Blades of Fire
O grze
Blades of Fire to przygodowa gra akcji z perspektywy trzeciej osoby. Mamy tutaj do czynienia z kolejnym projektem w dorobku studia MercurySteam odpowiedzialnego wcześniej za Castlevania: Lords of Shadow i Metroid Dread. Produkcja została wydana przez firmę 505 Games na PC oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5.
Głównym bohaterem opowieści przedstawionej w Blades of Fire jest pierworodny syn królewskiego strażnika. Aran de Lira, bo tak nazywa się nasz protagonista, wyrusza w długą i niebezpieczną podróż. Okazuje się bowiem, że nowo koronowana królowa Nerea rzuciła zaklęcie, zamieniając tym samym stal w kamień. Tylko jej armia monstrów włada boskim metalem, o który roztrzaskują się inne ostrza. Z taką wiedzą rozpoczynamy wędrówkę po świecie, starając się przywrócić w nim dawny porządek, a także dowiedzieć się więcej na temat swojego przeznaczenia.
W odróżnieniu od wielu innych przedstawicieli wspomnianego gatunku, w Blades of Fire esencję rozgrywki stanowi nie tylko eksploracja lokacji i masowa eksterminacja napotkanych przeciwników, ale także wykuwanie różnorodnych typów broni w kuźni. Wybierając spośród siedmiu głównych typów broni i ponad 30 unikatowych zwojów możemy stworzyć dowolny typ oręża, dostosowując w ten sposób styl walki do własnych preferencji. Każda broń cechuje się wagą, długością, wytrzymałością i jakością krawędzi.
Blades of Fire to gra, w której nie wystarczy atakować wrogów bez opamiętania. Starcia są taktyczne, na tyle na ile to możliwe w tak dynamicznej produkcji, ponieważ musimy celować w określone części ciała niemilców. Chcąc przebić się przez pancerz wroga musimy zrobić użytek z określonego typu broni. Na szczęście w przygodzie towarzyszy nam Adso, dzięki któremu zyskujemy cenne wskazówki na temat oponentów czy też posiadanych elementów wyposażenia.
Warto dodać, że w Blades of Fire otrzymujemy niezwykle starannie wykonaną, w pełni trójwymiarową oprawę wizualną. Na uwagę zasługują projekty poziomów, sylwetki postaci oraz modele przeciwników.