Ubisoft zapowiada dalsze cięcia kosztów. Firma planuje ograniczyć koszty o 100 mln euro

Patrycja Pietrowska
2025/05/15 11:30
4
0

Firma publikuje najnowsze wyniki finansowe, potwierdzając plany dalszej restrukturyzacji.

Ubisoft ogłosił niedawno nowy program redukcji kosztów, mający na celu ograniczenie wydatków firmy o kwotę przekraczającą 100 milionów euro. Plan ma zostać zrealizowany w ciągu najbliższych dwóch lat. Informacja ta pojawiła się w raporcie finansowym firmy, towarzyszącym publikacji danych dotyczących pełnego roku fiskalnego 2024-25.

Ubisoft
Ubisoft

Ubisoft ogłasza nowy program redukcji kosztów

Ubisoft podkreślił, że już wcześniej osiągnął pierwotnie założony cel redukcji kosztów, przekraczając nawet początkową kwotę 200 milionów euro. Nowo ogłoszony plan zakłada dodatkowy cel redukcji kosztów stałych o kolejne 100 milionów euro, które mają zostać zaoszczędzone w ciągu najbliższych dwóch lat.

GramTV przedstawia:

W kontekście ogłaszanych planów oszczędnościowych warto przypomnieć, że Ubisoft w przeszłości podejmował działania mające na celu zwiększenie efektywności kosztowej, co obejmowało między innymi zamykanie studiów deweloperskich oraz przeprowadzanie zwolnień grupowych. Obecnie przedstawiony, najnowszy program redukcji kosztów sugeruje, że kolejne zamknięcia oddziałów lub zwolnienia pracowników potencjalnie mogą ponownie nastąpić.

Firma może pochwalić się natomiast imponującą bazą aktywnych graczy w swoich kluczowych markach. Serie Assassin’s Creed oraz Rainbow Six utrzymują poziom około 30 milionów unikalnych aktywnych użytkowników już czwarty rok z rzędu. Marka Far Cry przyciągnęła w tym samym okresie 20 milionów graczy, a inne globalne marki należące do Ubisoftu zgromadziły łącznie ponad 100 milionów unikalnych aktywnych graczy w roku fiskalnym 2024-25.

Komentarze
4
dariuszp
Gramowicz
15/05/2025 16:06
wolff01 napisał:

Mam znacznie lepsze porównanie - Sandfall Studios które składa się z 33 pracowników (podobno to nie żart :P) m. in. właśnie byłych pracowników Ubisoft :)

dariuszp napisał:

Wbrew pozorom mają co optymalizować. Ubisoft ma 16,000 pracowników. Porównaj to z takim CDPR który koło premiery Cyberpunka 2077 miał może z 900? A to i tak już duża firma biorąc pod uwagę że robili jedną grę na raz.

To kiepskie porównanie. Skala projektów jest inna. Zacznijmy od tego że to jest 33 corowych pracowników. Odpowiedni ludzie na odpowiednich miejscach. To nie oznacza że tylko tyle grę robiło. Po prostu brali outsource tam gdzie nie muszą utrzymywać ludzi cały czas.

Cyberpunka mimo tego że CDPR miało koło 900 pracowników podczas wydania robiło koło 2500 osób bo znowu - posiłkowali się outsourcem. Zresztą ten outsource był też dla nich problemem bo jak wzięli firmę do testowania i wynagradzali ich po ilości błędów to byli zalewani raportami odnośnie trywialnych błędów które sprawiły że nie mogli się skupić na najpoważniejszych.

Bądźmy szczerzy - Sandfall nie zrobił by takiej gry jak Cyberpunk czy nawet Assassin Creed.

Jeszcze lepszy przykład to Manor Lords. Manor Lords jest robiona przez Slavic Magic. Technicznie to jest gra robiona przez jedną osobę. Polaka. W praktyce facet starał się o granty, ma wydawcę, robił jakieś inne zbiórki i ogólnie ma jakiś budżet i do wielu rzeczy używa podwykonawców. Ale jakbyś miał tak teraz porównywać...

To Slavic Magic > Sandfall Studios bo Slavic Magic to jeden pracownik. Swoją drogą Manor Lords szczerze polecam. Kocham tę grę. To jest fajny spin serii Total War gdzie zamiast całego świata masz region i zamiast rozwoju regionu wybierając budynki budujesz swoje miasto jak w Twierdzy. Tylko z większym naciskiem na ekonomię.

wolff01
Gramowicz
15/05/2025 15:48
dariuszp napisał:

Wbrew pozorom mają co optymalizować. Ubisoft ma 16,000 pracowników. Porównaj to z takim CDPR który koło premiery Cyberpunka 2077 miał może z 900? A to i tak już duża firma biorąc pod uwagę że robili jedną grę na raz.

Mam znacznie lepsze porównanie - Sandfall Studios które składa się z 33 pracowników (podobno to nie żart :P) m. in. właśnie byłych pracowników Ubisoft :)

dariuszp
Gramowicz
15/05/2025 15:41
wolff01 napisał:

Aktywne konta tia... czyli ludzie co sobie czasem apkę odpalą?

Spoko, wszystko gra a AC: Shadows było hitem sprzedażowym. To co robią to jedynie "optymalizacja kosztów" :)

Wbrew pozorom mają co optymalizować. Ubisoft ma 16,000 pracowników. Porównaj to z takim CDPR który koło premiery Cyberpunka 2077 miał może z 900? A to i tak już duża firma biorąc pod uwagę że robili jedną grę na raz.

Obstawiam że spokojnie dało by się strukturę zoptymalizować. Pewnie mają trochę bloatware. Szczególnie oficerów D.E.I :-P




Trwa Wczytywanie