Ubisoft zaskoczył oświadczeniem zawartym w najnowszym rocznym sprawozdaniu finansowym dla inwestorów, twierdząc, że mikropłatności w grach premium przyczyniają się do zwiększenia przyjemności graczy. Firma podkreśla, że zakupy są zawsze opcjonalne, a gracze chętnie wydają środki na personalizację awatarów lub przyspieszenie postępów w rozgrywce.
Według Ubisoftu mikropłatności w grach sprawiają, że rozgrywka jest przyjemniejsza
„To zawsze jest opcjonalne” podkreśla Ubisoft. Firma twierdzi również, że „dzięki silnemu wzrostowi działalności cyfrowej w ostatnich latach, Ubisoft z powodzeniem przekształcił swój model ekonomiczny”. Utworzono wewnętrzną grupę roboczą, której celem jest zrozumienie potencjalnych ryzyk i identyfikacja praktyk uznawanych za manipulacyjne lub nieprzejrzyste. „Grupa zdecydowała się nie udzielać dalszych informacji na temat wyżej wspomnianych wytycznych, praktyk i zaleceń”.