Oficjalny debiut Trine 3: The Artifacts of Power

Paweł Pochowski
2015/08/21 12:45
2
0

Dokładnie wczoraj zakończyła się faza Early Access, a gra jest już oficjalnie dostępne na Steam.

Oficjalny debiut Trine 3: The Artifacts of Power

Frozenbyte o planach oficjalnego debiutu Trine 3: The Artifacts of Power informowało na począku tego miesiąca. Zgodnie z planami 20 sierpnia zakończyła się faza testów w ramach wczesnego dostępu, a gra oficjalnie w swojej gotowej wersji zadebiutowała na Steam, choć tylko w wersji przystosowanej dla Windowsa. Później w tym roku mają pojawić się jeszcze dwie wersje, przystosowane do działania na Macach oraz Linuksach.

Trzecia część uznanej platformówki trafiła do Steam Early Access w połowie kwietnia. W tym samym miesiącu mieliśmy okazję przetestować wczesną wersję gry, co zaowocowało pierwszymi wrażeniami spisanymi piórem Pepsiego. Największą nowością w grze jest przeniesienie jej do trzeciego wymiaru, ale jak pisał nasz autor - nie jest to powodem do zmartwień. Jeśli obawiacie się, że trzeci wymiar odbił się negatywnie na uroku Trine 3: The Artifacts of Power, to jesteście w błędzie. Seria od samego początku słynie z pięknych lokacji, których bogate w intensywne, rozświetlone kolory tła wręcz zapierają dech w piersiach. Nie inaczej jest tym razem. Wrażenie robi zwłaszcza pierwszy poziom z udziałem Amadeusa, na którym dominuje lazurowe niebo, cudownie odbijające się w bezkresnym oceanie. Skoki Zoyi i Pontiusa na otwartych przestrzeniach również wywierają niesamowite wrażenie. Nieco gorzej gra wygląda w zamkniętych lokacjach, gdzie momentami brakuje nieco światła. Ogólny poziom grafiki został jednak utrzymany, a to dla Trine 3 najlepsza rekomendacja - twierdzi Pepsi.

Poniżej możecie obejrzeć premierowy zwiastun Trine 3: The Artifacts of Power.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
21/08/2015 16:03

Niestety, przejście w pełne 3D wyszło grze na gorsze. Sterowanie jest nieprecyzyjne i frustrujące, szczególnie gdy postać spada bo okazuje się, że 2 platformy które wyglądały na leżące naprzeciwko siebie leżą w innych miejscach. Do tego wspinanie się na półki jest denerwujące bo postać bardzo często nie wykrywa krawędzi i nie wspina się a odbija od ściany. Do tego twórcy nie wprowadzili żadnych ograniczeń tzw. "niewidzialnych ścian" w związku z czym czasami zdarza mi się wyjść poza poziom (kamera wtedy nie podąża za bohaterem) wspinając się gdzieś, gdzie twórcy nie pomyśleli, że mogę się wspiąć. Do tego gra oparta jest na paskudnej manierze znanej z gier na androida czyli po poziomach zbieramy punkty i dopiero jak uzbieramy wystarczającą ilość punktów to idziemy dalej. Wpływa to znacząco na rozgrywkę bo zamiast myśleć "jak przejść dalej" myślimy "jak się dostać do tego dodatkowego punktu" i przez to praktycznie cały czas gra mówi nam gdzie mamy iść i w jaki sposób - podążamy "punktowym szlakiem". Uważam, że 2 była najlepszą częścią gry a z zakupem 3 wstrzymajcie się do promocji.

Usunięty
Usunięty
21/08/2015 15:05

Wiadomo coś może o wersji pudełkowej ?