wpływać na temperaturę otoczenia.

Zamiast pracy ze stałą częstotliwością oraz zmianą mocy w zależności od obciążenia, sprzęt będzie pracować ze stałą mocą, zmieniając częstotliwość w zależności od obciążenia – PS5 będzie więc nieustannie monitorować obciążenie obu jednostek: zarówno CPU, jak i GPU. Jeżeli natomiast twórcy postanowią wykorzystać sprzęt do granic możliwości CPU oraz GPU, wówczas PS5 nie będzie już działało z największą wydajnością, a deweloperzy będą musieli liczyć się ze zmniejszeniem mocy o dziesięć procent.

Padła również wzmianka o wstecznej kompatybilności – Cerny na ten moment potwierdził, że PlayStation 5 otrzyma pełne wsparcie wstecznej kompatybilności z konsolą PlayStation 4. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji na temat wstecznej kompatybilności z poprzednimi generacjami, czyli PlayStation 3, 2 oraz 1. Wiemy natomiast, że technologia ray tracing otrzyma własną akcelerację sprzętową.

gallery:13757

Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis

najnowsze