Warhammer 40,000: Dark Heresy zaoferuje nową jakość RPG. Twórcy „przerobią wszystko od zera”

Radosław Krajewski
2025/07/01 13:40

Owlcat Games nie chce powtórki z Warhammer 40,000: Rogue Trader i zaoferuje graczom nowe podejście do gatunku.

Po krytyce, jaka spadła na Warhammer 40,000: Rogue Trader za zbyt skomplikowane i nieintuicyjne systemy mechaniczne, studio Owlcat Games obiecuje radykalne zmiany w swoim kolejnym projekcie osadzonym w uniwersum 40K. Dark Heresy zostało zapowiedziane pod koniec maja i doczekało się już pierwszego zwiastuna. Teraz twórcy zapowiadają, że gra będzie zupełnie nowym otwarciem, zarówno pod względem fabuły, jak i mechanik.

Warhammer 40,000: Dark Heresy
Warhammer 40,000: Dark Heresy

Warhammer 40,000: Dark Heresy – twórcy chcą naprawić błędy Rogue Trader

Przerobimy wszystko od zera. Nawet kwestie projektowe, mechaniczne, zdolności, opcje, systemy RPG. Zmiany obejmą nawet podstawowe statystyki – powiedział producent wykonawczy Anatoly Shestov

Podczas gdy Rogue Trader zyskał uznanie za ciekawą eksplorację Immaterium i dobre pierwsze akty fabularne, gracze narzekali na przytłaczające, skomplikowane zasady zaczerpnięte z bitewniaka i rozbudowane do granic możliwości. System poziomowania był męczący, a każda walka stawała się coraz bardziej żmudna. Owlcat wydaje się świadome tych zarzutów i obiecuje uproszczenia.

Zdecydowaliśmy, że cała opowieść będzie mniejsza w skali. Ale za to szersza w zakresie możliwych reakcji. Nie tylko pod względem fabuły, ale również projektowania poziomów, walki i sojuszy. Każdy element, który tworzymy w Dark Heresy, powstaje z myślą o różnorodności jako jednej z głównych zasad projektowych.

GramTV przedstawia:

Zmniejszenie skali fabuły może być też odpowiedzią na zarzuty dotyczące nadmiernego rozciągnięcia historii w Rogue Trader, której trzeci akt wielu graczy uznało za zbędne rozwleczenie bez wyraźnego celu. Oprócz zmian systemowych i narracyjnych, Owlcat zamierza poprawić również jakość techniczną gry. Poprzednie tytuły studia były znane z licznych błędów i problemów na premierę.

Chcemy, aby Dark Heresy było mniej zbugowane i bardziej dopracowane. Zależy nam na bardziej płynnym i stabilnym doświadczeniu – zapowiedział Shestov.

Przypomnijmy, że Warhammer 40,000: Dark Heresy zmierza na PC (Steam, GOG, Epic Games Store) oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Data premiery nie została jeszcze ujawniona.

Komentarze
10
DawidK
Gość
04/07/2025 16:45

Niech dodadzą pełny voice acting gry, sama mechanika nie była problemem. Divinity original sin 2 miało pełny voice acting a jest prawie 10 lat starsza. Zbyt wiele osób które znam, odpuszczają sobie  gry owl cat games mimo wiary w fabułę i wykonanie bo nie mają siły czytać 7stron tekstu co jedno zdanie odpowiedzi ;(

Vasago
Gramowicz
02/07/2025 19:38
Vasago napisał:

Grając w RT miałem przede wszystkim wrażenie, że większość tego co można odblokować do niczego nie służy. 

Tam totalnym rzeźnikiem był vanguard, który generował kolejne akcje i szedł przez pole bitwy jak Neo między zawieszonymi w czasie przeciwnikami. Do tego ekipa, która ładowała mu kolejne akcje w tej samej turze i z dużą dozą prawdopodobieństwa mapa była czysta nim przeciwnik mógł się w końcu ruszyć.

Nie wiem czemu napisałem vanguard. Chodziło oczywiście o klasę arch-militant.

Vasago
Gramowicz
02/07/2025 19:12

Grając w RT miałem przede wszystkim wrażenie, że większość tego co można odblokować do niczego nie służy. 

Tam totalnym rzeźnikiem był vanguard, który generował kolejne akcje i szedł przez pole bitwy jak Neo między zawieszonymi w czasie przeciwnikami. Do tego ekipa, która ładowała mu kolejne akcje w tej samej turze i z dużą dozą prawdopodobieństwa mapa była czysta nim przeciwnik mógł się w końcu ruszyć.




Trwa Wczytywanie